دانلود و خرید کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی اثر عبدالحسین فخاری

کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

در کتاب حاضر پنجاه یادداشت درباره نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی از عبدالحسین فخاری می‌خوانید. اقتصاد و به ویژه تجارت مواد غذایی حلال امروز یکی از پایه‌های مهم مراودات اقتصادی کشورهای مسلمان است و امروزه حتی گردشگری حلال یکی از دغدغه‌‌های کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی شده است. 

صاحبنظران اقتصادی، حجم تجارت غذای حلال را سالانه دوهزار میلیارد دلار تخمین زده‌اند و مسابقه‌ای میان کشورها برای کسب سهم بیشتری از این بازار در جریان است. 

توسعه اقتصاد حلال در قالب توسعه بازار مشترک اسلامی و نیز بازار جهانی از ایده‌های دیرین متفکران اسلامی بوده و هست. کسب حتی ده درصد از این بازار برای هر کشوری به معنای کسب یک بازار دویست میلیارد دلاری است به‌ویژه که تنها جمعیت دو میلیاردی مسلمانان طالبان محصولات حلال نیستند و بسیاری از غیرمسلمانان نیز محصولات حلال را به‌عنوان محصولاتی که دارای استاندارد برتر هستند انتخاب کرده و می‌کنند و روزبه‌روز بر حجم این بازار افزوده می‌شود.

درباره کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

عبدالحسین فخاری در این کتاب از موضوعات مرتبط با اقتصاد حلال صحبت کرده است. غذای حالا، استانداردهای جدید حلال، روز جهانی حلال، حالا در مبادلات مالی، حالا در فراورده‌های دارویی و غذایی و .... گسترش فرهنگ حلال ، نوآوری دراین زمینه و بسیاری مباحث جالب دیگر درباره نشان حلال را می‌توانید در این کتاب بخوانید.

خواندن کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 علاقه‌مندان به موضوع اقتصاد اسلامی و صاحبنظران در این حوزه را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم

 بخشی از کتاب نشان حلال و نقش آن در اقتصاد جهانی

بازار حلال آنچنان پر جاذبه بود که شرکت‌های چندملیتی را به سوی خود کشاند و مدیران این شرکت‌ها که ابتدا در نصب برند حلال روی محصولات خود مقاومت می‌کردند را مجبور به پذیرش ویژگی‌های خود نمود.

برندهای مشهور این شرکت‌ها در صنعت غذا، محصولات خود را در صدها کارخانه تولید و به ده‌ها کشور صادر می‌کنند به‌طوری که در همه جا در دسترس مشتریان قرار دارد. با فراگیر شدن برند حلال، این برندها نیز خود را ملزم به پیوستن به حلال دیدند. زیرا مسلمانان به محصولات غیرحلال واکنش نشان داده و نوع حلال را انتخاب می‌نمودند. رستوران‌های زنجیره‌ای چندملیتی و بین‌المللی نیز از این قاعده مستثنی نبودند و آن‌ها نیز برای جذب مشتریان مسلمان، برای تطبیق خود با استاندارهای حلال اقدام نمودند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت صنایع غذایی سوییسی و چند ملیتی «نستله» است که در حال حاضر دارای ۴۵۰ کارخانه در ۸۶ کشور جهان می‌باشد و شمار کارکنان آن بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر می‌باشد که نام‌های تجاری این شرکت همچون نسکوییک، نسکافه، کیت‌کت، اسمارتیز و مگی دارای شهرت بین‌المللی است.

این شرکت با ارزش بازار ۲۳۳ میلیارد دلار در رتبه نهم از فهرست فایننشال تایمز جهانی ۵۰۰۰ قرار گرفته است. شعبه مالزی شرکت نستله به زودی استاندارد حلال مالزی را دریافت و در ردیف حامیان حلال آن کشور قرار گرفت و پس از مدتی نیز قواعد استاندارد حلال سنگاپور را به یک آیین نامه برای محصولاتی که می‌خواست بر روی آن‌ها برند حلال قرار دهد، پذیرفت و دپارتمانی را در دفتر مرکزی خود برای این موضوع گشود. اگرچه اطلاعات نستله در مورد حلال و استاندارد جهانی حلال بسیار ضعیف است اما پذیرش حلال توسط آن شرکت نشان داد که نمی‌توان به قشر عظیم مصرف‌کنندگان مسلمان بی‌تفاوت بود و باید استاندارد حلال مورد قبول آنان را پذیرفت. در گفت‌وگو با یکی از مدیران نستله ایران، احساس کردم که مدیران اصلی نستله درک عمیقی از حلال ندارند و اطلاعات اندک آنان باید در مورد «حلال» و استاندارد جهانی آن، تکمیل گردد به‌طوری که نستله ایران هنوز به‌دلیل آن اطلاعات اندک، موفق به دریافت برند حلال نشده است، در این ملاقات تلاش کردم که ذهن مدیران را روشن کنم تا بتوانند محصول خود در ایران را مورد قبول مصرف‌کنندگان حلال طلب ایرانی قرار دهند که خوشبختانه قول مساعد را دادند تا مسئولان محلی را همراه کنند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان