دانلود و خرید کتاب راسپوتین ادوارد راژینسکی ترجمه بیژن اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راسپوتین اثر ادوارد راژینسکی

کتاب راسپوتین

معرفی کتاب راسپوتین

کتاب راسپوتین نوشته ادوارد راژینسکی است. این کتاب به زندگی راسپوتین مرد دو چهره‌ای می‌پردازد که همواره حقیقت درباره او در شک بوده است. آیا او یک قدیسه بود یا کسی که روحش را به شیطان فروخته بود. کتاب راسپوتین با ترجمه بیژن اشتری منتشر شده است.

درباره کتاب راسپوتین

گریگوری افیموویچ راسپوتین دهقانی بود که در جریان بیماری تزارویچ الکسی وارد دربار می‌شود و او موفق می‌شود که شاهزاده جوان را درمان کند در قصر ماندگار می‌شود. طولی نمی‌کشد راسپوتین دست راست شاه و ملکه و مورد اعتماد آنها می‌شود. به طوری که در تمام امور سیاسی دخالت می‌کند و این مسئله سبب حسادت اطرافیان می‌شود. تا سر انجام منجر به قتل او می‌شود. اما این شخصیت به دلیل پیشگویی‌هایش و زنبارگی بی حدش و نقشی که در انقلاب روسیه بازی کرده به شخصیتی راز آمیز و معمایی تبدیل شده است. این کتاب با بررسی منابع تاریخی قصد دارد زندگی راسپوتین را بررسی کند. در سال ۱۹۹۵ یک پرونده گمشده از بایگانی روسیه پیدا شد، پرونده‌ای که شامل بازجویی‌های کامل از حلقه‌ی داخلی راسپوتین بود. با این تقویت گسترده و صریح از سابقه‌ی تاریخی ، ادوارد راژینسکی زندگی نامه‌ای قطعی را نوشته است، و زندگی جذاب یک انسان احتمالا مقدس را که روند تاریخ روسیه را تغییر داده است، به طور کامل بازسازی می‌کند.

خواندن کتاب راسپوتین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب راسپوتین

در نوزدهم دسامبر ۱۹۱۶، درست پیش از کریسمس، در آخرین دسامبرِ امپراتوری رومانف، جنازه‌ای بر سطح رود مالایانفکا در پتروگراد پدیدار شد. یخ‌زده با صورتی لت و پار. از همه عجیب‌تر دستانش بود. دستانِ بسته جنازه به طرف بالا دراز بود. دلیلش هم این بود که این آدم فوق معمولی با وجودی که مضروب شده و به بدنش شلیک شده بود، هنوز در عمق آب‌های یخ‌زده رود مالایانفکا زنده مانده و کوشیده بود زنجیرها و طناب‌های بسته‌شده به دور دستانش را باز کند.

آن‌طورکه در گزارش پلیس آمده است، آدم‌های زیادی با سطل و کاسه و فلاسک و ملاقه به طرف رود مالایانفکا هجوم آوردند تا از آبی که جنازه این مردِ پرابهت در آن غوطه‌ور بود، اندکی بردارند. آن‌ها می‌خواستند بدین ترتیب از قدرتِ عجیب و ماوراءالطبیعه مردِ مرده، که همه روسیه در باره‌اش شنیده بود، برخوردار شوند.


نظرات کاربران

گیله مرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

این چه وضعیت قیمت دادنه آخه. نسخه الکترونیک که نباید این قدر بالا باشه قیمتش

کاربر ۱۹۹۷۷۱۴
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

قیمت کتابهاتون خیلی بالاست لطفا تجدید نظر فرمایید

هانی
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

آخه 62 تومن کتاب الکترونیک؟

عسکری
۱۴۰۰/۰۸/۰۳

من اینقدر این حرف رو زدم زبونم مو درآورد. کتاب های اکترونیکی «مجموعه ی سرخ» نشر ثالث پر از افتادگیه. تقریبا قابل خوندن نیستن. چندبار من توی طاقچه در اینباره نظر گذاشتم حتی با نشر ثالث تماس گرفتم. هیچ که

- بیشتر
سید احمد ماجدی زاده
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

فارغ از محتوای کتاب ای کاش برای قالب کتاب هم بین پی دی اف و ای پاب می‌توانستیم انتخاب کنیم که کسانی pdf دوست دارند و کسانی خیر

کاربر ۱۸۸۶۲۴۵
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

اگه قرار باشه شصت تومن پول کتاب الکترونیکی بدم خب چرا کاغذی شو نخرم ...

امین
۱۳۹۹/۰۸/۲۴

چرا جلد دوم رو تو طاقچه قرار نمیدید؟

سجاد ممقانی
۱۴۰۰/۰۱/۰۲

کتاب بسیار عالی و برطبق مستندات بدست انده نوشته شده از همون هایی که میگن بر اساس واقعیت عالیییی به شدت پیشنهاد میکنم

ashkan7000
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

جلد دومش پس کو؟!

sepideh shirvani
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

ویرایش کتاب وحشتناکه! اینقدر غلط املایی و نگارشی داره که یک جاهایی قابل خوندن نیست! واقعا خجالت آوره یک انتشاراتی مثل نشر ثالث کتابی رو با این‌ تعداد غلط املایی و نگارشی منتشر کنه! متاسفم!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۵)
او در درجه نخست در باره عشق به خالق سخن می‌گفت و مخاطبانش هم مشتی زنان غمگین بودند؛ زنان بیوه، زنان مطلقه، زنانی که از سوی شوهرانشان طرد شده بودند، یا زنانی که دیگر هیچ لذتی از عشقشان نمی‌بردند. این زنان مطرود و صدمه‌خورده روحی اکثریت اعضای محفل راسپوتین را تشکیل می‌دادند.
imaanbaashtimonfared
«چطور می‌خواهید به دهقان روس آموزش بدهید؟ از راه ماتحتش؟ شما می‌خواهید ماتحتش را جِر بدهید، اما همین باعث عصبانیتش می‌شود.»
شهریار
کمی منتظر باش، هنوز زمانش فرانرسیده است، اما دارد نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. با دو سه ضربه دیگر روسیه نجات خواهد یافت
imaanbaashtimonfared
ما، در پی این ماجرا، پی برده‌ایم که دولتمان نه فقط یک دولت بد است بلکه، خیلی ساده، اساسآ وجود ندارد
imaanbaashtimonfared
نقطه نظرات او در مورد آدم‌های صاحب قدرت، به رابطه آن‌ها با خودش بستگی داشت: اگر آن‌ها او را به حضور می‌پذیرفتند، او ستایشگرشان بود؛ اگر آن‌ها او را به حضور نمی‌پذیرفتند، از آن‌ها متنفر می‌شد و بدشان را می‌گفت.
imaanbaashtimonfared
کشور شبیه یک دیگِ بخار غول‌آساست که در آن جوشش‌ها و غلیان‌هایی در حال وقوع است، درحالی‌که آدم‌های اطراف دیگ با چکش‌هایی در دست مشغول قدم زدن هستند و زمانی که در دیواره‌های دیگ بخار کوچک‌ترین شکاف و درزی ایجاد می‌شود، بلافاصله با میخ و پرچ مسدودش می‌کنند. اما سرانجام گازهای درون دیگ چنان شکاف و سوراخی به وجود می‌آورند که دیگر مسدود کردنش ناممکن است
imaanbaashtimonfared
اما باید بگذاریم خودِ آلیکس ( ملکه)در این مورد حرف بزند: «۳ نوامبر ۱۹۱۵... دوستمان چیزی گفت، او گفت اگر آدم‌ها مبالغ هنگفت می‌دهند (تا در ازای آن مدال و نشان بگیرند)، حالا باید آن را قبول کرد، چرا که الان به پول نیاز هست و باید از ضعف‌های آن‌ها برای انجام کارهای خیر بهره برد؛ درست است که چنین کاری مغایر همه اصول اخلاقی است اما در زمان جنگ همه‌چیز متفاوت می‌شود.»
طلا در مس
بله، او ( راسپوتین)عادت داشت گونه‌های ملاقات کنندگانش را ببوسد و حتا آن‌ها را در آغوش بکشد، اما اتفاق‌های بد فقط برای آدم‌های بد اتفاق می‌افتد... این هم کاملا درست است که من در دیدارهایم از دهکده پاکروفسکویه به همراه راسپوتین و خانواده‌اش، همراه همسر و دو دخترش، استحمام می‌کردم، و در غیاب اندیشه‌های بد، هیچ چیزی برای هیچ‌کدام از ما نه عجیب به نظر می‌آمد، نه خلاف عفت. من متقاعد شده بودم که راسپوتین واقعآ یک «حکیم» است: هم به خاطر شفا دادنم، و هم به واسطه پیشگویی‌های درستی که به مناسبت‌های گوناگون از او شنیده بودم و درست از کار درآمده بود.
طلا در مس
توانایی برای تزکیه درونی محصورشده در پوسته‌ای از گناه دائمی
imaanbaashtimonfared
او مظهر و عصاره توانایی حیرت‌آورِ فردِ روسی برای یک زندگی مذهبی توأم با گناهکاری لاینقطع بود.
imaanbaashtimonfared

حجم

۸۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱۳ صفحه

حجم

۸۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۱۳ صفحه

قیمت:
۴۰۶,۵۰۰
تومان