دانلود و خرید کتاب موسی‌ترین به طور سید علی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موسی‌ترین به طور اثر سید علی شجاعی

کتاب موسی‌ترین به طور

معرفی کتاب موسی‌ترین به طور

کتاب موسی‌ترین به طور نوشته سیدعلی شجاعی نویسنده نامدار ایرانی است. این کتاب ماجرای شش مرد است که چشمان خلافای عباسی و راز دار این مردم هستند. یزید بن رباح، اشعث بن سیّار، زیاد یمانی، ابوبکر بن ابی‌العوج، مروان بن جری و عمر بن مغیره رواسی این افراد هستند.

کتاب موسی‌ترین به طورز مانند اکثر آثار شجاعی زبانی فاخر و پر شکوه دارد و با زبانی ادبی داستانی پر کشش را برای مخاطب روایت می‌کند. داستانی از تاریخ و قصه‌پردازی که خواننده را با خودش همراه می‌کند.

این کتاب به مدعیان دروغین پس امام صادق (ع) می‌پردازد.

خواندن کتاب موسی‌ترین به طور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب موسی‌ترین به طور

بسم الله و السلام علیکم و رحمه الله.

حق حافظ جان حضرت خلیفه منصور عباسی و مؤید امرش.

من، یزید بن رباح؛ کم از ماه است که مقیم مدینه‌ام و امر حضرت‌تان مطاع، آرام و قرار حرامِ بودنم.

چنان‌که در مکتوب پیش آوردم، بعد از آن که جعفر بن محمد پنج وصی برای خود نوشت؛ تفرقه و تحزب پرجان‌تر بر جان علویان نشسته. مدینه حالا معجون چندرنگ فرقه‌هاست. جماعت ناووسیه پی عبدالله ناووس گرفته‌اند و منکر وفات جعفر و مدعی غیبت‌ش شده‌اند. فطحیه با عبدالله أفطح بیعت کرده‌اند و به حجت آن که بزرگ‌ترین فرزند جعفر است، امام‌ش می‌دانند. گروهی به فرزند دیگر جعفر، محمد دیباج مشغول‌اند و جماعتی باور به امامت ابوابراهیم، موسی بن جعفر دارند. اسماعیلیه هم‌چنان به سایه علم امامت اسماعیل، فرزند جعفر بن محمد می‌روند؛ نه انگار که سال‌ها پیش از این وفات یافته. اندکی هم گرد محمد، پسر همان اسماعیل حلقه زده‌اند. و کم از اندکی برای امامت یحیی بن سمیط، سینه چاک می‌دهند.

صبح را میان جدال آراءشان شام می‌کنم و کلامی نشنیده نمی‌گذارم. تا اکنون که جبهه‌ای را امید و توان توفیق نمی‌بینم، حکایتی بیش فهم کردم، بی‌فوت وقت به سمع حضرت خلیفه می‌رسانم.

علی‌الدوام دعاگوی دوام خلافت‌تان.

نظرات کاربران

miiimkaaaf
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

کتاب از نظر ادبی و داستانی بسیار جذاب هست. کمتر کتابی با این قلم جذاب دیده‌بودم. خدا قوت به آقای شجاعی عزیز و آرزوی نوکری بیشتر اهل بیت، برای خودشون و پدر گرامی‌شون. در کنار تمام زیبایی‌های کتاب، دو نکته توی

- بیشتر
noora
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

داستان دررمورد زندگی امام موسی کاظم هستش و از زبان ۶ جاسوسی که از جانب خلفای عباسی گماشته میشوند به مدینه که چشم و گوش خلیفه باشن و کوچک ترین رفتار و گفتار امام را زیر نظر میگیرن نثر داستان

- بیشتر
مجتبی زارع
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

بسیار دل نشین و گیرا بود... زندگانی امام موسی کاظم (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان از زبان جاسوسان خلفای عباسی را روایت می کند.

Roshana
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

امیدوارم بزودی در قسمت طاقچه بی نهایت قرار بگیره بی صبرانه منتظر خوندنش هستم

عاطفه سادات
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

کاش توی طاقچه بینهایت بذاریتش

sadat
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

بسیارفوق العاده بود...خیلی عااالی خیییلی عااالی

baraniam
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

☆۱۶☆ روند داستانی کند پیش می ره پیرنگ موجود در خرده داستان ها می تونه کشش خوانش داستان رو قوی کنه داستان از زبان دشمن امام موسی کاظم در حال روایته و شنیدن عظمت و بزرگی از زبان دشمن رنگ و

- بیشتر
Reza Reza
۱۴۰۰/۰۶/۱۹

داستان از زبان پنج جاسوس روایت میشه..اینکه به زندگی امام کاظم علیه السلام پرداخته شده و‌روال زندگی ایشون رو هر چند خیلیی محدود میشناسیم خوبه اما چند نکته.. اول:نوع متن بنظرم خیلی جاها گیر میندازه ذهن رو و روان نیست ..درسته

- بیشتر
درّین
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

کتاب اطلاعات من رو نسبت به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام افزایش داد.. داستان روایت اول شخص از زبان شش جاسوس عباسیان بر امام کاظم ع است که نویسنده به خوبی توانسته در خلال داستان از مستندات و سخنان امام

- بیشتر
ريحانه
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

نثر کتاب فوق العادست موضوع کتاب بقدری جذابه که نمیشه کتاب و زمین گذاشت!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱)
یا هشام! مَثَل دنیا مَثَل آب دریاست که تشنه هرچه بنوشد، عطش‌ش بیشتر شود تا همان آب جان‌ش بگیرد.
ArEf
استمرار داشته باش بر این دعا که خدای‌ت پرشتاب‌تر گره بگشاید؛ یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ أسألُکَ بِحَقِّ مَن حَقُّهُ عَلَیکَ عَظِیم أن تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ وَ أن تَرزُقَنِی العَمَلَ بِما عَلَّمتَنِی مِن مَعرِفَهِ حَقّکَ وَ أن تَبسُطَ عَلیَّ ما حَظَرتَ مِن رِزقِک.
ب. قاسمی
همانا بدن‌های شما را بهایی جز بهشت نیست، به غیر بهشت‌ش نفروشید.
mohaddese
بدان از ما نیست آن‌که دنیای‌ش را برای دین‌ش ترک کند یا دین‌ش را برای دنیای‌ش کنار بگذارد.
کاربر ۲۴۵۳۰۹۵
یا هشام! عاقل نظر به دنیا و اهل‌ش کرد و دانست که دنیا بی‌مشقت به دست نیاید، نظر به آخرت کرد و باز دانست که آن هم بی‌سختی نیاید، پس ماندگارتر را به مشقت طلب کرد.
ArEf
نشسته یا به‌قیام، در حبس یا خلاص، به حیات یا در ممات، به هر حال و احوال، در کار خویش است؛ که نور می‌باراند به قلب مؤمنین.
Yas Balal.جواد عطوی
یا هشام! عاقل نظر به دنیا و اهل‌ش کرد و دانست که دنیا بی‌مشقت به دست نیاید، نظر به آخرت کرد و باز دانست که آن هم بی‌سختی نیاید، پس ماندگارتر را به مشقت طلب کرد.
m kazemi
بدان برای خدا زیر عرش سایبانی است که در آن سایه ساکن نمی‌شود کس، مگر که به برادر خود نیکی کند یا غم از دل‌ش بردارد یا سروری در قلب‌ش بنشاند
درّین
خودش هزار بارم خواند که؛ حکایت پرفریبی دارد سیاست، تا وقتی کنار ایستاده‌ای، بیناترین و عالم‌ترینی؛ و همین که میان می‌روی، بدوقت نابیناترینی و جاهل تمام. شگفتا که خویش‌اش را هم از این دام، گریز نبود.
مروارید ابراهیمیان
بر مرکب ظلم، به منزل عدل نمی‌رسند هشام!
Yas Balal.جواد عطوی

حجم

۱۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۵۰
تومان