دانلود رایگان کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها آزاده بهرامجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها اثر آزاده بهرامجی

کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها

انتشارات:نشر آواژ
امتیاز:
۴.۸از ۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها

کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها نوشته آزاده بهرامجی به سفارش جمعیت حمایت از بهبودیافتگان منتشر شده است. این کتاب با معرفی مفهوم مربیگری، اصول حاکم بر آن و آموزش گام به گام روند برگزاری جلسه‌های مربیگری به خواننده خود کمک می‌کند تا حرفه خود را به عنوان مربی زندگی آغاز کند. مطالعه این کتاب علاوه بر این‌ که شما را با مهارت‌ها، اصول مربیگری و نحوه تعامل با مراجع آشنا می‌کند باعث خواهد شد تا با انجام دقیق مراحل و تمرین‌های آمده در فصل‌های مختلف آن به اهداف خود در زندگیتان نیز برسید. شما با نهادینه کردن مهارت‌های آموزش داده شده در خود خواهید توانست تا تمام موانع و افکار منفیتان که مانعی جدی بر سر راه رسیدن به نتایج دلخواهتان است را کنار بزنید. شما می‌توانید از این کتاب به عنوان ابزاری برای توسعه زندگی فردی خود نیز استفاده کنید.

درباره کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها

تعدادی زیادی از انسان‌ها بر این باورند که در زندگی متناسب با توانمندی‌ها و حتی تلاش‌هایشان رشد و پیشرفت نکرده‌اند. این عقیده در مورد زندگی تعداد قابل توجهی از افراد درست است. انسان‌ها به دلایل مختلفی مانند هدف‌گذاری اشتباه، مقاومت در برابر تغییر، عدم برنامه‌ریزی صحیح، ترس از شکست و ناکامی، باور نداشتن به خود، عدم تمایل به مشورت گرفتن، زود تسلیم شدن، امتناع از یادگیری از اشتباه‌ها و عدم پذیرش مسئولیت تصمیم‌ها و رفتارهایشان در زندگی انتخاب‌های نادرستی می‌کنند. از آنجایی که این افراد برای رسیدن به خواسته‌هایشان در مسیر درستی گام بر نمی‌دارند در بسیاری از وقت‌ها فرصت استفاده و بهره‌گیری از توانمندی‌هایشان را پیدا نکرده و در نتیجه به رشد و خودشکوفایی مورد نظرشان نمی‌رسند. آن‌ها به مربیانی نیاز دارند که بدون هیچ قضاوتی به ایشان کمک کنند تا از تجربیاتشان در زندگی درس گرفته و با چیدن قطعه‌های مختلف پازل استعدادها، توانمندی‌ها و منابعشان در کنار یکدیگر راه رسیدن به اهداف، آرزوها و خواسته‌هایشان را پیدا کنند. آن‌ها برای رسیدن به موفقیت به تشویق و دلگرمی مربی نیاز دارند.

خواندن کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هر کسی که علاقمند به کشف و پرورش استعدادها و توانایی‌های وجودی افراد دیگر بوده و دوست داشته باشد تا در مسیر شکوفایی توانایی و ظرفیت‌های دیگران آن‌ها را همراهی کند شخص خوبی برای مطالعه این کتاب است. علاوه بر علاقمندان به حرفه مربیگری مطالعه این کتاب به افرادی که دوست دارند با مجهز شدن به مهارت‌های مربیگری کیفیت زندگی خود را افزایش داده و به موفقیت برسند نیز توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب مربیگری موفق؛ اصول و تکنیک‌ها

تعیین این که افراد واقعا در کسب‌وکار خود به دنبال چه چیزی هستند در میزان موفقیتشان نقش به سزایی دارد. مثلا بعضی به دنبال شناساندن هرچه بیش‌تر خود به مشتریان بالقوه‌شان هستند؛ گروهی به ورود به دنیای تجارت جهانی فکر می‌کنند و عده‌ای هم با داشتن درآمد مشخصی در ماه راضی و خشنودند و به دنبال بزرگ‌تر کردن و پررونق نمودن کسب‌وکارشان نیستند. در طول روند مربیگری مربی پس از پی بردن به عمق افکار و ارزش‌های مراجعان به آن‌ها کمک می‌کند تا برای خود و تیمشان اهداف مفید و قابل دستیابیی را مشخص کرده و به سمت محقق نمودن آن‌ها حرکت نمایند. مربی برای تحقق این اهداف به مراجعان کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از استراتژی و برنامه‌ها را تدوین کرده و به انجام آن‌ها تا آخر مسیر پایبند باقی بمانند.

وقتی صحبت از مربیگری کسب‌وکار به میان می‌آید اغلب دو طرز تفکر اشتباه در ذهن صاحبان کسب‌وکار شکل می‌گیرد. اول این که مربیگری کسب‌وکار فقط به درد کسب‌وکارهایی می‌خورد که دچار مشکل بوده و یا بازار آن‌ها مشخص نیست. دومین این که افراد با مطالعه مقاله‌ها و کتاب‌های نوشته شده در زمینه کسب‌وکار به موفقیت خواهند رسید و دیگر نیازی به بهره‌گیری از خدمات مربیان کسب‌وکار ندارند.

دقت داشته باشید که حل مسایل و مشکل‌های پیچیده تنها یکی از قابلیت‌های مربی کسب‌وکار است. مربی در ابعاد بسیار گسترده و وسیع‌تری می‌تواند به کمک صاحبان کسب‌وکار بیاید. همچنین، راه‌اندازی و یا گسترش کسب‌وکار بدون استفاده از کمک مربی شبیه یاد گرفتن شیرینی‌پزی از روی کتاب آشپزیست. قطعا کسانی که تجربه کمی در شیرینی‌پزی دارند تنها با پیروی از مراحل نوشته شده در کتاب نمی‌توانند مانند شیرینی‌پزی حرفه‌ای رولتی خوشمزه را به خوبی آماده کنند. این افراد برای یاد گرفتن فوت و فن کوزه‌گری نیاز دارند تا در تجارب اولیه خود در کنار شیرینی‌پزی حرفه‌ای مراحل کار را قدم به قدم پیش روند تا پس از کسب تجربه لازم بتوانند خودشان به صورت مستقل اقدام به تولید انواع شیرینی‌ها بکنند. کمک گرفتن از مربی شیرینی‌پزی باعث می‌شود که آن‌ها سریع‌تر و با صرف زمان و انرژی کم‌تری به مهارت‌های مورد نیازشان مجهز شده و دریابند که در طول مسیر چه خطاهایی را مرتکب شده‌اند که باید از تکرار آن‌ها اجتناب کنند.

روند کار در دنیای مربیگری کسب‌وکار شبیه یادگیری شیرینی‌پزی است. صاحبان کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت تنها با خواندن چند کتاب و مقاله نمی‌توانند کسب‌وکارشان را در مسیر درستی پیش برده، از تمام توانایی‌هایشان استفاده کرده، آینده روشن و معقولی را برای کسب‌وکارشان تعیین نموده و بدون از دست دادن انگیزه برای رسیدن به موفقیت به سمت جلو گام بردارند. بدون شک افزایش اطلاعات در این زمینه تاثیر قابل توجهی در موفقیت افراد دارد اما صاحبان کسب‌وکار باید توجه داشته باشند که الزاما مسیر موفقیت همه کسب‌وکارها یکسان نیست. هر کسب‌وکار شرایط، امکانات و وضعیت خاص خود را دارد و تقلید صرف از روشی موفق ممکن است برای کسب‌وکاری دیگر موفقیتی را به همراه نیاورده و باعث هدر رفتن زمان و سرمایه صاحب آن شود.

نظرات کاربران

مايا
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

کتاب مفید برای تمام قشرهای جامعه چه مربیان ورزشی چه مدیران صنایع چه کارافرینان خوندن این کتاب رو به همتون توصیه می کنم

همای سعادت
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

به نظرم فصل یک تا چهار کتاب خیلی تخصصی و تئوری هستش و بیشتر مناسب کوچ ها و روان شناس ها هست ولی فصل پنج و هفت کتاب که حاوی تمرین های عملی است عالی بود. من به عنوان مددکار

- بیشتر
simininanloo
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

هنوز اوایل کتاب هستم ولی تا اینجا از روند و جریان ذهنی ای که کتاب ایجاد میکنه راضی هستم و فکر میکنم همانطور که در مقدمه ذکر شده حتی برای کسانی که نمیخواهند شغل مربیگری داشته باشند هم قابل استفاده

- بیشتر
mehdi moharrami
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

فوق العاده عالی بود. ممنونم از طاقچه که این کتاب خوب رو در اختیارمون گذاشت.

شهرزاد قصه گو
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

کتابی بسیار کاربردی برای رسیدن به موفقیت در زندگی! بهترین قسمت کتاب تمرین هایی است که میتونیم با انجام دادنشون بر افکار منفی خودمان غلبه کنیم. زبان بسیار روان کتاب باعث میشه که اصلا متوجه گذر زمان نشی و گام

- بیشتر
قاصدک
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

کتاب بسیار بسیار کاربردی و مانند بقیه آثار خانم بهرامجی به شیوه گام به گام تالیف شده. چقدر خوبه که کتاب رایگان عرضه شده و در اختیار علاقمندان قرار گر فته

خردمند
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

مربیگری حیطه جدیدی در دنیای حاضر است و فکر کنم این کتاب جزو اولین آثاریست که در بازار ایران در این زمینه به زبان فارسی چاپ شده است. چقدر خوب است که به جای ترجمه مولف تجربیات خود را با

- بیشتر
کاربر ۱۵۶۲۵۳۰ هنگامه سنجر
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

بی نظیر بود

Sina
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

بسیار عالی و مفید. ممنون

فهیمه جعفری
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

من قبلا در کلاس های مربیگری استاد بهرامجی و استاد زردوز شرکت کرده بودم. چقدر خوشحالم که بلاخره کتابش هم به بازار اومد! کلاس ها که عالی بود. حتما کتاب هم مثل کارگاه مربیگری فوق العاده خواهد بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
ما انسان‌ها خیلی خوب و به راحتی از همدیگر انتقاد کرده و نقاط ضعف بقیه را بر سرشان می‌کوبیم ولی در دادن بازخورد مثبت به دیگران مشکل داریم؛ آن هم در حالی که نقاط قوت زیادی را در آن‌ها دیده و آینده درخشانی را برایشان متصوریم. مشکل ما این است که نمی‌توانیم افکار مثبتی که در ذهنمان می‌گذرد را به زبان آوریم زیرا تا به حال هیچ گاه چنین مهارتی را تمرین نکرده‌ایم.
قاصدک
از آنجایی که افراد به ندرت درک و شناخت درستی از خود دارند بسیاری از رفتارها و انتخاب‌هایشان آگاهانه نیست. انسان‌های فاقد خودآگاهی بسیاری از تصمیم‌ها را برای خوشحال کردن دیگران گرفته و آن‌ها را انجام می‌دهند. آن‌ها به صورت ناخودآگاه به جای تصمیم گیری برای خود پیوسته نظر دیگران را برای تشخیص درست و یا غلط بودن کارها و تصمیماتشان ملاک قرار داده و انتخاب‌هایی را صورت می‌دهند که دیگران و یا والدینشان در دوران کودکی به آن‌ها دیکته کرده‌اند.
شهرزاد قصه گو
بسیاری از افرادی که به مربیان شغلی مراجعه می‌کنند از شغل، حقوق، جایگاه و موقعیت کاری خود راضی نبوده و اغلب بر این باورند که توانایی‌ها، تخصص و مهارت‌هایشان بسیار بیش‌تر از سمتی است که در آن مشغول به کار هستند. این افراد در عین حال که اغلب جایگاه بسیار بالاتری از وضعیت فعلی شغلیشان را برای خود متصور هستند اما شجاعت تغییر شغل و یا محیط کاری خود را نداشته و علی‌رغم نارضایتی شدید همچنان ترجیح می‌دهند که در وضعیت فعلیشان باقی بمانند. مربیگری شغلی به افرادی که از وضعیت شغلی خود ناراضی بوده و به دنبال یافتن شغل ایده‌آل خود هستند جرات تغییر می‌دهد.
شهرزاد قصه گو
خیلی از افراد بر این باورند که تنها داشتن رزومه‌ای خوب و مجهز بودن به مهارت‌های موفقیت در مصاحبه شغلی تضمین کننده رسیدن آن‌ها به موقعیت شغلی مورد نظرشان است و لذا آن‌ها دیگر نیازی به بهره‌گیری از کمک مربیان شغلی ندارند. بعضی‌ها هم فکر می‌کنند که کار مربی ارایه یک سری اطلاعات محرمانه به آن‌هاست که در هیچ جای دیگری نمی‌توان آن‌ها را به دست آورد. واقعیت این است که کار مربی شغلی بیش‌تر کمک به مراجع برای رسیدن به شناخت درست‌تری از خود و توانایی‌هایش است. مربی به مراجع کمک می‌کند تا با افزایش اعتماد به نفسش افق‌های کاری وسیع‌تری را برای خود رقم زده و تنها به موفقیت‌های کوچک و تغییراتی خرد و اندک در زندگی کاریش بسنده نکند. مربی به مراجع کمک می‌کند تا بر ترس، اضطراب و احساس ناتوانیش نسبت به تغییر شرایط غلبه کرده، به هدف‌گذاری شغلی پرداخته و برای رفع موانع و رسیدن به موفقیت متعهدانه تلاش کند.
شهرزاد قصه گو
در روان‌شناسی پدیده‌ای به نام اثر پیگمالیون وجود داشته که باور دارد افراد بر اساس سطح انتظارهایی که دیگران از ایشان دارند رفتار کرده و به توقع‌های آن‌ها به صورت مستقیم واکنش نشان می‌دهند. به این ترتیب که افراد رفتارهای خود را بر اساس انتظارها و ذهنیت‌های دیگران تنظیم کرده و در صورت نیاز اقدام به تغییر دادن خود می‌کنند. بر اساس این نظریه موفقیت مراجعان تنها به شرایط، توانایی‌ها و یا محیط آن‌ها بستگی ندارد. اگر مربی مراجعان خود را باور داشته باشد آن‌ها این باور را احساس کرده و بهترین قابلیت، مهارت و تواناییهای خود را به نمایش می‌گذارند. از این اثر در مربیگری تحت عنوان درخواست موثر یاد می‌شود.
قاصدک
بعضی از مراجعان برای حل مشکل‌های دیگران به سراغ کمک گرفتن از مربی می‌آیند. در مربیگری اصل بر این است که هر کسی فقط قادر به تغییر دادن خود است و نه دیگران. مثلا هیچ زنی نمی‌تواند شوهر معتادش را مجبور به ترک مواد مخدر بکند. البته افراد می‌توانند به کمک مربی بر روی قسمت‌هایی از مشکل که به آن‌ها مربوط می‌شود کار کنند اما مراجعان باید بدانند که آن‌ها توانایی عوض کردن فرد دیگری را جز خود ندارند.
قاصدک
شما به جای پرسش‌هایی که جواب آن‌ها برای مراجع بسیار روشن بوده و تاثیری هم در حل مشکل او ندارند باید با پرسیدن پرسش‌های موثر ذهن مراجع را به سمت حیطه‌هایی هدایت کنید که او تا به حال در مورد آن‌ها با خود هیچ فکر و اندیشه‌ای نکرده است. دقت داشته باشید هر پرسشی که باعث تعمق و تفکر عمیق در مراجع نشود فقط باعث اتلاف وقت جلسه‌ها شده و شما را از پرداختن به اصل موضوع منحرف می‌کند.
قاصدک
شما با استفاده از پرسش‌های موثر به مراجع این فرصت را می‌دهید که پاسخ مسایلش را درون خود جست‌وجو و پیدا کنند. زمانی که مراجع پاسخ مشکلاتش را درون خود پیدا کند احساس قدرتمند بودن کرده و به خود و تجربیاتش اعتماد خواهد کرد.
قاصدک
متاسفانه ما اغلب حرف‌های دیگران را فقط با گوش‌های خود می‌شنویم و نه با قلب‌هایمان. در بسیاری از مواقع هم زمانی که طرف مقابل ما در حال صحبت کردن است ما به جای گوش دادن به عمق مطلب او در ذهن خود به دنبال یافتن پاسخی برای حرف‌هایش هستیم. در این شرایط ما به جای توجه به گوینده و حرف‌هایش توجهمان را به خود معطوف کرده و چه بسا که به دنبال لحظه‌ای هستیم تا داستان، تجربه و یا احساس‌های خود را برای او بیان کنیم.
قاصدک
ایجاد اعتماد روندی زمان‌بر است که به صبوری مربی و البته انگیزه مراجع برای تغییر بستگی دارد. باز کردن قلب خود برای بسیاری از مراجعان کار راحتی نیست. انسان‌ها در طول زندگی یاد گرفته‌اند که در بیش‌تر وقت‌ها در حالت تدافعی قرار داشته و اجازه ندهند که دیگران با دانستن جزییات زندگی و احساساتشان به آن‌ها آسیب بزنند. پس صبور باشید و هیچ گاه کنترل اعصاب و رفتار خود را از دست ندهید. زمانی که مراجع مطمئن شود که شما در هر شرایطی پذیرای او هستید اندک اندک به شما اعتماد خواهد کرد.
قاصدک

حجم

۴۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۴۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
رایگان