دانلود و خرید کتاب راه رئال مادرید استیون مندیس ترجمه علیرضا مهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه رئال مادرید اثر استیون مندیس

کتاب راه رئال مادرید

معرفی کتاب راه رئال مادرید

کتاب راه رئال مادرید اثری از استیون مندیس است که با ترجمه علیرضا مهری منتشر شده است. در این کتاب قرار است نحوه مدیریت تیم رئال مادرید را بکاویم و به این سوال پاس دهیم: چگونه ارزش ها موفق ترین تیم ورزشی کره زمین را خلق کردند؟

درباره کتاب راه رئال مادرید

باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club de Fútbol) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد. این باشگاه فوتبال، یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ اسپانیا، اروپا و همچنین موفق‌ترین تیم فوتبال سده ۲۰ میلادی به انتخاب فیفا است. 

در باب موفقیت‌های این تیم همین بس که آن‌ها دارای رکورد ۳۴ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۱۰ سوپرکاپ اسپانیا، ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۴ سوپرکاپ اروپا و ۴ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند.

استیون مندیس در کتاب راه رئال مادرید، با نگاهی همه جانبه این تیم سلطنتی، ارزش‌های آنان را می‌کاود و به این سوال جواب می‌دهد که چگونه ارزش ها موفق ترین تیم ورزشی کره زمین را خلق کردند؟

سر الکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد از ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ درباره کتاب راه رئال مادرید اینطور گفته است: «دسترسی کامل نویسنده کتاب استیو مندیس به خلوتگاه مقدس ثروتمندترین باشگاه جهان، شاهدی است بر تأثیر ساحرانه رئال مادرید در شخص او و این تأثیرگذاری بسیار شگفت‌انگیز است. به‌طورقطع، این جامع‌ترین تحقیق در خصوص اقدامات بنیادی باشگاه مشهور رئال است، گزارشی روشنگرانه، حرفه‌ای و تهیه‌شده با وسواس زیاد.»

کتاب راه رئال مادرید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

راه رئال مادرید یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در زمینه مدیریت ورزشی است. اگر دوست دارید راز موفقیت این تیم را درک کنید یا مدیریت یک تیم را بر عهده گرفته‌اید، حتما از این کتاب استفاده کنید.

بخشی از کتاب راه رئال مادرید

ارزش‌های مورد تأکید انجمن صاحبان باشگاه و همچنین نتیجه‌گرایی، دو عنصر اصلی موفقیت در راه رئال مادرید هستند. باشگاه در تمام جوانب، ازجمله عملیات اجرایی، رفتار بازیکنان، مأموریت‌ها، اهداف و ... تحت حاکمیت ارزش‌ها، خواسته‌ها، انتظارات و اخلاقیات مشترک در انجمن مالکان است. تمام تصمیمات از درون سازمان گرفته تا داخل زمین بازی، بر اساس این ارزش‌ها و انتظارات اتخاذ می‌شوند، موارد مربوط به مستطیل سبز را می‌توان این‌چنین خلاصه کرد: «انتخاب بازیکنان، خصوصیات و انتظارات رفتاری از بازیکنان، سبک بازی و اولویت‌های فوتبالی باشگاه» و موارد مربوط به کسب‌وکار باشگاه عبارت‌اند از: «شاخص‌های مدیریتی و تجاری، استراتژی‌ها، بازاریابی، سرمایه‌گذاری، گزارش‌های مالی، مدیریت منابع انسانی و بهره‌برداری از تکنولوژی». تیم مدیریتی باشگاه رئال مادرید زمان زیادی را صرف می‌کنند تا ارتباطات خود را با اعضای انجمن تقویت کنند و به‌طور مستقیم رابطه‌ای پایدار و مؤثر با ایشان برقرار نمایند. مدیریت، ارزش‌ها و انتظارات انجمن را پیوسته در سازمان باشگاه و همچنین میان بازیکنان عرضه و تأکید می‌کنند. هدف مدیریت باشگاه حفظ ارتباطی زنده بین انجمن و عشق شدید ایشان، رئال مادرید است.

مدیران رئال مادرید معتقد هستند این انجمن نیست که می‌بایست در خدمت کسب‌وکار و مدیران باشگاه باشد بلکه این باشگاه است که ماهیت وجودی‌اش خدمت‌گذاری به انجمن است. درحالی‌که انجمن باشگاه در نگاه عموم، همان‌جامعه هواداران رئال مادرید دیده می‌شود اما مدیران باشگاه اعضای انجمن و هواداران را به‌عنوان مجموعه‌ای از تک‌به‌تک اشخاص با نیازها، علایق و سلایق گسترده و متنوع می‌بینند.

در نشریه هاروارد بیزنس ریویو، سال ۲۰۰۹ مقاله‌ای با عنوان «احصاء حقوق برندهای مبتنی بر انجمن» به نوشته پروفسور سوزان فورنیر از دانشگاه بوستون و لارا لی مدیرعامل سابق هارلی دیویدسون منتشرشده است. در این مقاله نویسندگان عنوان می‌کنند که در برندهایی که وابسته به یک جامعه و انجمن هستند، وفاداری اعضاء با فروش زیاد حاصل نمی‌شود بلکه با تأمین نیازها و خواسته‌های آن‌ها به وجود می‌آید. این دقیقاً همان چیزی است که در رئال مادرید انجام می‌شود. باشگاه همواره در تلاش است آنچه را برای اعضای انجمن ارزش به‌حساب می‌آید درک کند و آنچه ایشان می‌خواهند را خلق کند و زندگی ایشان را ارتقاء و بهبود بخشد. نویسندگان مقاله دریافته‌اند که نیازهای اعضاء در چنین انجمن‌هایی فقط وابستگی به برند و با برند دیده شدن نیست. 

فورنیر و لی می‌نویسند: «مردم باانگیزه‌های متنوعی در انجمن‌ها حضور می‌یابند و مشارکت می‌کنند – ایجاد روابط احساسی و دریافت حمایت از دیگران، جستجوی راه‌حل‌هایی برای دنیایی بهتر، پرورش علایق و مهارت‌ها و البته موارد دیگری ازاین‌دست. برای افرادی که عضو یک انجمن هستند، برند ابزاری است برای رسیدن به هدف نه اینکه هدف نهایی صرفاً عضویت در انجمن باشد». به این ایده می‌توان دلایل همراهی اعضای انجمن رئال مادرید را نیز افزود: توانمند شوند، الهام بگیرند، آزاد و رها شوند، لذت ببرند، جشن بگیرند، با دیگران ارتباط بگیرند و معاشرت کنند و تجربیات خود را با ایشان به اشتراک‌گذارند. رئال مادرید به دنبال کمک کردن به میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان است تا اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند، خودباوری را افزایش دهند، تفریح کنند و شاد باشند. اصل و اساس این مهم، اعضای انجمن هستند. دلایل اعضای انجمن رئال مادرید برای همراهی و مشارکت با هم تفاوت دارند اما این اشک‌ها و لبخندها و گردهمایی‌هاست که آن‌ها را با هم متحد می‌سازد. برای هواداران و اعضای رئال مادرید، انجمن عبارت است از: «دلیلی برای بودن و نه مقصود نهایی».

نظرات کاربران

Kasra.M
۱۴۰۰/۰۲/۲۷

کتاب کاملی هست، هم جنبه فوتبالی پررنگی داره هم جنبه های اقتصاد و مدیریت فوتبال. چندان هم مهم نیست طرفدار چه تیمی هستید. کاش که باشگاه‌های داخلی هم چنین حرفه‌ای اداره و مدیریت میشد.

بنصر
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

در کل کتاب خوبی هست من هدیه گرفتم نسخه فیزیکیش رو و باید بگم خیلی به رئالی بودن ربطی نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۹۹ صفحه

قیمت:
۱۸,۲۰۰
تومان