دانلود و خرید کتاب نقشه‌ راه سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقشه‌ راه اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب نقشه‌ راه

معرفی کتاب نقشه‌ راه

نقشه‌ راه نوشته محمدمهدی کوثری، ۸۸ قطعه از بیانات مقام معظم رهبری درباره‌ی فتنه‌ی ۸۸ است.

فرمایشات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در کنار سخنان و رهنمودهای حضرت امام (ره) چراغ راه مسئولان و مردم در طول سال‌های استقرار نظام جمهوری اسلامی بوده است که شایسته تأمل و دقت و مراقبت زیادی می‌باشد. در طول سال ۱۳۸۸ و در فتنه بعد از انتخابات مقام معظم رهبری به مناسبت‌های مختلف بیاناتی در جمع اقشار مختلف جامعه اسلامی ایراد کرده‌اند که در روشن شدن ماهیت قول و عمل فتنه‌گران و پراکنده‌شدن برخی فریب‌خوردگان از اطراف آنان بسیار مؤثر بوده است. این بیانات حاوی نکات ارزشمند برای ملت بود که با دقت در فحوای آنها می‌تواند به نقش ولایت فقیه در ایجاد بصیرت و هدایت و راهبری جامعه اسلامی پی برد.

نقشه راه رو قطعاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری دربارهٔ حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ است که برای آشنایی بهتر نسل جوان با دیدگاه‌های معظم له و نقش و دقت نظر ایشان درباره مسائل و حوادث مختلف انتخاب شده‌اند.

خواندن کتاب نقشه راه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مسائل سیاسی و اجتماعی به ویژه واقعه ۸۸

 بخشی از کتاب نقشه راه

علم است که بقیهٔ منابع و مایه‌های اقتدار را به کشور ارزانی می‌دارد. از علم غفلت نکنید؛ چه دانش‌آموزتان، چه دانشجوتان؛ در هر رتبه‌ای که هستید. مسئلهٔ علم، مسئلهٔ تحقیق، مسئلهٔ مهمی است در کنار انگیزهٔ دینی. دین خیلی باارزش است. دین فقط برای آبادکردن آخرت نیست، دین دنیای شما را هم آباد می‌کند. دین به شما شور و نشاط و طراوت و تازگی می‌بخشد. دین به شما این روحیه را می‌دهد که در مقابل چشم‌تان همهٔ این قدرت‌های مادی، کوچک بشوند، حقیر بشوند، تهدید آنها اثر نکند، کار آنها اثر نکند. بدانید پیروزی با شماست، نصرت الهی با شماست. همین ابرقدرت‌های تهدیدکننده ـ حالا دنباله‌های داخلی‌شان که جای خود دارند ـ و مراکز قدرت استکباری و تهدیدها، چاره‌ای جز عقب‌نشینی در مقابل یک ملت مقتدر و با ایمان ندارند. به خدای متعال اعتماد داشته‌باشید، حسن ظن داشته‌باشید. اینکه خدا با تأکید می‌فرماید: «َلَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِی عَزِیزٌ»؛ بی‌شک، بدون تردید خدای متعال آن کسانی که دین او را و اهداف او را یاری کنند، یاری خواهد کرد؛ این سخن راستی است، این وعدهٔ صادقی است. به این اعتماد کنید. با اقتدار، با عزم کافی، با تهذیب نفس، با خودسازی - هم خودسازی علمی و هم خودسازی اخلاقی - پیش بروید. ان‌شاءالله روزی را خواهد دید که کشورتان به برکت مجاهدت‌های شما در اوج افتخار و در قلهٔ اقتدار باشد.

فهرست کتاب نقشه راه

مقدمه

پیشگفتار

فصل اول: اصول و تعاریف

فصل دوم: ولایت فقیه

فصل سوم: نظام جمهوری اسلامی

فصل چهارم: بصیرت

فصل پنجم: دشمن شناسی

فصل ششم: فتنه و فتنه‌گران

فصل هفتم: جنگ نرم

فصل هشتم: روزشمار حوادث پس از انتخابات

فصل نهم: تحلیل حوادث پس از انتخابات

کلام آخر

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

لطفا این کتاب عالی رو در طاقچه بی نهایت بذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
سرزمین ما یک‌صدم مجموعهٔ کشورهای دنیاست، جمعیت‌مان هم تقریباً یک‌صدم جمعیت بشریت در دنیاست؛ اما مسئلهٔ ما قناعت به یک‌صدم در مسائل گوناگون نیست. ما رسالت داریم. ایران اسلامی، ایران مسلمان، رسالتی بیش از این حرف‌ها دارد. نه اینکه قصد جهانگشایی و تصرف داشته‌باشیم - ابداً و اصلاً - اصلاً در ذهن آن کسی که مسلمان باشد، وارد نمی‌شود که بخواهد جهانگشایی کند؛ بلکه مسئله، مسئلهٔ رسالت در مقابل بشریت است.
sara
آن کسانی که برای پیشبرد کلمهٔ این نظام و این کشور و اعلای کلمهٔ این نظام کار می‌کنند، برای خدا دارند کار می‌کنند. خدایی است. این خیلی ارزش دارد، این یک نسخهٔ جدید است؛ این نسخهٔ جدیدی است که دنیا این را بعد از زمان پیامبران و بعد از صدر اسلام تا امروز، دیگر ندیده. این، چیز کمی نیست.
sara

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان