دانلود و خرید کتاب نامه ای به یک دوست قدیمی سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه ای به یک دوست قدیمی اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب نامه ای به یک دوست قدیمی

انتشارات:انتشارات واحه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه ای به یک دوست قدیمی

کتاب نامه‌ای به یک دوست قدیمی نوشته شهید سید مرتضی آوینی است. نامه‌ای به یک دوست قدیمی در سال ۱۳۶۸ و در شماره‌‌ي مرداد و شهریور ماهنامه‌ی سوره، دوره‌ی اول منتشر شد.

درباره کتاب نامه‌ای به یک دوست قدیمی

 این مطلب در بخش ادبیات به چاپ رسید و سید مرتضی آوینی نام مستعار طه عطابخش را به عنوان نویسنده‌ی آن برگزید. از آن جا که این متن به لحاظ فرمی با سایر نوشته‌های او تفاوت دارد، در میان عناوین گردآوری شده در مجموعه‌ی آثار او جای نگرفته و تا امروز که تک نگاری محمل مناسبی براي چاپ آن ایجادکرده، بازنشر نشده است. نامه‌ای به یک دوست قدیمی در فضاسازی و لحن، تا حدی یادآور نوشته‌های دوران جوانی شهید آوینی است، و اگر بخواهیم قالبی برای آن در نظر بگیریم، داستان کوتاه قالب مناسبی به نظر می‌رسد.

خواندن کتاب نامه‌ای به یک دوست قدیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم

درباره شهید سید مرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی معروف به کامران آوینی متولد۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری است که در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه به شهادت رسید. کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است. آن‌چه از آوینی در ذهن همه باقی‌مانده است صدای گرم او در روایت فتح است.

از اولین کارهای او در گروه جهاد می‌توان به مجموعه شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعهٔ مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد.

با پایان جنگ و در فاصله سال‌های پایان جنگ و تأسیس مؤسسه روایت فتح، آوینی فعالیت هنری- مطبوعاتی را تجربه کرد. او در این دوره به سینما، هنر، فرهنگ واحد جهانی و مواجهه آن با مسائل مختلف فکر می‌کرد. حاصل همه آن فکر کردن‌ها، تحقیق‌ها و مباحثات، نوشته‌هایی است که از او به جا مانده. تأملاتی در ماهیت سینما که در فصل‌نامه فارابی به چاپ رسید و بعد مقالاتی با عناوین جذابیت در سینما، آینه جادو، قاب تصویر، زبان سینما و… که از فروردین سال ۱۳۶۸ در ماهنامه سوره منتشر می‌شد. مجموعه این مقالات در کتاب آینه جادو که جلد اول از مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی اوست جمع‌آوری شد.

نظرات کاربران

فاطمه رضائی
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

کتابهای شهید آوینی یه عالمه حرف داره با ادم

حامد سهروردی
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

کتابها ی شهید آوینی رو در طاقچه بی نهایت هم بگذارید

مهدی
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

تعبیرها و توصیف‌هایی دل‌نشین داشت. این متن، هرچه که باشه، داستان نیست؛ انگار که نقش و طرحی ناتمام؛ تأکیدی بر مرگ‌اندیشی و مرگ‌آگاهی. فقط به‌خاطر چند وصفِ جانانه و جان‌دار، دو ستاره ‌می‌دم.

محمدحسن
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

ای خاک نشین در جست و جوی جاودانگی سرگردانی بس است او همان جاست که تو هرگز باور نمیداری در مرگ، باور کن کتاب نسخه الکترونیک نیست و پی دی اف است و چشم آدم میپوکه توی پی دی اف اما خب متن های

- بیشتر
کاربر ۲۴۱۱۲۶۱
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

میشه چت ها و پیامهای قدیمی را اینجا پیدا کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
از هزاران سال پیش، همهٔ آنان که چون تو بر این خاک زیسته‌اند، مرده‌اند؛ حال آن‌که مرگ خویش را باور نمی‌داشتند. تو نیز خواهی مرد و از مرگ تو هزاران سال خواهد گذشت و دیگر کسی تو را به یاد نخواهد آورد، جز خاک که عرصات حضور آسمانی توست. ای خاک‌نشین! در جست‌وجوی جاودانگی سرگردانی بس است؛ او همان‌جاست که تو هرگز باور نمی‌داری... در مرگ. باور کن."
کاربر ۶۰۶۵۴۲۱
لحظه‌ها در عکس‌ها نابود می‌شوند و تو هم از آن روز که این حقیقت را دریافتی، دیگر عکس‌هایت را جمع نکردی. آن‌همه ولع که تو داشتی، مثل موجی کف‌آلود به ساحل رسید و آسوده شد و خود را تسلیم شن‌ها کرد. حباب‌ها هم، یکی‌یکی ترکیدند، مثل بغض...
کاربر ۶۰۶۵۴۲۱

حجم

۷۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۷۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان