دانلود و خرید کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری روح‌الامین سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری اثر روح‌الامین سعیدی

کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری

معرفی کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری

کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری نوشته روح‌الامین سعیدی است. این کتاب رویکردی منصفانه داشته باشد و حوادث تاریخی را بررسی کند.

درباره کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری

نویسنده در این کتاب می‌کوشد تا ضمن اتخاذ رویکردی علمی و پرهیز از پیشداوری‌های احساسی و متعصبانه، به واکاوی رفتار سیاسی هاشمی خاصه در جریان فتنه پس از انتخابات سال ۸۸ پرداخته و با شاخص قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب نظام اسلامی، نهایتاً تصویر روشنی را از نحوه‌ی عملکرد وی و منطق تصمیم‌گیری‌های سیاسی‌اش ارائه دهد.

خواندن کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تحلیلی بر مواضع هاشمی رفسنجانی درانتخابات دهم ریاست جمهوری

هاشمی‌رفسنجانی در ابتدا یکی از اعضای شورای انقلاب اسلامی بود. مدتی سرپرستی وزارت کشور را برعهده گرفت و پس از برگزاری اولین دورهٔ انتخابات مجلس به خانهٔ ملت راه یافت و با آغاز به کار قوه مقننه در ۷ خرداد ۱۳۵۹ به‌عنوان نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران انتخاب گردید و تا آغاز دوران ریاست‌جمهوری‌اش در ۱۲ مرداد ۱۳۶۸ به مدت بیش از ۹ سال در این سمت باقی ماند. هاشمی همچنین از بنیان‌گذاران حزب جمهوری اسلامی بود و از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه موقت تهران انتخاب گردید. وی در مقاطعی ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست شورای عالی امنیت ملی و جانشینی فرماندهی کل قوا را نیز برعهده داشت و در سال ۱۳۵۸ از سوءقصد نافرجام گروهک تروریستی منافقین جان به در برد.

در سال ۱۳۶۸ با رحلت امام خمینی (ره) و آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، هاشمی موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری گردید و چهارمین رئیس‌جمهور ایران شد. این موفقیت در دورهٔ بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری (۱۳۷۲) نیز تکرار شد تا وی ۸ سال سکاندار عالی‌ترین نهاد اجرایی کشور باشد. هاشمی دو سال پس از اتمام دورهٔ تصدی‌اش در قوهٔ مجریه، در ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نمود اما بعد از آنکه در انتهای لیست منتخبین قرار گرفت، به دلایلی از ادامهٔ کار انصراف داد. انتخابات سال ۱۳۸۴ فرصت مغتنمی بود تا مرد متنفذ سیاست ایران بار دیگر بخت خود را برای ورود به صحنه بیازماید اما برخلاف پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران در دور دوم انتخابات از دکتر محمود احمدی‌نژاد شکست سختی خورد و در نیل به اهداف خود ناکام ماند. هاشمی در سال ۱۳۸۵ از سوی مردم تهران برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد و در شهریور ۱۳۸۶ پس از درگذشتِ آیت‌الله مشکینی، ریاست مجلس خبرگان رهبری را عهده‌دار گردید. وی هم اینک رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.۲

احراز این پست‌های کلیدی و سه دهه نقش‌آفرینی فعالانه در عالی‌ترین سطوح سیاسی کشور، هاشمی‌رفسنجانی را به یکی از برجسته‌ترین مهره‌هایی مبدل ساخته که هرگز نمی‌توان جایگاه او را در آرایش نخبگان سیاست و قدرت جمهوری اسلامی ایران نادیده انگاشت. لکن به دلیل خط‌مشی خاص و اتخاذ رویکردی عملگرا به مسائل سیاسی، همواره حواشی فراوانی دربارهٔ هاشمی در جامعهٔ ایران وجود داشته است و اظهارات متناقضی دربارهٔ وی از جانب طیف‌های مختلف خواص و عوام شنیده می‌شود تا جایی که ارائهٔ تصویر واضحی از شخصیت سیاستمدار پرحاشیهٔ جمهوری اسلامی به سهولت میسر نیست. اما اگر گفتار رهبر معظم انقلاب در نماز جمعهٔ تاریخی ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ را فصل‌الخطاب قرار دهیم، می‌توان هاشمی رفسنجانی را چنین توصیف کرد:

* هاشمی رفسنجانی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات و از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود.

* هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد.

* هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
است. * هاشمی رفسنجانی بارها تا مرز شهادت پیش رفته است. * هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب مسئولیت‌های زیادی داشت و در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب اندوخته‌ای درست کرده باشد. * هاشمی رفسنجانی در حساس‌ترین مقاطع در خدمت انقلاب و نظام بوده است.
کاربر ۱۳۸۲۹۵۳
* هاشمی رفسنجانی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات و از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود. * هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. * هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود. * هاشمی رفسنجانی بعد از رحلت امام هم تا امروز در کنار رهبری بوده
کاربر ۱۳۸۲۹۵۳
اگر گفتار رهبر معظم انقلاب در نماز جمعهٔ تاریخی ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ را فصل‌الخطاب قرار دهیم، می‌توان هاشمی رفسنجانی را چنین توصیف کرد: * هاشمی رفسنجانی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات و از مبارزین جدی و پیگیر قبل از انقلاب بود. * هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب
کاربر ۱۳۸۲۹۵۳

حجم

۱۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۳۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان