دانلود و خرید کتاب نقش روشنفکری اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش روشنفکری اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب نقش روشنفکری

معرفی کتاب نقش روشنفکری

کتاب «نقش روشنفکری» اثر دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی، به تحلیل عقاید روشنفکران، ورود آنان به ایران و تأثیر آنان در تغییر فکری ایرانیان با استناد به سخنان مشاهیر آنان پرداخته‌است. نویسنده در این کتاب، به ابعاد فرهنگی در جامعه‌ی ایران پرداخته و نقاط کور و بحران‌زده را برجسته کرده‌است. در این کتاب، به ابعاد گسترده و ژرف تهاجم فرهنگی، در همه‌ی عرصه‌های فرهنگی کشور، توجه ویژه‌ای شده‌است. هدف در این کتاب، مقابله با جریان‌هایی است که برخلاف تفکرات و فرهنگ اسلامی و دینی به کشور ایران وارد شده‌است. نخستین قدم در راه این مقابله، شناخت درست و روشن از گستره این تهاجم است. در بخشی از کتاب می‌خوانید: نگاهی گذرا نشان می‌دهد که در دوران حضور نبی اکرم (ص) و پس از آن در سال‌های کوتاهی که امام علی (ع) بر مسند خلافت تکیه زد، هیچ ظلمی بر زنان نرفت؛ مگر آن‌چه در خفا رخ داد و ذکر دزدیده شدن خلخال زن یهودی و فریاد و فغان امام علی (ع)، سند زنده‌ی توجه امام به همه‌ی حقوق و حرمت‌های زنان در جغرافیای خلافت اسلامی است. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از مویه‌کنندگان بر آزادی و برابری زنان، به تبع فرهنگ غربی، برای زنان شأن ویژه‌ی مردان قائل شده‌اند و از آن با عنوان برابری زن و مرد، داد سخن می‌دهند. اینان دانسته یا ندانسته، زن را از مقام اصلی و شأن خود خارج ساخته یا تمنای واقع شدن شأن متفاوت با مقام اصلی زن را بر ایشان قائلند؛ چنان که همواره همه‌ی آن‌چه را که مردان ساخته‌اند، از زنان می‌طلبند؛ به رغم آن‌که در این نگرش همواره باید متوجه شرایط و مقتضیات ویژه‌ی جسمانی، نفسانی و عاطفی زنان و آن‌چه که برای نقش آفرینی در هستی بدان نیازمندند بود؛ ورنه پذیرش هیئت مردانه و ظاهر شدن در هیبت یک مرد در عرصه‌ی زمین به نوعی بزرگترین ظلم رفته بر زنان بوده و در مثل چنان است که انسان بی‌توجهی بخواهد پرتقال، در عین پرتقال بودن، طعم و مزه‌ی سیب بدهد یا رنگ و بوی سیب را داشته‌باشد.
نخبگان سایه
حسین علیزاده
از اینجا تا دولت کریمه
اسماعیل شفیعی سروستانی
مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو)
اسماعیل شفیعی سروستانی
پرسش از غرب
اسماعیل شفیعی سروستانی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در مسیحیت
یوسف رشاد
کتاب مقدّس زیر ذره‌بین
عباس نیکزاد
اخلاق یهودی و تمدن غربی
سیدمحمد باقر رکنی
قبیله رحمت
اسماعیل شفیعی سروستانی
نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام
یوسف رشاد
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد چهارم، الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا)
اسماعیل شفیعی سروستانی
بنی‌اسماعیل، بنی‌اسرائیل و آخرالزمان
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ لعنت (جلد پنجم، ادوار رفته بر مسیحیت)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد هفتم، فراماسونری در صحنه حیات سیاسی، اجتماعی ملت ها)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله‌ی لعنت، جلد ششم: (شوالیه‌های معبد و بنیان‌های فراماسونری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت (جلد سوم، بنی اسرائیل و پیامبری)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تاریخ فرهنگی قبیله لعنت، جلد اول: (بن‌مایه رویگردانی از خدا)
اسماعیل شفیعی سروستانی
درآمدی بر نقد مبادی علوم جدید
اسماعیل شفیعی سروستانی
مثلث مقدس (راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان)
اسماعیل شفیعی سروستانی

نظرات کاربران

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۱۰/۰۲

این کتاب تا جایی که یادم میآد در مورد پدیده روشنفکری و پیشینه آن در ایران می پردازد و با آوردن مثال هایی از عملکرد روشنفکران به بازگویی اعمال مخرب آنها می پردازد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
احمد شاملو طی گفت‌وگویی اعلام می‌کند: انسان ذی‌شعور فقط به چیزهایی اعتقاد نشان می‌دهد که خودش با تجربۀ منطقی خویش آن را درک کرده باشد، تجربه‌ای عینی و علمی. و در جایی دیگر نیز ابراز می‌دارد: من به معجزه در آن مفهوم که اهل ایمان معتقدند، اعتقاد ندارم. مدّت‌ها پیش از اینکه شاملو و یارانش به تشکیک در اصول جهان‌بینی معنوی بپردازند، بسیاری از منوّرالفکران صدر مشروطیت به تبع پاره‌ای از روشنفکران «اروپا» چون میدلتون و هیوم به بینش دینی تاخته و با سلاح تجارب عینی و علمی در مقابل باورهای معنوی صف‌آرایی کرده بودند و بدون شک، تکرار این اقوال به صورتی جدید در مجلّات ادبی و فرهنگی و برگزاری جلسات سخنرانی برخی از خداپرستان روشنفکر! مبین آن است که جمعی در میدان مسائل فرهنگی، قصد عرضۀ ملاک جدیدی را برای جهان‌شناسی اخلاق و نهایتاً ساخت مدینۀ غربی دارند.
سپیده دم اندیشه

حجم

۲۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان