دانلود و خرید کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ استیون گرین‌بلت ترجمه مهدی نصراله‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ اثر استیون گرین‌بلت

کتاب جهان چگونه مدرن شد؟

معرفی کتاب جهان چگونه مدرن شد؟

کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ نوشته استیون گرین‌بلت با ترجمه مهدی نصراله زاده منتشر شده است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های فهرست نیویورک تایمز و از فینالیست‌های جایزه‌ی پولیتزر و جایزه‌ی ملی کتاب برای ادبیات غیر داستانی. کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ نیز البته برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر سال ۲۰۱۲ برای آثار عمومی غیرداستانی و نیز جایزه‌ی ملی کتاب سال ۲۰۱۱ برای ادبیات غیرداستانی بوده‌ است.

درباره کتاب جهان چگونه مدرن شد؟

این کتاب داستانی است از باغ‌های مصفّای روم باستان تا دهلیزهای تنگ و تاریک صومعه‌های قرون وسطا و کتابت‌خانه‌های درون آن‌ها، پژوهشگر برجسته و شناخته‌شده، استیوِن گرین‌بلَت، با کندوکاو در یکی از اثرگذارترین آثار ادبی همه‌ی دوران‌ها تصویری زنده و روشن از گذشته به دست می‌دهد. در زمستان سال ۱۴۱۷، پوجّو براچّولینی، منشی بیکار شده‌ی پاپ مخلوع که اینک شکارچی کتاب شده بود، نسخه‌ای از کتاب در باب طبیعت چیزها، نوشته‌ی تیتوس لوکرتیوس، را در صومعه‌ای دورافتاده پیدا کرد. و این البته تنها یکی از کشفیات او از جهان باستان بود، نسخ خطی پاگانی که به طرزی شگفت به دست کاتبان پارسای مسیحی، در کنج کتابخانه‌هایِ صومعه‌ای، محفوظ مانده بودند. داستان اینکه چطور این شعر خیره‌کننده توانست جهان را در مسیر تازه‌ای قرار دهد، یا به اصطلاح «بپیچاند»، همزمان یک اثر پژوهشی ممتاز، یک نوشته‌ی ادبی گیرا و شاهدی شورانگیز بر قدرت کلام مکتوب است.

خواندن کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و روایت‌های جذاب و پرحاشیه‌ی غیر داستانی پیشنهاد می‌کنیم

نظرات کاربران

مسلم عباسپور
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

سلام. این کتاب فقط ماجرای یافتن یک کتاب (در طبیعت چیزها، لوکرتیوس) نیست. در حقیقت تحول بنیادین جهان در معنی مدرنش که با رنسانس و ترجمه آثار کلاسیک دوره پاگان بود رو برسی می کنه. نگرش های شگفت لوکرتیوس گویی

- بیشتر
Sahar Salehi
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

کتابی با موضوعی کامل جدید و جالب با واقعیت تاریخی، واقعا لذت بردم و متشکرم از انتخاب چنین کتابهایی برای مطالعه

M.tavousi
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

نام اصلی کتاب The Swerve به معنی پیچش است پیچشی که سرنوشت تمدنها را مشخص ساخته و نقطه عطفی است در تاریخ بشریت. این کتاب درباره یکی از این پیچ‌های تاریخی‌ست و داستان جذابی از تاثیر کتاب لوکرتیوس رومی به نام

- بیشتر
Anahid
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

من چاپی این کتاب را خواندم فوق العاده س تلنگریه برای اینکه ببینیم بشر برای رسیدن به دانش، رفاه و آسایش امروز از لبه ی چه پرتگاههایی گذشته.

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

وقتی پوجو براچولینی، این منشی بیکارشده پاپ مخلوع در زمستان سال ۱۴۱۷ میلادی کوه‌های آلپ را پشت سر می‌گذارد تا به صومعه‌ دورافتاده‌ای در جنوب آلمان برسد، تنها و تنها یک وسوسه در سر دارد. این شکارچی کتاب در واپسین

- بیشتر
shahrooz68
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

ویراست فنی و نشانه‌گذاری‌های نسخه‌ای که من خواندم (الکترونیک) به شدت دچار مشکل بود. مثلاً در بسیاری جاها، جملات معترضه به جای قرار گرفتن بین کاما یا کروشه، با نیم‌فاصله از متن جدا شده بود! در نتیجه باید کلی وقت

- بیشتر
samousavia
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

کتاب ضعیفی است و ارزش خواندن ندارد و خواندنش اتلاف وقت و عمر است. نویسنده بیستر از اینکه به چکونگی تغییر جهان توجه کند، به داستانپردازی خیالی طولانی و ملال آور رو آورده و حتی تا نیمه کتاب به اصل

- بیشتر
بنفشه آریاراد
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

بصورت صوتی دارم این کتاب را می شنوم کتاب یک تحقیق درباره کتاب‌ها و کلمات است. نوعی جستجو در میانه تاریخ، خیلی جذاب و شنیدنی است.

جستجوگر
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

این کتاب، همانطور که مترجم در پایان اشاره می کند، عنوان اصلیش، پیچ است. یک پیچ تاریخی و نه روند مدرن شدن جهان. کتاب، داستان یافته شدن کتاب مشهور لوکرتیوس، اتمیست و اپیکورگرای مشهور یونان باستان است، که در قرن پانزدهم توسط

- بیشتر
mahdi
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

سلام..من کتاب قبلا با فرمت پی دی اف خریداری کردم،اما الان ایبوک!! آیا تغییر کرده ؟ چون کماکان پی دی اف

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
به نوشتۀ لوکرِتیوس، اگر نپتون نامیدنِ دریا یا سخن‌گفتن از دانه و شراب با نام‌های سِرِس و باکوس به شما لذت می‌بخشد، باید با فراغ‌بال این کار را انجام دهید، درست همان‌طور که می‌توانید جهان گردون را نیز مام خدایان بنامید. و اگر، تحت‌تأثیر زیبایی موقر زیارتگاه‌های مذهبی، تصمیم می‌گیرید که به دیدار آنها بروید، با انجام این کار هیچ آسیبی به شما نخواهید رسید، البته به‌شرط آنکه در تصاویر خدایان «با آرامش و طمأنینۀ تمام» تأمل نمایید. (۶:۷۸) اما شما نباید حتی برای یک لحظه به این فکر کنید که می‌توانید هریک از این خدایان را خشمگین سازید یا برعکس دلشان را به‌دست آورید. رژه‌ها و راه‌پیمایی‌ها، قربان‌سازی‌های حیوانی، رقص‌های دیوانه‌وار، طبل‌ها و سنج‌ها و فلوت‌ها، آبشارهایی از گلبرگ‌های رز سفید، کشیشان مخنث، تصاویر حکاکی‌شدۀ خدای کودک: همۀ این اعمال آئینی، به‌رغم آنکه هر یک به شیوۀ خود اثرگذار و قانع‌کننده هستند، از‌اساس بی‌معنایند، چون خدایانی که آدمی با اعمالِ این‌چنینیِ خود قصد تقرب‌جستن به آنها را دارد تماماً از جهان ما دور و با آن بیگانه‌اند.
محمد طاهر پسران افشاریان
گذراندن زندگی در چنگال دل‌شوره برای مرگ بلاهت محض است. تنها کاری که چنین دل‌شوره و اضطرابی می‌کند آن است که باعث می‌شود زندگی بدون آنکه از آن حظی برده باشیم، ناقص و ناتمام، ازکف برود.
blogofski
هنر همواره شکاف‌های خاصی را که در زندگی روانی فرد وجود دارد پیدا و در آنها رخنه می‌کند.
M.tavousi
مسئلۀ اصلی آن است که باورها و مناسک غلط خواه‌ناخواه منجر به شرارت بشری می‌شود.
محمد طاهر پسران افشاریان
به‌کارگیری عقل چیزی نیست که تنها در اختیار متخصصان باشد؛ همگان به آن دسترسی دارند. کاری که باید کرد نپذیرفتن دروغ‌هایی است که کشیشان و سایر خیال‌سالاران عرضه می‌کنند، و نگریستن مستقیم و باطمأنینه است به طبیعت حقیقی چیزها.
فرزانه
در اوایل قرن پانزدهم، برای بیشتر مردها بی‌ارباب‌بودن موقعیتی ناخوشایند و حتی خطرناک بود. اهالی شهرها و روستاها به افراد دوره‌گرد با سوءظن نگاه می‌کردند؛ افراد ولگرد شلاق می‌خوردند و داغ و درفش می‌شدند؛ و در راه‌های خلوتِ کشیده‌شده در جهانی که عمدتاً امنیت و امنیه‌ای نداشت، افراد بی‌دفاع و محافظت‌ناشده فوق‌العاده آسیب‌پذیر بودند.
blogofski
همان مسیری که از مرگ به زندگی، بدون احساس یا بدون ترس، طی کردی دوباره از زندگی به مرگ طی کن. مرگِ تو بخشی از نظم عالم است؛ مرگ تو بخشی از زندگی جهان است. ما زندگی‌هایمان را از یکدیگر قرض می‌گیریم... و انسان‌ها، مانند دوندگان، مشعل زندگی را به دست هم می‌دهند. (لوکرِتیوس)
رئوف
الگوی خواب‌و‌خیال‌بافتن ( در آغاز) ، به تعویق‌انداختنِ کامیابی ( در میانه) ، و کوتاه‌آمدن و رضا‌دادن ( در پایان) الگویی سراسر آشناست: این خود مثال اعلای هر زندگی شکست‌خورده و تباه‌شده‌ای است.
shahram naseri
. به نوشتۀ مور، اهالی اوتوپیا عموماً بر این باورند «که هیچ قسمی از لذت ممنوع نیست، به‌شرط آنکه از آن هیچ ضرر و زیانی متوجه کسی نشود.»
فرزانه
هنر همواره شکاف‌های خاصی را که در زندگی روانی فرد وجود دارد پیدا و در آنها رخنه می‌کند
blogofski

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۶۰۰
تومان