دانلود و خرید کتاب عجیب ولی واقعی با دالی آدام جی کلین ترجمه عارف شیرین‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عجیب ولی واقعی با دالی اثر آدام جی کلین

کتاب عجیب ولی واقعی با دالی

نویسنده:آدام جی کلین
انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۴.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عجیب ولی واقعی با دالی

کتاب عجیب ولی واقعی با دالی نوشته آدام جی کلین است که با ترجمه عارف شیرین‌زاده منتشر شده است. کتاب عجیب ولی واقعی با دالی سعی دارد نگاه نقاش مشهور مکتب سوررئالیسم سالوادور دالی را بررسی کند.

درباره کتاب عجیب ولی واقعی با دالی

کتابی که پیش رو دارید، نه تنها ما را با یکی از هنرمندان بزرگ، آشنا می‌کند بلکه نیم‌نگاهی به سبک‌ها، نقاشی‌ها و موضوعات پیرامون او دارد. سالوادور دالی معتقد است «نقاشی، صادقانه‌ترین شکل هنر است. امکان فریب‌کاری در آن وجود ندارد یا خوب است یا بد.» در این کتاب با دنیای صادقه این نقاش عجیب آشنا می‌شوید. 

با این کتاب در دنیایی قدم گذاشته‌اید که یک هنرمند، ساکن اصلی آن است و زندگی و حرفه هنری متمایز خود را دارد. او مشتاقانه منتظر نشان‌دادن هنر و سبک زندگی‌‌اش به ما است تا شاید بتواند نگاهمان را به هنر، زیباتر کند.

این کتاب برای بیان ارزش هنر و هنرمندان، همچون قطره‌ای است در دریای بیکران اما شاید بهانه ‌ای باشد تا با دید وسیع‌تر به سمت هنر بیایید و با نگاه‌تان معنای زیباتری به آن ببخشید.

وقتی نام سالوادور دالی به گوش‌مان میخورد، در ابتدا تنها تصویری که در ذهنمان مجسم می‌شود، دنیای پر رمز و راز اوست. سالوادور دالی تنها به عنوان یک هنرمند زندگی نکرد بلکه با افکار، دیدگاه و سبکی متفاوت و نو وارد دنیای پیچیده هنر شد که همین وجه تمایز باعث حیرت همگان در آن زمان شد که حتی امروزه روش خاص و آثار او مورد بحث جامعه هنری می‌باشد. بیایید با هم دنیای او را در ذهنمان تجسم کنیم.

خواندن کتاب عجیب ولی واقعی با دالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر نقاشی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب عجیب ولی واقعی با دالی

سالوادور دالی نقاش، مجسمه‌ساز و فیلم‌ساز اسپانیایی بود. او در طراحی جواهرات و مبلمان نیز فعالیت داشت. دالی بیشتر کارهای خود را بر اساس علایق شخصی خود انجام داد که کیفیت بی‌نظیری به هنر وی بخشید.

سبک غیرمعمول، او را به یکی از معروف‌ترین هنرمندان عصر خود تبدیل کرد. بیشتر مردم، دالی را به عنوان سورئالیست (فراواقع گرا) به یاد می‌آورند. با وجود اینکه دالی سبک‌های هنری کوبیسم، فوتوریسم و نقاشی متافیزیکی را تجربه کرده بود اما سوررئالیسم، سبکی بود که باعث محبوبیت چنین هنرمند بزرگی شد. او از سوررئالیسم استفاده کرد تا زندگی خود را به یک اثر هنری تبدیل کند که در این مسیر، افسانه‌ای ایجاد شد. 

دالی که شدیدا فردی خیال‌پرداز بود، علاقه زیادی به انجام کارهای عجیب برای جلب توجه دیگران داشت، از پوشیدن لباس‌های خاص و رویایی، پیچ و تاب دائمی سبیلش تا چشمان درشت همواره شگفت‌زده‌اش او را به هنرمندی متمایز تبدیل کرده بود.

همچنین ذهنیت و تخیلی غنی که در نقاشی‌های او قابل رویت است، اغلب برای کسانی که به هنر او علاقه داشتند، خسته‌کننده بود و به همان اندازه برای منتقدین وی، آزاردهنده به شمار می‌رفت. این نوع رفتار غیرعادی، گهگاهی توجه افکار عمومی را بیشتر از آثار هنری او جلب می‌کرد.

هم دالی و هم هنر او بحث برانگیز بودند. هنوز هم حتی افرادی که کارهای او را دوست ندارند، استعداد او را تحسین می‌کنند. دالی به راحتی میخواست مردم شوکه شوند و همه چیز را زیر سوال ببرند.

نظرات کاربران

amir7u
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

برای آشنایی با دالی عالی بود

جانان
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

به نظرم خیلی خلاصه و خوب مهم ترین ویژگی های زندگی و شخصیتی سالوادور دالی گفته شده و دید خوبی رو از این هنرمند بزرگ سورئالیسمی ایجاد میکنه

سلنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

هر علاقه مندی به هنر و دنیای هنر باید شخصیت دالی رو بشناسه .این کتاب فوقالعادست با تصاویر زیباش شما رومیبره به زمان دالی و زندگیهنرمند بزرگ دالی. من پیشنهادش میکنم کماکان اثار زیبای این نویسنده که من پیجشون در اینستاگرام

- بیشتر
امین۳۶۹
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

"زندگی کوتاه تر از آنی است که همه آن را در یک گوشه ناشناس بگذرانی." یه خلاصه خوش خوان از دالی. مردی که همه زورش رو میزد که با همه فرق کنه. از لباس های عجیب گرفته تا مدل خاص سیبیل

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
دنیای عجیبی است! یک روزی به‌طور رسمی‌پذیرفته می‌شود، چیزی که ما به عنوان واقعیت پذیرفتیم، خیالی بیش نیست.
amir7u
بنظرم خواندن هر کتابی یعنی وارد شدن به دنیای دیگری ...
amir7u
به نظر او لیاقت و توانایی خودش از برگزارکنندگان امتحان به مراتب بیشتر بود.
amir7u
من عاشق دشمنان باهوشم هستم؛ به همان قدر که از مدافعانم هنگامی‌که احمقانه از من دفاع می‌کنند، بیزارم.
amir7u
در سن سه سالگی می‌خواستم یک آشپز باشم و در هفت سالگی ناپلئون!!! بعدها، تنها می‌خواستم سالوادور دالی باشم و نه شخص دیگری که هر روزه به هدفم نزدیکتر می‌شوم.
amir7u
دالی بارها گفته بود که برخی از آثارش از خواب و رویا الهام گرفته شده‌است.
amir7u
زندگی کوتاه‌تر از آنی است که همه آن را در یک گوشهٔ ناشناس بگذرانی.
ثنا🌱

حجم

۶۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

حجم

۶۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۷ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان