دانلود و خرید کتاب باور دیگو سیمئونه ترجمه رضا کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باور اثر دیگو سیمئونه

کتاب باور

انتشارات:نشر گلگشت
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باور

کتاب باور نوشته دیگو سیمئونه با ترجمه رضا کریمی منتشر شده است این کتاب روایت سرنوشت دیگو سیمئونه بازیکن آرژانتینی فوتبال است که سابقه بازی در ۱۰۶ بازی ملی در این تیم را دارد. او هم‌چنین بازیکن و مربی تیم اتلتیکو و مادرید هم بوده است.

درباره کتاب باور

وقتی پسربچه‌ای فوتبال را آغاز می‌کند، مثل یک تردست به نظر می‌رسد که خودش را وقف یک بازی انفرادی کرده است؛ اما بعد می‌فهمد که فوتبال ورزشی تک‌نفره نیست و باید با دیگران و افراد دیگری که جلوتر از او هستند، بازی‌کرد. بعد رقابت را شروع می‌کند و تنها چیزی که به دنبال آن است، غلبه به دیگران است. در هشت یا نه سالگی اصلا به فکر تیم نیست. خیلی زود منطقه‌ای حساس درون زمین بازی را انتخاب می‌کند و کم‌کم یاد می‌گیرد در این شرایط با دیگران کنار بیاید. کتاب باور روایت یکی از این کودکان است که می‌خواهند سرنوشت ورزشی‌شان را بسازند.

خواندن کتاب باور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌ندان به فوتبال مخصوصا فوتبال آرژانتین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب باور

از آن سال‌ها اتفاقی زیبا را به یاد دارم. در تیم جوانان بودیم و با تیم بزرگسالان مسابقه داشتیم و سرمربی تیم اول، ویکتوریو اسپینتو بود که در سن هفتاد سالگی به عنوان یک قهرمان در فوتبال شناخته می‌شد. من بچه بودم و در گروه هشتم قرار داشتم. وسط بازی، اسپینتو بازی را قطع کرد و به من گفت: «سیمئونه! بیا!» به میانهٔ زمین، یعنی جایی که او ایستاده بود، رفتم و او سنم را پرسید. به او گفتم: «چهارده» بعد به من گفت: «تو دو سال دیگه به تیم اول می‌رسی». با توجه به اتفاقاتی که پس از آن افتاد، باید بگویم انگار او آینده را می‌دید.

بازی کردن با پسرانی که از من بزرگتر بودند، باعث شد در وضعیتی قرار بگیرم که مجبور به تفکر و استدلال بشوم.

بازیکن در سال‌های آغازین بازی‌اش ارتباط بین بازی انفرادی و بازی در تیم را تجربه می‌کند. فوتبال مثل زندگی است؛ چون در زندگی باید مثل فوتبال بین مسائل فردی و اجتماعی ارتباط ایجاد کرد. برای اولین‌بار در سال‌های شکل‌گیری فرم فوتبالم در وِلِز یادگرفتم که هدف جمعی چیست و چگونه باید به وظایفی که سیستمی جمعی را می‌سازند توجه کنم. آن‌جا هرکسی باید مثل قطعه‌ای از سیستم وظیفه‌اش را انجام بدهد؛ اما وجود خود قطعات به تنهایی هیچ ارزشی ندارد.

اولین تاکتیک‌های سازمان‌دهی که یاد گرفتم، ۲-۱-۳-۴ بود که به شکل یک قلاب بود و دو مهاجم، کم و بیش در کنار بودند؛ و ۳-۳-۴ که تقریبا سیستم مرسوم آن زمان بود که دو تا از پسران در دو طرف، یک شماره ۹ در جلو، دو بازیکن در کنار و سه بازیکن، یعنی یک بازیکن پست ۵ و یک بازیکن پست ۱۰، و یک بازیکن پست ۸ در مرکز زمین بازی می‌کردند. نمی‌دانم نقشه روشنی از بازی داشتم یا نه. اما هرروز در حال شکل‌دهی به فرم فوتبالی خودم و یادگیری چیزهایی آموزنده بودم. خوش‌شانس هم بودم؛ چون از زمان کودکی که فوتبال را آغاز کردم تا وقتی که به لیگ برتر کشور رسیدم، به جز دروازه در تمامی پست‌های زمین مثل پست ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۵، ۹ و ... بازی کردم. چرا؟ چون چیزی بود که باید تجربه‌اش می‌کردم.

نظرات کاربران

amir raja
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

دیگو سیمونه مربی با اخلاق و عالی دنیای فوتبال و کتابی سرشار از دانش فوتبالی😍💙

محمد نصیری
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

متن کتاب خیلی از هم گسیخته‌ست تو هر فصل تقریبا راجع به همه چی صحبت میشه جز اون چیزی که عنوان فصل هست با این حال این کتاب هم مثل کاری که این مربی بزرگ انجام داده قابل احترامه و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اولین شرط رسیدن به جایگاهی خاص این است که نباید از چیزی ترسید
کاربر ۱۹۲۵۶۷۵
قیمت آن‌هایی که به خاطر عشقشان بازی می‌کنند، بی‌نهایت است.
امیرمحمد قرائی
سختی بهترین مدرسه است.
امیرمحمد قرائی
هیچ‌وقت بدون اشتیاق پا به توپ نمی‌شدم. هرگز. اما وقتی مردم از من می‌پرسیدند که دلم برای فوتبال تنگ شده، گفتم نه. و فکر می‌کنم به این دلیل بود که به لحاظ فوتبالی و شخصی خودم را تقدیم و همه چیزم را فدای آن‌ها کردم. بعد از پایان دوران بازی‌ام چیزی نداشتم که به هواداران تقدیم کنم.
امیرمحمد قرائی
همگی باید قدر روزهای زندگیمان را بدانیم و ارزش زیادی برایش قائل شویم.
کاربر ۶۴۷۳۵۲۳

حجم

۱۷۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۷۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان