دانلود و خرید کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل خدیجه ابوالمعالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل اثر خدیجه ابوالمعالی

کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل

معرفی کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل

کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل نوشته خدیجه ابوالمعالی است. کتاب‌های کمی به زبان فارسی در مورد پژوهش کیفی تألیف شده است و کتاب‌هایی که بتوانند دیدگاه واقع‌بینانه‌ای در مورد چالش‌های عملی پژوهش کیفی در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار دهند، انگشت‌شمارند. این کتاب مطالب نسبتاً جامعی را در خصوص مبانی نظری پژوهش کیفی و رهنمودهای عملی برای هدایت آن در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

دربار کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل

علاقه‌مندان به انجام پژوهش کیفی در حوزه علوم اجتماعی، روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، مدیریت، پرستاری روان‌پزشکی و غیره سؤال‌های زیادی را در مورد ماهیت و مبانی نظری پژوهش کیفی، طرح پژوهش کیفی، روش‌هایی جمع‌آوری و تحلیل داده‌های کیفی، رویکردهای مختلف و همچنین ارزیابی این پژوهش مطرح می‌سازند. به علاوه اغلب دانشجویان این سؤال را مطرح می‌کنند که برای رعایت ضوابط اخلاقی در این پژوهش چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟ در این کتاب سعی شده است که ضمن پاسخگویی به این سؤال‌ها، رهنمودهای عملی برای انجام این پژوهش در اختیار خوانندگان قرار بگیرد. این کتاب شامل پنج بخش و ۱۹ فصل است. در ابتدای هر فصل واژگان کلیدی و اهداف آموزشی آورده شده است. توصیه می‌شود که خوانندگان هنگام مطالعه هر فصل ضمن توجه به واژگان کلیدی، دستیابی به اهداف پژوهش را نیز در ذهن داشته باشند. در پایان هر فصل خلاصه‌ای از مطالب مطرح شده آورده شده است که به سازماندهی بهتر مطالب در ذهن خواننده کمک می‌کنند.

خواندن کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پژوهش کیفی از نظریه تا عمل

کلید فهم پژوهش کیفی بر این عقیده مبتنی است که معانی به لحاظ اجتماعی در تعامل با دنیای خارج ساخته می‌شوند. از دیدگاه پژوهشگران کیفی دنیا یا واقعیت، ثابت، منفرد یا منطبق بر پدیده‌های قابل‌اندازه‌گیری اثبات‌گرایان (در پژوهش کمی) نیست. در عوض، ساختارها و تفاسیر چندگانه‌ای از واقعیت وجود دارند که بی‌ثبات بوده و در طول زمان تغییر می‌کنند. پژوهشگران کیفی به درک این تفاسیرچندگانه در یک مقطع زمانی و در یک زمینهٔ خاص علاقه‌مندند و در صدد درک و فهم و یادگیری تجربهٔ افراد و معانی تجارب مختلف برای آنان و تعامل آنان با دنیای اجتماعی هستند (مریام،‌۲۰۰۲). پژوهش کیفی به شما اجازه می‌دهد که موضوعات را از چشم‌انداز شرکت‌کنندگان در مطالعه معرفی کنید و معانی و تفاسیری را که آنان به رفتار، وقایع و اشیا می‌دهند بفهمید. برای مثال درک و فهم تجربهٔ افراد از یک بیماری یا ناتوانی، یا معرفی هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و یا تجربهٔ افرادی که از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند (هنینک، هاتر و بیلی، ۲۰۱۱). این درک و فهم رویکرد تفسیری را منعکس می‌کند که در فصل دوم شرح داده شده است

در پژوهش کیفی ممکن است به دنبال یافتن پاسخ این سؤال باشید که چگونه جنبه‌های سیاسی و اجتماعی یک موقعیت، روی شکل‌گیری واقعیت اثر می‌گذارند، یعنی به چه شیوه‌ای عوامل زمینه‌ای بزرگتر بر نحوهٔ ساخت واقعیت توسط افراد، اثر می‌گذارند؟ ) توجه به این موارد، پژوهش کیفی انتقادی را مشخص می‌کند (. به طور مثال اگر علاقه‌مند باشید که خدمات بیشتر یا خدمات جایگزین را در پرورشگاه‌ها ارائه دهید (مانند پرورش در خانواده/ غیرخانواده، تعامل بزرگسال/ کودک)، لازم است هزینهٔ آن را تأمین کنید و سعی کنید از طریق تبلیغ و تعاملات اجتماعی گسترده، نظر طبقات اجتماعی مختلف را به اهمیت این موضوع جلب کرده و زمینه را برای دریافت کمک‌های مالی فراهم کنید (لیچمن۱۴، ۲۰۰۶). در این مثال به این نکته اشاره شده است که تعاملات اجتماعی و تبلیغات اجتماعی در سطح وسیع بر روشی که افراد واقعیت را می‌سازند اثر می‌گذارند.

آموزش تفکر انتقادی به کودکان
کلیفتون چادویک
قلمرو تازه علوم شناختی (کتاب دوم؛ مطالعه موردی)
جهانشاه میرزابیگی
روش‌های کاربردی پژوهش در روان‌شناسی بالینی و مشاوره
حمیدرضا عریضی
روایی و سنجش روایی
کاترین اس. تیلور
تعارض شناختی ـ احساسی اراده‌ی دشمن و تاب‌آوری اجتماعی
لینتون ولز
یوسف (ع) در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان
پدرام حکیم زاده
اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکان
والتر متیس
پژوهش هایی در عصب شناسی، روان شناسی و دین
کوین اس. سی بولد
فراروش
احمد محمدپور
ضد روش
احمد محمدپور
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد زبان تخصصی طراحی محیط زیست
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
راهنمای گفتمان‌شناسی انتقادی
جان فلاوردو
دین زاو (پژوهشی در موضوع وهابیت)
سیدمحمدتقی زاهدی
آموزش مهارت های زندگی؛ تفکر خلاق و تفکر نقاد
مجید همتی
فیلسوف تعلیم و تربیت
خسرو باقری
پایایی
پاتریک میر
هنری وروجک و نامه‌ی تشکر
فرانچسکا سایمون
منابع قدرت
گری کلین
رام کردن خشم سرکش
فیث جی هارپر

نظرات کاربران

خاطره خانجانخانی
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

به نظر میاد قیمت کتاب اشتباه خورده

کاربر ۴۶۵۴۹۲۸
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

متاسفانه فهرست کتاب در نرم افزار نیست و استفاده از آن بسیار سخت است

DrMohammadBarzegar
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

با سلام و احترام، متاسفانه نظر به اینکه هنوز نسوخ و کتب کاغذی کارآمد بوده و عمومیت دارند، محدودیت فوق آزاردهنده است تا راهگشا... امیدوارم برای خریداران ساز و کار دیگری بیندیشید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۳۷ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۳۷ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان