دانلود و خرید کتاب او یک ملت بود اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب او یک ملت بود اثر اندیشکده برهان

کتاب او یک ملت بود

امتیاز:
۲.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب او یک ملت بود

کتاب او یک ملت بود، پژوهشی در تفکرات و کارهای سیاسی شهید بهشتی (ره) است که توسط پژوهشگران اندیشده برهان نوشته شده است. 

درباره کتاب او یک ملت بود

شهید سید محمد حسینی بهشتی متفکر و سیاست‌مداری است که نام او همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند. این مسئله بیش از هر چیز ناشی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که این شهید والامقام دارا بود و او را در قیاس با دیگر مبارزین و انقلابیون، برجسته و متمایز می‌نمود. مبارزات او در جهت پیروزی انقلاب اسلامی، شناخت او نسبت به غرب به‌واسطهٔ زندگی در آلمان، شاگردی این شهید در محضر امام خمینی (ره)، نقش وی در تأسیس حزب جمهوری اسلامی، اقدامات او در شورای انقلاب، تلاش‌های وی برای گنجاندن نظریهٔ ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی و حضور او در رأس قوهٔ قضائیه، دلایل این برجستگی و تمایز است.

بررسی اندیشه و عمل سیاسی شهید بهشتی از آن رو دارای اهمیت است که با واکاوی آن، می‌توان چرایی و چگونگی تأسیس نظام جمهوری اسلامی را درک نمود، زیرا از یک طرف او خود از تأثیرگذارترین افراد در پایه‌گذاری این نظام جدید سیاسی بود و از طرفی دیگر، در میان مبارزان اسلامی جایگاهی والا داشت

او یک ملت بود به بازخوانی گوشه‌ای از تفکر و عمل سیاسی شهید بهشتی (ره) می‌پردازد. 

 خواندن کتاب او یک ملت بود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و علوم سیای و اجتماعی.

 بخشی از کتاب او یک ملت بود

آزادی مفهوم بنیادین نظام لیبرالیسم است. متفکران مسلمان که قائل به مفاهیم اومانیستی نیستند، به بازتعریف این مفاهیم براساس حقایق اسلام پرداخته‌اند. آن‌چنان‌که شهید بهشتی به تحقیق دربارهٔ «آزادی» پرداخت. از نگاه وی، آزادی در رویکرد اسلامی، مبتنی بر دو مؤلفهٔ اجتماعی بودن و اتکای به وحی است.

در پاسخ به چیستی آزادی و فضاهای گوناگون آن، آثار متنوع و متعددی به نگارش درآمده است. اما این پرسش جای طرح و بررسی دارد که چرا هنوز بشر به برداشت واحد و تفسیر واحد و مورد پذیرش همگان از آزادی دست نیافته است و تلقی های گوناگونی از آزادی وجود دارد.

تنوع و تعدد بحث از آزادی و ابعاد مختلف آن از آن روست که هر اندیشورزی با توجه به پیش فرض‌ها و مسلک و مرام خویش به تعریف این واژهٔ مهم و اساسی در زندگی بشر پرداخته و شاخص های ویژه ای برای آن برشمرده است. به نوشتهٔ آیزایا برلین، «در تاریخ بشر، همهٔ اخلاقیون آزادی را ستوده اند؛ اما معنای آزادی نیز مانند کلمات خوشبختی، خوبی، طبیعت و حقیقت به‌قدری کشدار است که با هرگونه تفسیری جور درمی آید.»

نظرات کاربران

farad98
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

چرا باید یک اسم روی دو کتاب باشه؟:') کتاب اشتباهی رو خوندم. بسیار ناکامل،بعضی جاها نامفهوم و در مجموع دوست نداشتنی بود. اگر میخواید راجع به شهید بهشتی مطالعه کنید مجموعه کتاب "بهشتی از زبان بهشتی"رو مطالعه بفرمایید.

کاربر 3401911
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

به واقع ایشان روشن فکر واقعی و اصیل بودند البته در ایران اگر بوی فرانسه یا کتاب های رمانتیک از ذهن یک برجسته فکری به مشام نرسد او را روشن فکر نمی داند مخصوصا اگر سیگاری هم نباشد ! دکتر بهشتی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

حجم

۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان