دانلود و خرید کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین مجید مصطفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین اثر مجید مصطفوی

کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

معرفی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین اثر مجید مصطفوی درباره‌ی شناخت سینمای لاتین یعنی کشورهای مکزیک، امریکای جنوبی، امریکای مرکزی و کشورهای حوزه کارائیب است.

درباره‌ی کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

مجید مصطفوی در کتاب راهنمای سینمای آمریکای لاتین مخاطبان را با سینما در کشورهای آمریکای لاتین آشنا می‌کند. آمریکای لاتین شامل کشورهای مکزیک، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و کشورهای حوزه‌ی کارائیب است. او ابتدا درباره‌ی سینما توضیحات مختصری می‌دهد و سپس به تفصیل درباره‌ی سینمای کشورهای مختلف صحبت می‌کند. او در این اثر از اولین فیلم‌های ساخته شده، موضوعات آن‌ها، هنرپیشه‌ها و عوامل دست‌اندرکار تهیه فیلم و ... نیز نوشته است. 

کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان و دوست‌داران سینما از مطالعه کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب راهنمای سینمای امریکای لاتین

نخستین فیلم داستانی آرژانتین را ماریو گالو ایتالیایی‌تبار به نام تیرانداز دوره‌گو (۱۹۰۸) کارگردانی کرد که بعدها با فیلم‌های دیگری که پیرامون رویدادهای تاریخی و اسطوره‌ای آرژانتین ساخت به عنوان پدر سینمای آرژانتین شناخته شد. مضمون اغلب فیلم‌های سال‌های اولیهٔ سینمای آرژانتین از تاریخ و ادبیات این کشور گرفته می‌شد و یکی از موفق‌ترین این آثار گوچوی نجیب (۱۹۱۵) بود که به زندگی و حماسه‌آفرینی گوچوها می‌پرداخت، گاوچران‌های دشت‌ها و علفزارهای گستردهٔ آرژانتین که آمیزه‌ای از نژاد بومی‌های سرخ‌پوست و اسپانیایی‌ها بودند. این فیلم را سه فیلم‌ساز آرژانتینی، ادواردو مارتینث دلاپرا، ارنستو گونچه و امبرتو کائیرو با الهام از منظومهٔ حماسی و کلاسیک مارتین فی‌یرو سرودهٔ خوسه ارناندث (۱۸۸۶ ـ ۱۸۳۴)، شاعر بزرگ آرژانتینی، ساختند. فیلم، داستان عشق یک گوچوی فقیر به یک دختر روستایی است که اندکی پس از دل‌باختگی آن دو، ارباب روستا دختر را فریب می‌دهد و به شهر می‌برد. گوچو نیز برای نجات دختر عازم شهر می‌شود و فیلم به تضاد میان روستا (مظهر خلوص و پاکی) و شهر (نمایندهٔ شر و ناپاکی)، می‌پردازد. گوچوی نجیب موفقیت زیادی به دست آورد و اولین فیلم پرفروش سینمای آرژانتین شد. اما نخستین فیلم بلند سینمای آرژانتین، آمالیا (۱۹۱۴) به کارگردانی انریکه گارسیا دیوسو بود که بر مبنای رمانی نوشتهٔ خوسه مارمول ساخته شد. در سال ۱۹۱۷ نیز کوئیرینو کریستیانی ایتالیایی با همکاری هموطنش فدریکو واله یک فیلم انیمیشن بلند (هفتاد دقیقه) به نام مرید ساخت که آن را نخستین فیلم انیمیشن سینمای جهان می‌دانند. این فیلم نگاهی طنزآمیز و هجوآلود به رییس‌جمهور ایپولیتو ایریگوین داشت که به آسمان‌ها می‌رود تا با صاعقه‌های ژوپیتر بوئنوس‌آیرس را از فساد و تباهی رهایی بخشد ولی صاعقه‌ها شهر را به آتش می‌کشد.

در سال ۱۹۱۷ آرژانتینی‌ها موفق شدند چهرهٔ کارلوس گاردل، خواننده و ترانه‌سرای موفق و محبوب تانگو، را روی پردهٔ سینماها ببینند. او، که آوازخوانی را از رستوران‌ها و میهمانی‌های خصوصی آغاز کرده بود، خیلی زود به شهرت رسید. در سرتاسر امریکای لاتین، و سپس در امریکا و اروپا، محبوبیت فراوان به دست آورد و به او لقب سلطان تانگو دادند. از سال ۱۹۱۷ در فیلم‌های آرژانتین، و پس از آن امریکایی و فرانسوی، ظاهر شد. اما در سال ۱۹۳۵، زمانی که در اوج شهرت بود، در سقوط هواپیما جان خود را ازدست داد. تشییع‌جنازه‌ای باشکوه برگزار شد و میلیون‌ها نفر در امریکای لاتین به عزاداری او نشستند و یادش را گرامی داشتند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۱۱ صفحه

حجم

۹۲۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۱۱ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان