دانلود و خرید کتاب فراوانی دیوید هر ترجمه حسین پیرنجم‌الدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراوانی اثر دیوید  هر

کتاب فراوانی

نویسنده:دیوید هر
انتشارات:یکشنبه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فراوانی

فراوانی نمایش‌نامه‌ای از نویسنده مطرح و پرکار انگلیسی، دیوید هر است. او در این نمایش‌نامه سرگذشت زنی پرشور و آرمانگرا در دوره جنگ جهانی دوم را روایت میکند. زنی که پس از دوره‌ای تلاش برای آرمان‌هایش به بن‌بست فکری و عقیدتی می‌رسد.

درباره کتاب فراوانی

سوزان تراهرن زن جوانی است که در دوره جنگ جهانی دوم داوطلبانه در کسوت مأمور مخفی علیه آلمان‌ها می‌جنگیده. او که از سر آرمان‌خواهی در اوان جوانی به فرانسه اعزام شده تا به مقاومت فرانسه کمک کند، پس از بازگشت با جامعه‌ای روبرو می‌شود که با آرمان‌های او سر سازگاری ندارد و این ناسازگاری به‌مرور تشدید می‌شود و همراه آن، فروشکنی او هم بیشتر می‌شود.

 نمایش فراوانی سیر زندگی سوزان از دوران آرمان‌گرایی و شور نوجوانانه تا زندگی مشترک هنجار گسیخته‌اش با همسری دیپلمات در دهه پنجاه و اوایل دهه شصت را دنبال می‌کند. هر در این اثر نشان می‌دهد که فراوانی و رفاه نیم‌بند پس از برای ۹۹ درصد مردم تنها وعده‌ای توخالی بوده و تنها یک درصد حاکم را شامل می‌شده است و سرانجام آرمان‌خواهی رسیدن به بن‌بست و ناهنجاری فکری و اجتماعی است.

خواندن کتاب فراوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به خواندن نمایش‌نامه به ویژه نمایشنامه‌‌های انتقادی- اجتماعی

درباره دیوید هر

دیوید هِر نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و سینماست. از مطرح‌ترین و پرکارترین نمایشنامه‌نویسان انگلیس به شمار می‌رود و به قول نیکول بوارو، پس از طی راهی طولانی به «نمایشنامه‌نویس ملی بریتانیا» تبدیل شده است. هِر بلافاصله پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کمبریج در ۱۹۶۸ یک گروه نمایشی تجربه‌گرا تأسیس کرد. اینکه آغاز فعالیت هنری او مصادف شد با اوج اعتراضات جنبش دانشجویی آن زمان گویای بسیاری نکات درباره این نویسنده است. هِر با چپ‌گرایی تند آغاز کرد (مثلاً در فنَشِن [۱۹۷۵] انقلاب مائوئیستی چین را آرمانی جلوه می‌دهد) و این اواخر، البته، به محافظه‌کاری گراییده است.

هِر برخی نمایش‌های گروه نمایشی خود را کارگردانی کرد و اولین اثر خود، بروفی چگونه موفق شد (۱۹۶۹)، را برای این گروه نوشت. نمایش‌هایی چون لکّاته (۱۹۷۰)، نمایشگاه بزرگ (۱۹۷۲) و مفصل جایگاه هِر را در نمایشنامه‌نویسی معاصر انگلیس تثبیت کرد. از دیگر آثار معروف هِر، گذشته از فراوانی، می‌توان از پراودا و نقشه جهان نام برد.

هِر را ناقد و هجو پردازی طراز و ظریف‌کار می‌دانند؛ تقریباً تمام جوانب و مسائل جامعه انگلستان، و غرب، در نقد و طنز نیشدار او موضوعیت می‌یابند. این امر در آثار اخیر او نیز بارز است.

نظرات کاربران

adelnia60
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

عالی .دوستان طاقچه اگه امکان داره سایرآثارشو تو طاقچه بی نهایت بزارین .ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان