دانلود و خرید کتاب کیهان‌شناسی پیتر کولس ترجمه فیروز آرش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیهان‌شناسی اثر پیتر کولس

کتاب کیهان‌شناسی

معرفی کتاب کیهان‌شناسی

کتاب کیهان‌شناسی نوشته پیتر کولس با ترجمه فیروز آرش توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شده است. این کتاب به تعریف علم کیهان‌شناسی و ریشه و تاریخچه‌ی این علم با زبانی قابل فهم و دقیق می‌پردازد.

درباره کتاب کیهان‌شناسی

این کتاب درآمدی بر ایده‌ها، روشها و نتایج کیهانشناسی علمی است.

موضوع کیهانشناسی همهٔ چیزهایی است که وجود دارند. کل سامانه‌ی اشیا، که عالم است؛ چیزهای خیلی بزرگ و خیلی کوچک، از مقیاس نجومی ستاره‌ها و کهکشان‌ها تا دنیای میکروسکوپی ذرات بنیادی زیادی را شامل میشود. بین این دو حد، سلسله مراتبی از ساختارها و الگوهای پیچیده قرار دارد که از تأثیر متقابل ماده و انرژی نتیجه می‌شود. در میان همهٔ اینها است که خود ما جا داریم.

هدف کیهان‌شناسی آن است که همهٔ پدیدههای فیزیکی شناخته شده را در یک چارچوب سازگار جای دهد. این، هدف بلندپروازانه‌ای است و هنوز هم شکاف‌های چشمگیری در دانش ما باقی است. با این حال، پیشرفت به اندازه‌ای سریع بوده است که خیلی از کیهانشناس‌ها آن را نوعی «عصر طلایی» می‌پندارند. من رویکردی کم‌وبیش تاریخی را برگزیده‌ام تا نشان دهم که موضوع چگونه تحول پیدا کرده است، چگونه در این مسیر رشتههای مفهومی متفاوت در کنار هم چیده شده است و چگونه با پیشرفت‌های فناوری، راه‌های نوین کاوش گشوده شده‌اند.

اینک زمان خوبی برای نوشتن چنین کتابی است. اتفاق نظری که کم‌کم دربارهٔ شکل و توزیع ماده و انرژی در عالم پدید می‌آید، حاکی از آن است که شاید فهم کامل آن در دسترس باشد. اما هنوز معماهای جالب توجهی به جا مانده‌اند. اگر درسی از تاریخ آموخته باشیم، این است که باید در انتظار شگفتی‌ها بود.

کتاب کیهان‌شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام کسانی که به علم کیهان‌شناسی و نظریات آن علاقه‌مند هستند مناسب است و خحواننده مکتخصص و غیر متخصص می‌تواند با آن همراه شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان