دانلود و خرید کتاب طراحی زندگی ایدئال بنجامین بونتی ترجمه نحله رحمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی زندگی ایدئال اثر بنجامین بونتی

کتاب طراحی زندگی ایدئال

امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طراحی زندگی ایدئال

طراحی زندگی ایدئال نوشته بنجامین بونتی کتابی در حوزه موفقیت و رشد فردی است که به شما ایده‌هایی برای داشتن یک زندگی ایدئال پیشنهاد می‌کند. 

درباره کتاب طراحی زندگی ایدئال

 بونتی در این کتاب بر نقش قالب ذهنی در شکل گیری زندگی انسان تاکید کرده است. او می گوید بیش از ۸۰ درصد موفقیت‌ها را می‌توان به داشتن قالب ذهنی درست نسبت داد. وجود قالب ذهنی درست برای ایجاد تغییر در زندگی اساساً به این معنی است که ما به چیزی بیش از آگاهی از لزوم تغییر نیاز داریم، یعنی نیاز داریم بپذیریم که ایجاد تغییر امکان‌پذیر و شدنی است، نیاز داریم خواهان ایجاد تغییر باشیم و متعهد شویم هر کاری لازم است انجام دهیم تا آن تغییر اتفاق بیفتد.

قالب ذهنی می‌تواند بین رسیدن به پتانسیل واقعی فرد در زندگی یا گیر افتادن در یک زندگی کسالت‌بار که بر اثر ناتوانی یا بی‌رغبتی درگذر از تجربیات منفی به وجود آمده است، تفاوت ایجاد کند. 

او در این کتاب یک طرح ارائه داده که برای کمک به شناخت قالب ذهنی فعلی شما طراحی‌شده است و شما را در مسیری می‌اندازد تا بتوانید به زندگی دلخواه خود دست‌یابید. او داستانی قدیمی از کتاب مقدس به اسم داستان دوبنا را تعریف می‌کندکه یکی از انها به دنبال کار بی‌زحمت بود و دیگری به دنبال خانه‌ای بادوام و از این داستان الهام می‌گیرد و ساخت زندگی را به روند ساختن یک خانه تشبیه می‌کند. حانه‌ای که باید مصالح، شالوده و ساخت آن در نهایت میراثی ماندگار باشد. او در چهار گام انتخاب مصالح، رفع نواقص و ایجاد اصلاحات، سنگ‌چینی و گذاشتن میراث طرحش راب رای داشتن یک زندگی اید‌ئال شرح می دهد.

 خواندن کتاب طراحی زندگی ایدئال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید برای زندگی خود نقشه راه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم کتاب طراحی زندگی ایدئال را بخوانید.

بخشی از کتاب طراحی زندگی ایدئال

کمی وقت گذاشته و به لباسی که امروز صبح پوشیده‌اید فکر کنید. وقتی دارید فکر می‌کنید عملاً متوجه می‌شوید چطور به درون ذهن خود وارد شده و خودتان را پیش از پوشیدن لباس و سپس وقتی که در آن لباس هستید می‌بینید. شما می‌توانید این کار را در مورد اتفاقات گذشته هم انجام دهید و یک بازنمایی درونی دربارهٔ آن رویداد داشته باشید.

اکنون دوباره به لباسی که پوشیده‌اید فکر کنید، رنگ آن را به زرد روشن، زرد قناری، یا شادترین زردی که تاکنون در عمرتان دیده‌اید تغییر دهید. دقت کنید ببینید با این کار چقدر احساس درونتان تغییر می‌کند. چطور پوشیدن لباس زرد نحوهٔ تفکرتان را نسبت به آن روز تغییر می‌دهد؟ آیا با این کار بیشتر لبخند می‌زنید یا هنوز هم ایستادگی می‌کنید؟ چه حسی دارد؟ چگونه می‌شود احساسی متفاوت داشت؟

با استفاده از این تکنیک قدرتمند می‌توانید گذشتهٔ خود را به نحوی کاملاً متفاوت ترسیم کنید. تمرین فوق نشان می‌دهد چگونه می‌توانید با استفاده از رنگ آنچه را که می‌بینید تغییر دهید. شما می‌توانید هر یک از ورودی‌های حسی را تغییر داده تا صداها، بوها، مزه‌ها و بافت‌ها را تغییر دهید. این تمرینی است که حقیقتاً می‌توانید از آن لذت ببرید. سعی کنید به یک لیوان آب سرد دست بزنید ولی بگویید داغ است. متوجه رفتارهای آموخته‌شده باشید.


نظرات کاربران

گیسو
۱۳۹۸/۱۱/۰۱

تو این کتاب (که چاپ همین امسالم هست)به اهمیت داشتن یه قالب ذهنی درست ، برای رسیدن به موفقیت اشاره میکنه و یه نقشه راه موفقیت در اختیارتون میزاره که با یه مثال جالب توضیحش میده (در بخش نمونه ی

- بیشتر
کاربر 4775358
۱۴۰۲/۱۰/۱۷

بسیار کتاب خوبیه.اصولا کتاب‌های خودیاری راه رو به من و شمایی که دنبال حال بهتر هستیم نشون میده .برا من خوب بود و بهم نشان داد کجاها باید تغییر ایجاد کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
می‌توانید با تغییر در نحوهٔ نگرش به خودتان، نحوهٔ نگرش دیگران به خودتان را نیز تغییر دهید.
گیسو
افکاری که در ذهنتان نگه می‌دارید در واقعیت شما منعکس می‌شود و به این معنی است که فردی که در بیرون هستید بازتاب مستقیم فردی است که در درون شما وجود دارد
گیسو
«برای رفتن به هر مکان ارزشمند، هیچ میانبری وجود ندارد.» بورلی سیلز
گیسو
ما راهکارها، روش‌ها و رویکردهای متفاوتی برای پختن یک کیک داریم تا در پایان به نتیجهٔ دلخواه برسیم، تغییراتی که می‌خواهیم به وجود آوریم نیز مختص خودمان، شرایطمان و نتیجهٔ نهایی مدنظرمان است. اگر باز هم به همان روش قبلی کیک بپزیم همان کیک همیشگی را خواهیم داشت، اما اگر بخواهیم کیک با دفعات قبل فرق داشته باشد، باید زمانی که آن را آماده می‌کنیم یک روش و رویکرد متفاوت دیگر را امتحان کنیم.
گیسو
چرا ما تغییر را این‌قدر سخت می‌پنداریم؟ نظریهٔ من که بر اساس آزمون‌وخطاست می‌گوید، این تغییر نیست که برایمان سخت است، بلکه برایمان سخت است بپذیریم آنچه در گذشته انجام داده‌ایم سودمندترین شیوه برای انجام آن نبوده است. بزرگ‌ترین چالش روان‌شناختی، به وجود آوردن تغییر در ما نیست بلکه این است که بپذیریم شاید واکنشی که در گذشته نسبت به تغییر داشته‌ایم بهترین و سودمندترین واکنش نبوده است.
گیسو
به‌جای اینکه نگرش «آیا این بهترین چیزی است که می‌تواند بشود» را انتخاب کند، نگرش «همین‌قدر کافی است» را در پیش گرفت.
گیسو
هنگامی‌که به موفق‌ترین افراد اشاره می‌کنیم، اغلب موفقیت‌هایشان را بر اساس ثروت و دارائی‌هایشان می‌سنجیم؛ اما اگر ذهن درونی افرادی که واقعاً یک میراث استثنایی و چشمگیر بر جاگذاشته‌اند را بررسی کنیم درمی‌یابیم که ثروت آن‌ها تنها دستاورد جانبی نگرش و رویکرد عمیق‌تر و تحسین‌برانگیزتر آن‌ها نسبت به زندگی است.
گیسو
حواس ما در هر ثانیه حدود دو میلیون بایت اطلاعات دریافت می‌کند، اما ما به‌طور ناخودآگاه در هر ثانیه تنها قادریم ۱۳۴ بایت اطلاعات پردازش کنیم. این بدین معنی است که بخش عظیمی از اطلاعاتی که ما در هر ثانیه دریافت می‌کنیم به‌طور ناخودآگاه فیلتر می‌شود
گیسو
دیدگاه ما نسبت به یک تجربه یا رویداد مشترک لزوماً مشابه دیدگاه یا تجربهٔ شخص دیگر نیست، حتی اگر هر دو در همان زمان و همان مکان باشیم.
گیسو
در این کتاب، من فرایند روانی تغییر را به فرایند فیزیکی ساخت یک خانه تشبیه می‌کنم. این روند عبارت‌است از: ۱) آماده‌سازی بستر: پاک‌سازی بستر از چیزهای قدیمی و گشودن راهی برای چیزهای جدید. ۲) انتخاب مصالح: تهیه ابزار و وسایل مناسب برای کار مناسب. ۳) رفع نواقص، انطباق، برنامه‌ریزی و تجسم نتیجهٔ نهایی تا بتوانید به‌وسیلهٔ آن‌ها راهکاری کامل و بدون نقص برای نقشهٔ اصلی خود به وجود آورید. ۴) گذاشتن اولین سنگ بنای ساختمان، شتاب گرفتن و بنا نهادن میراثی که خارج از تصورتان باشد.
گیسو

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۱۴,۳۰۰
تومان