دانلود و خرید کتاب جهانشمولی و اصالت فیدل کاسترو ترجمه امیر میرزاپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهانشمولی و اصالت اثر فیدل کاسترو

کتاب جهانشمولی و اصالت

معرفی کتاب جهانشمولی و اصالت

کتاب جهانشمولی و اصالت نوشته فیدل کاسترو با ترجمه امیر میرزاپور منتشر شده است. این کتاب متن سخنرانی رهبر انقلاب کوبا، فرمانده فیدل کاسترو روز، در آیین پایانی کنفرانس جهانی گفتگوی تمدن‌هاست.

درباره کتاب جهانشمولی و اصالت

 فیدل در این سخنرانی با ذکاوت و نکته‌سنجی همیشگی‌اش، نه تنها با ذکر پیشینه تمدن بشری به‌ویژه تمدن درخشان آمریکای لاتین بر نقش تمامی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ایجاد «ارزش‌ها» و «میراث» مشترک بشر امروز تأکید می‌کند، بلکه گفتگوی تمدن‌ها را که گاه تا حد امری انتزاعی و «آکادمیک» تنزل یافته، لازمهٔ بقای بشر و ابزار یافتن پاسخ‌های مهمی می‌داند که به زعم او، انسان امروز ناگزیر از پاسخ‌گویی به آن‌هاست. درعین‌حال او با انگشت نهادن بر پاره‌ای از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر در عصر حاضر، از جمله «انرژی»، توضیح می‌دهد چگونه ماشین جهنمی سرمایه‌داری و امپریالیسم موجب به راه افتادن جنگ بر سر انرژی و تاراج منابع طبیعی کرهٔ زمین می‌شود و بدین ترتیب «تمدن» را به خطر می‌اندازد؛ چرا که «بقای انسان را به خطر می‌اندازد.»

بخش‌هایی از سخنان فیدل نیز مثل همیشه به ذکر دستاوردهای مردم کوبا اختصاص یافته که بیش از پنجاه سال است غیرانسانی‌ترین تحریم‌ها را تاب آورده‌اند و انقلابشان را سرافرازانه پاس داشته‌اند و به الگوی توانمندی و ایستادگی تبدیل شده‌اند.

خواندن کتاب جهانشمولی و اصالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جهانشمولی و اصالت

ما تازه اکنون داریم از این مشکل مطلع می‌شویم، زمانی‌که برای حل آن تقریباً دیر شده است. این، بسیار حائز اهمیت است که تقصیر تخریب سبعانهٔ محیط زیست به گردن جوامع مصرف‌کننده است. آنان اخلاف استعمارگران قدیم و مجری سیاست‌های امپریالیستی هستند که باعث به وجود آمدن فقر و عقب‌ماندگی می‌شود و امروزه مصیبت توانکاه بخش اعظم آحاد بشر به شمار می‌آید.

این جوامع، تنها با بیست درصد جمعیت کل جهان دوسوم فلزات و سه‌چهارم انرژی تولیدشده در جهان را مصرف می‌کنند. آنان اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها را مسموم کرده‌اند و هوا را آلوده‌اند؛ لایهٔ اوزون را تخریب و در آن سوراخی ایجاد کرده‌اند و جوّ کرهٔ زمین را با گازهایی که تأثیرات فاجعه‌آمیزشان را کم‌کم احساس می‌کنیم، اشباع کرده‌اند.

جنگل‌ها در حال از بین رفتن هستند و بیابان‌ها در حال توسعه، درحالی‌که میلیاردها تُن خاک حاصل‌خیز هرساله به عمق اقیانوس‌ها می‌رود. گونه‌های متعددی رو به انقراض هستند. جمعیت زیاد و فقر به بی‌نتیجه ماندن تلاش برای بقا منجر می‌شود، حتا به از بین بردن طبیعت. ملل جهان سومی را نمی‌توان در این مورد مقصر دانست، چون تازه تا همین دیروز مستعمره بودند و امروز هنوز به سبب اقتصاد ناعادلانه در حال استثمار و چپاول شدن هستند.

راه‌حل نمی‌تواند این باشد که از خیر توسعهٔ جوامعی که بیشتر از همه نیازمندند بگذریم. واقعیت این است که امروزه هرچه به توسعه‌نیافتگی و فقر دامن بزند، در حکم حمله به زیست‌بوم است. در نتیجه، ده‌ها میلیون مرد و زن و کودک جهان سومی هرساله جان خود را از دست می‌دهند؛ بسیار بیشتر از تعدادی که در هریک از جنگ‌های جهانی تلف شده‌اند.

نظرات کاربران

مبین
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

برای آشنایی با افکار و مواضع سیاسی فیدل کاسترو و هم چنین تاریخ سیاسی معاصر آمریکای لاتین کتاب خوبیه . حجم نسبتاً کمی داره . سخنرانی فیدل کاسترو در اجلاس گفتگوی تمدن هاست. موقع خوندن کتاب از بعضی حرف ها

- بیشتر
yazdaan
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

اگر مایل هستید با رهبری آشنا بشید که ایالات متحده تا اخرین نفس باهاش جنگید ,پیشنهاد میکنیم این کتاب که مجموعه سخنرانی های فیدل کاسترو در اجلاس گفتگو تمدن هاس و تقریبا حجم کمی داره مطالعه کنید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱)
یک ملت آگاه از نقاط قوت و نقاط ضعفش، آگاه از نقص‌ها و عیب‌هایش. ما از عیب‌هایمان آگاهی زیادی داریم و منتقد آن‌ها هستیم، و به‌خوبی آن‌ها را نقد می‌کنیم و آمادگی کامل دارم تا همهٔ اشتباهاتی را که مرتکب شده‌ایم برای شما بازگو کنم.
مبین
از بمب‌هایی که بر سر مردم بغداد می‌ریزند صحبت نمی‌کنم که زنان و بچه‌ها را به خاک و خون می‌کشند و میراثی هزاران‌ساله را نابود می‌کنند
مبین
برای ما همکاری و تشریک مساعی روسیه بسیار ارزشمند بود. در آن زمان همکاری شوروی بود چرا که دولت شوروی وجود داشت. امروز دولت روسیه وجود دارد. در حقیقت دولت روسیه عملاً تمامی قدرت‌ها و مسئولیت‌های اساسی دولت شوروی، جایگاهش در سازمان ملل متحد و امتیازش به‌عنوان کشور ابرقدرت را به ارث برده است. و امروزه کارشان دفاع و پاسداری از آن‌هاست
مبین
«تفکر می‌کنم، پس هستم.»
yazdaan
اگر ایران تهدید می‌شود چون ممکن است تسلیحات هسته‌ای داشته باشد؟ در واقع کشورهایی وجود دارند که متحد ایالات متحده هستند و صدها سلاح هسته‌ای دارند؛ جای هیچ بحثی نیست. حقیقت است، همه می‌دانیم، شما هم می‌دانید من به چه اشاره می‌کنم. نمی‌خواهم از کشوری اسم ببرم، هیچ سوءنیتی نسبت به هیچ کشوری ندارم، اما البته که وظیفه دارم حقیقت را بگویم و می‌دانیم وضعیت چگونه است. قانون یک بام و دو هوا. [۸] دنیا این‌گونه می‌چرخد و شما می‌دانید که این دنیا به سوی بن‌بست می‌رود. این‌گونه است، و هیچ‌کس نمی‌تواند این را انکار کند.
مبین
هر کشوری در دفاع و محافظت از خود محق است. مگر مقامات امریکا هنگامی‌که می‌خواهند یک اَبَرسلاح هسته‌ای یا یک بمب بسازند که سی متر در عمق زمین نفوذ می‌کند و مقرهای فرماندهی را نابود می‌کند، از کسی اجازه می‌گیرند؟
مبین
همان‌طور که لینکلن می‌گفت- امکان ندارد همهٔ ملت برای همیشه فریب بخورد.
مبین
ما بر اساس پوشاندن اشتباهات زندگی نمی‌کنیم، ما بر اساس گفتن حقایق زندگی می‌کنیم. ما بر اساس صادق بودن زندگی می‌کنیم. ما بر اساس اصلاح و تصحیح بی‌وقفه زندگی می‌کنیم. ما بر اساس بررسی و مطالعه، آگاهی از رفتارمان و اکتفا نکردن به موفقیت‌های به‌دست‌آمده زندگی می‌کنیم و به همین دلیل ممکن است نقش یک ققنوس در ذهنمان نمودار شود که از خاکسترهایش دوباره زنده می‌شود
yazdaan
برای شما از موضوعات دیگری سخن می‌گویم که برای‌تان شنیدنی و جذاب باشند. اینجا نیامده‌ام که چیزهایی را به شما بگویم که برای خودم جذاب باشند. سعی کرده‌ام حدس بزنم چه چیزی برای شما جذاب خواهد بود. سعی کرده‌ام بعضی از اندیشه‌های شما را تحلیل و بررسی کنم،
yazdaan
زمانی‌که بچه بودم، پدرم دستش به دهانش می‌رسید و می‌گفتند من ثروتمند هستم؛ ثروتمند در حد و اندازه‌های مالک زمینی بزرگ، نه یک ثروتمند در حد و اندازهٔ بیل گیتس. اصلاً و ابداً. اما نه من سرمایه‌دار هستم و نه حق دارم که باشم
yazdaan

حجم

۹۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان