دانلود و خرید کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی لوری گوتلیب ترجمه بهاره پژومند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی اثر لوری گوتلیب

کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

معرفی کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی کتابی در زمینه روان‌شناسی و روان‌درمانی نوشته لوری گاتلیب است.

درباره کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

این کتاب می‌پرسد: «چطور می‌توانیم تغییر کنیم؟» و پاسخ می‌دهد: «در رابطه داشتن با دیگران»

البته منظور از رابطه با دیگران دیگران در این کتاب رابطه میان روان درمانگر و بیمار است. رابطه‌ای که نیازمند یک اعتماد متقابل و مقدس است.

 نویسنده در این کتاب ماجرای رابطه خودش را با چند بیمار با اجازه از بیماران و باشرط نام نبردن از آنان تشریح کرده است. هدف نویسنده از مطرح کردن ارتباطط خود و بیمارانش این بوده که انسانیت را در انها مکشوف سازد تا بتوانیم خودمان را وضح‌تر ببینیم، به عبارت دیگر اگر خود را در لابه‌لای صفحات این کتاب دیدی تعجب نکنید زیرا در وجود هر کدام از ما رازها و ناگفته‌هایی است که شاید میان همه‌مان مشترک باشد و با خواندن این کتاب و شرح احوال بیماران گاتلیب بتوانیم خود ناشناخته و به انزوا رفته‌مان را بیابیم. خودی که شاید تا بحال جرأت آن را نداشته‌ایم ردباره‌اش با کسی حرف بزنیم چه رسد به رفتن پیش روان‌درمانگر.

خواندن کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و روان درمانی و روان‌درمانگران جوان

 درباره لوری گاتلیب

لوری گاتلیب، روان‌شناس و نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز است و ستون مشاورهٔ هفتگی «درمانگر عزیز» را برای آتلانتیک می‌نویسد که در آن ویراستار مشترک هم هست. او برای مجلهٔ نیویورک‌تایمز مطلب نوشته است و در برنامه‌های تودی، گودمورنینگ امریکا، سی‌بی‌اس دیس مورنینگ، سی‌ان‌ان و ان‌پی‌آر حضور داشته است. او در لس‌آنجلس زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی

در مطب همکارم مکسین هستیم – صندلی‌های قدیمی، چوب کهنه‌نما، پارچه‌های عتیقه و سایه‌روشن‌های ملایم کِرِم. امروز نوبت من است که در گروه مشاوره، موردی را ارائه کنم و می‌خواهم دربارهٔ بیماری صحبت کنم که به نظر نمی‌رسد بتوانم کمکش کنم.

مشکل از اوست؟ از من است؟ آمده‌ام اینجا تا بفهمم.

بکا سی‌ساله است و یک سال قبل به من مراجعه کرد چون در زندگی اجتماعی‌اش به مشکل برخورده بود. عملکردش سر کار خوب بود اما از اینکه همکارانش او را به جمع خود راه نمی‌دادند و هیچ وقت از او دعوت نمی‌کردند برای ناهار یا نوشیدنی به آنها ملحق شود، احساس آزردگی می‌کرد. در همین حین تازه با مردهای مختلفی قرار گذاشته بود که در ابتدا هیجان‌زده به نظر می‌رسیدند اما بعد از دو ماه رابطه را به هم می‌زدند.

مشکل از او بود؟ از آنها بود؟ به درمان روی آورده بود تا بفهمد.

این بار اولی نیست که بکا را در روز جمعه ساعت چهار، زمان جلسهٔ هفتگی گروهمان، مطرح کرده‌ام. با اینکه الزامی نیست، گروه‌های مشاوره پای ثابت زندگی بسیاری از درمانگرهاست. در کار کردن به‌تنهایی، مزیت بازخورد دیگران را نداریم، چه تشویق باشد به خاطر کاری که به‌خوبی انجام داده‌ایم یا بازخوردی در این‌باره که چطور بهتر عمل کنیم. اینجا نه‌تنها بیمارانمان را می‌سنجیم، بلکه خودمان را هم در رابطه با بیمارانمان در معرض سنجش قرار می‌دهیم.

توی گروه‌مان آندریا می‌تواند به من بگوید «این بیمار شبیه برادرت است، دلیلش این است که این طوری پاسخ می‌دهی.» من می‌توانم به یان کمک کنم احساساتش را دربارهٔ بیماری که جلساتش را با گزارش فالش شروع می‌کند، کنترل کند (او می‌گوید «نمی‌توانم این دری‌وری‌های مزخرف را تحمل کنم») مشاورهٔ گروهی یک نظامِ – ناکامل، اما ارزشمند – از چک و میزان کردن‌ها است برای مطمئن شدن از این که عینیت‌گرایی را مدّنظر داریم، به مضامین مهم توجه می‌کنیم و هیچ چیز واضحی را در درمان از قلم نمی‌اندازیم.




نظرات کاربران

دختر کتابدوست
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

لطفاً گردونه رو برگردونید مگه هدف اپلیکیشن‌های کتابخوانی ترویج کتاب خواندن نیست؟ خیلی ها با گردونه تشویق می شدن بیشتر کتاب بخونن هر روز به عشق اون طاقچه رو باز می کردن اگر به فکر خوشحالی کتابخوان ها هستید گردونه

- بیشتر
Parinaz Abbasi
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

من یک درمانگرم.اما این کتاب برایم نه تنها جذاب بود، بلکه انگار آینه ای برابر روحم بود...همان ترس ها، همان دغدغه ها، همان افکار..ترجمه ای بسیار دلپذیر، متنی بسیار روان، موضوعی جذاب. توصیه میکنم اگر رواندرمانگرید حتما بخوانید تا با همذات

- بیشتر
محدثه
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

#نه_به_حذف_گردونه‌طاقچه

ناسارا
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

کتاب از زبان روانشناسی نوشته شده که با خوندن متن و به پایان رسوندنش متوجه شدم خودش هم مشکلات اساسی داشته و حتی هنوز داره. جدا ادم بی مشکل وجود نداره.... هر خنده ای هر هیاهویی که از دیگران میبینیم دقیقا

- بیشتر
Hadim222
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

#نه_به_حذف_گردونه

یه آدم خوب...
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

#نه-به-حذف-گردونه طاقچه

saeid
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

نه به حذف گردونه چرخون

احترام
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

میشہ بازم برنامہ گردونہ رو بزارین بہ نظرم گردونہ بیشتر باعث میشد من از اپلیکیشن شما کتاب بخرم یه جوری تشویق میشدم 😉

کاربر ۲۱۵۵۷۷۷
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

#نه_به_حذف_گردونه_طاقچه

hadi
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

نه به حذف گردونه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳۱)
«شکست بخشی از انسان بودن است.»
i_ihash
فکر کردم چقدر آسان می‌توان قلب یک نفر را شکست، حتی وقتی خیلی مراقبی که این کار را نکنی.
(:Ne´gar:)
«معنای آرامش این نیست که جایی باشی بی‌سروصدا، بدون مشکل یا سختی. معنایش این است که وسط تمام اینها در دل آرام باشی
شیدآ
حسادت‌هایت را دنبال کن. نشانت می‌دهد که چه می‌خواهی
ستاره
تغییر و فقدان، دو یار جدایی‌ناپذیرند. بدون فقدان نمی‌توانیم تغییر داشته باشیم، به این خاطر است که مردم اغلب می‌گویند خواهان تغییرند، اما دقیقاً همان‌طور باقی می‌مانند.
Variable
«هرکه به درون بنگرد، بیدار می‌شود.»
مارال
شاید نیاز داری با یک نفر حرف بزنی
مارال
شاید نتوانند تصور کنند که افسردگی‌شان به این زودی‌ها برطرف شود، اما نیازی نیست که این کار را بکنند. انجام دادن یک کار تشویقتان می‌کند که کار دیگری را انجام دهید، دور باطل را با چرخه‌ای سالم و مؤثر عوض کنید. بیشتر تغییرات بزرگ از صدها قدم کوچک و تقریباً نامحسوسی که در طول مسیر برمی‌داریم، حاصل می‌شوند.
Mojiii
«درون هرکس چیزی دوست‌داشتنی هست»
Sanaz12
چیزی دلپذیرتر از رهایی از رنج نیست، درعین‌حال هیچ‌چیز ترسناک‌تر از محروم‌شدن از پناهگاه نیست.
دانیال مهرابی

حجم

۶۵۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۶۵۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان