دانلود و خرید کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام مارتین لوتر کینگ ترجمه مرجان حمیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام اثر مارتین لوتر کینگ

کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام

معرفی کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام

نامه‌ای از زندان بیرمنگام اثری از مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار است. وی در مبارزه علیه نژادپرستی از تعالیم مسیح، آبراهام لینکلن و مهاتما گاندی پیروی می‌کرد.

درباره کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام

مارتین لوتر کینگ جونیور نامه‌ای از زندان بیرمنگام را در یک زندان در آلاباما در ۱۹۶۳ روی حاشیه‌های یک روزنامه و در پاسخ به هشت روحانی سفیدپوست آلابامایی نوشت که معتقد بودند مبارزه علیه تبعیض نژادی باید در دادگاه صورت گیرد، نه در خیابان. «سه بُعد یک زندگی کامل» اولین بار به‌عنوان خطابه در کلیسای تعمیدی نیو کوونانت در شیکاگو در ۹ آوریل ۱۹۶۷ ایراد شد. بعدها در «هدیه‌ای از جنس عشق» دوباره به چاپ رسید ـ مجموعه‌ای از خطابه‌های دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور که عمدتاً از کتابش «توانایی دوست‌داشتن» گردآوری شده است.

 خواندن کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به علوم سیاسی، تاریخ و علوم اجتماعی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب نامه‌ای از زندان بیرمنگام

۱۶ آوریل ۱۹۶۳

دوستان روحانی عزیزم:

در حالی که این‌جا، در زندان شهر بیرمنگام محصور شده‌ام، به بیانیهٔ اخیر شما برخوردم که فعالیت‌های حاضرم را «غیر عاقلانه و نابهنگام» خوانده بودید. به‌ندرت به انتقادات علیه کار و عقایدم پاسخ می‌دهم. اگر بخواهم به تمام انتقاداتی که از روی میزم می‌گذرند پاسخ بدهم، منشی‌هایم در طول روز برای کار دیگری جز نامه‌نگاری‌های این‌چنینی وقتی نخواهند داشت، و من نیز برای انجام کارهای سازنده وقتی نخواهم داشت. اما از آن‌جایی که احساس می‌کنم شما مردانی با حسن نیت راستین هستید و انتقادات شما خالصانه مطرح شده‌اند، می‌خواهم سعی کنم و با واژه‌هایی که امید دارم صبورانه و منطقی باشند به بیانیه‌تان پاسخ دهم.

از آن‌جایی که تحت تأثیر دیدگاهی قرار گرفته‌اید که مخالف «ورود خارجی‌هاست» فکر می‌کنم باید اشاره کنم که چرا این‌جا در بیرمنگام هستم. افتخار آن را دارم که به‌عنوان رئیس کنفرانس رهبری مسیحی جنوب خدمت کنم، سازمانی که در تمام ایالت‌های جنوبی فعال و دفتر مرکزی آن در آتلانتای جورجیاست. ما در جنوب کشور حدود هشتادوپنج سازمان وابسته داریم، و یکی از آن‌ها جنبش مسیحی آلاباما برای حقوق بشر است. به طور مداوم با مجموعه‌های وابستهٔ خود کارمند، و منابع مالی و آموزشی مبادله می‌کنیم. چند ماه قبل مجموعهٔ وابستهٔ ما این‌جا در بیرمنگام از ما خواست آماده باشیم تا در صورت نیاز، در اقدام مستقیم صلح‌آمیزی شرکت کنیم. ما بی‌درنگ موافقت کردیم، و وقتی موعد مقرر رسید به قول‌مان عمل کردیم. بنابراین من به همراه چندین نفر از کارمندانم این‌جا هستم، چون به این‌جا دعوت شده بودم. من این‌جا هستم چون این‌جا تعهدات سازمانی دارم.

اما از آن مهم‌تر، در بیرمنگام هستم چون بی‌عدالتی این‌جاست. درست همان‌طور که پیامبران سدهٔ هشتم پیش از میلاد روستاهای‌شان را ترک کردند و «پروردگار این‌گونه فرمان داده است» را فراتر از مرزهای شهر محل سکونت‌شان با خود بردند، و درست همان‌طور که پولس مقدس طرسوس را ترک کرد و پیام عیسا مسیح را به دورترین گوشه‌های جهان یونانی‌رومی رساند، من نیز مجبورم پیام آزادی را تا جایی فراتر از شهر محل سکونتم منتقل کنم. من هم مانند پولس باید مدام به بانگ درخواست کمک از مقدونیه پاسخ بدهم.



نظرات کاربران

redronin2018
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

از اینکه با این کتاب قدری با شخصیت بزرگ مارتین لوتر کینگ جونیور آشنا شدم خوشحالم، قلم شیوا و از همه مهم تر مناسب بودن این کتاب با شرایط و حال و روز فعلی کشور ،قدری کتاب را از حد

- بیشتر
amirabas
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

جالب بود برای من که خیلی به mlk علاقه دارم جذاب بود

AS4438
۱۳۹۹/۱۱/۱۹

عالی، مطالبی که حتمن باید خواند وبیاد داشت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
گر نمی‌توانی کاجی بر تپه باشی درختچه‌ای در دره باش ـ
AS4438
جان بان‌یان: «تا آخر عمر در زندان می‌مانم اما وجدانم را به کشتارگاه تبدیل نمی‌کنم.»
پویا پانا
«عدالتِ بیش‌ازحد به‌تعویق‌افتاده، عدالتِ انکارشده است.»
پویا پانا
هرچه مستقیم روی یک نفر تأثیر بگذارد، غیر مستقیم روی همه تأثیر می‌گذارد. دیگر هرگز نمی‌توانیم با ایدهٔ محدود و استانی «آشوب‌گر خارجی» زندگی کنیم.
sky

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان