دانلود و خرید کتاب مشهور آسمان عزیزالله حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشهور آسمان اثر عزیزالله حیدری

کتاب مشهور آسمان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مشهور آسمان

کتاب مشهور آسمان، خاطراتی از استاد علی صفایی حائری است که به همت عزیزالله حیدری، جمع‌آوری، تنظیم و منتشر شده است. 

درباره‌ی کتاب مشهور آسمان

مشهور آسمان، خاطراتی از استاد علی صفایی حائری است. علی صفائی حائری معروف به عین صاد در سال ۱۳۳۰ متولد شد. او مجتهد، فقیه، عارف و اندیشمند شیعه بود که بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه‌های متفاوتی مانند تربیتی، نقد و روش نقد، ادبیات هنر، روش تدریس و آموزش، قرآن کریم و روش برداشت از آن، تفسیر و دیدارهای تازه با قرآن، دعا و حدیث، ولایت و امامت، معارف اسلامی و آموزه‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی اسلام تالیف کرده است. علی صفائی حائری در سال ۱۳۷۸ به علت تصادف رانندگی، چشم از جهان فروبست. عزیزالله حیدری در کتاب مشهور آسمان، خاطرات زیبایی از او را جمع‌آوری کرده است. خاطراتی که ضمن خواندنشان، با روش سلوک و منش علی صفایی حائری آشنا می‌شویم.

اما چه چیزی باعث شد تا عزیزالله حیدری نام مشهور آسمان را برای چنین کتابی، انتخاب کند؟ حیدری دلیل این انتخاب را حدیثی از امام صادق (علیه السلام) ذکر می کند که حضرت فرموند: «مومن مورد ناسپاسی قرار می گیرد و این به خاطر آن است که کارهای معروف او به سمت آسمان صعود می کند و در میان مردم منتشر نمی شود؛ ولی کافر مشهور می شود، چرا که او کارش را برای مردم انجام داده است؛ پس عمل او در بین مردم منتشر می شود ولی به آسمان نمی رود.»

کتاب مشهور آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مشهور آسمان، کتابی زیبا و خواندنی برای تمام کسانی است که دوست دارند با روش سلوک و زندگی علی صفایی حائری آشنا شوند و خاطرات زندگی او را بخوانند. 

بخشی از کتاب مشهور آسمان

یکی از دوستان پرسیده بود: راز موفقیت‌های خود را در چه چیزهایی می‌دانید؟

فرمود: اول: کمک و خدمت به پدر و مادر! و جداً در دورانی که مادر پیر خود را نگه می‌داشت و یا در مراسم ختم پدرشان شاهد این امر بودیم. طوری اهتمام می‌کرد و عهده‌دار بود که خیال می‌کردی همه مسئولیت‌ها با اوست.

دوم: برای علم خود فضیلتی قائل نشده‌ام. راستی با هرکس چه باسواد، و چه بی‌سواد، چنان صحبت می‌کرد که مخاطب خیال می‌کرد او را مشرف به موضوع می‌داند و خودش فقط راهنماست و نه بیش.

سوم: با خود عهد کرده‌ام که مراجعین (و به ویژه جوانان) را تحمل کنم. و چه خوب در هدایت و معرفت دستگیری می‌کرد. او در تغذیه دل و روح کار می‌کرد و بعد در عمل ارشاد می‌نمود. اگر به ازدواج رهنمود می‌داد، تا گرفتن وام و واسطگی ازدواج و سپس بعد از آن برای حل اختلافات و تربیت بچه‌ها کار را ادامه می‌داد. او به راستی یادآور این حدیث پیامبر (ص) بود که: خداوند رحمت کند کسی را که وقتی کاری انجام داد محکم‌‌کاری کند.

نظرات کاربران

Hamidreza TORBO
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

کسانی که دنبال آشنایی با شخصیت آقای صفایی و اعمال ایشون و حرف های ایشون در جا های مختلف هستن قطعا پیش نهاد میکنم بخونید قطعا بعد این کتاب برای آشنایی با تفکرات استاد صفایی میروید کتاب هایش مطالعه میکنید

abolfazl
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

کتاب خوبی بود .

Mousavi.morteza
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

این کتاب شما رو وارد یه دنیای دیگه ای میکنه، دنیایی که شاید تا حالا از کسی ندیده و یا نشنیده باشید

علیرضا
۱۴۰۲/۱۲/۱۴

هرچه از عالی‌بودن بگویم کم گفتم

کاربر ۲۲۱۶۲۴۲
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

سلام. گوگل پلی گوشیم نیست نمیتونم بخونم لطفا برای کسایی که این مشکل رو دارن شماره تماستون رو بزارید سفارش بدیم برامون بیاد. ممنونم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۰)
ما در این دنیا صائم هستیم. روزه‌ها را آن دنیا افطار می‌کنیم
علیرضا
با حضرت حجت (عج) با امام زمان (عج) رابطه خاصی داشت. در قم جمکران را رها نمی‌کرد و به شهادت دوستان همراه، خارج از قم هم در هرجا که بود، روز سه شنبه نماز امام زمان (عج) را می‌خواند. انسان را به دیدگاهی برتر نسبت به امام (عج) می‌رساند و می‌گفت که عشق به او، برداشتن بارهای اوست. چون عاشق، امر معشوق را عهده‌دار می‌شود و می‌گفت: اگر به من بگویند امام زمان (عج) در دو خیابان آن طرف‌تر ایستاده است و در همان حال جوانی از من پرسش داشته باشد، من نزد امام (عج) نمی‌روم. چرا که آن وقت امام (عج) مرا توبیخ می‌کند: چرا سر پست خودت نایستاده‌ای!
حسین
«من حَفِر بئراً لاخیه وقع فیه»؛ کسی که چاهی را برای برادرش بکند خود در آن خواهد افتاد
آسمان
راستی به نظر شما مفت‌خور کیست؟ فرمود: مفت‌خور کسی است که مشغول انجام تکلیف نباشد. اگر پزشکی بتواند پزشک تربیت کند، ولی تعلیم را رها کرده و مطب باز کند که خود را تأمین مالی کند، بر مسند وظیفه ننشسته است.
آسمان
همت تو از سنجاقک کمتر نباشد. سنجاقک حدود ۱۴ ماه عمر دارد. اما قبل از مرگ توی آب و زیر جلبک‌ها هزاران تخم می‌ریزد و از آن چند هزار سنجاقک تولید می‌شود...
آسمان
روزی عبایی نو به تن کرده بودم که بسیار مشغولم کرده بود که کجا بیاویزم تا کثیف و چروک نشود و... به هر حال ذهنم را مشغول کرده بود. ناگهان هنگام عبور از جایی به میخی گرفت و یک جر حسابی خورد. آن وقت راحت شدم.!
آسمان
وقتی کسی او را با وسیله به جایی می‌رساند تشکرهای معمول و جاری را نمی‌گفت و چنین دعا می‌کرد: «راه دور ما را نزدیک کردی، خدا راه‌های دورت را نزدیک کند و گاهی می‌فرمود: ما را به مقصد رساندی خدا به مقاصدت برساند.
آسمان
دیده‌ای در روستا، کنار چشمه‌ها، زن‌ها ظرف‌های مسی را گل‌مالی می‌کنند؟ بچه‌ها خیال می‌کنند که دارند ظرف را کثیف و آلوده می‌کنند و اعتراض برمی‌آورند. اما راه رفته‌ها می‌دانند که می‌خواهند آن را برق بیاندازند. و باز معارف بارید که یوسف چون گناه نکرده باید زندانی شود و بی‌گناهی، کم گناهی نیست در میدان عشق!
کاربر ۲۴۸۶۲۸۱
من از صبح تا حالا که برخاسته‌ام جز برای نماز به زمین ننشسته‌ام
amirsadeghzade
جمله «اشهد ان محمدا عبده و رسوله» در نماز به ما می‌آموزد که اول باید عبد بود و بعد رسول! اول باید به عبودیت رسید و سپس رسالت خلق را بر دوش گرفت. اول خودسازی بعد دیگر سازی
آسمان

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان