دانلود و خرید کتاب همه ما گرفتاریم کمیل نصیری چمبلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه ما گرفتاریم اثر کمیل نصیری چمبلی

کتاب همه ما گرفتاریم

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همه ما گرفتاریم

کتاب همه ما گرفتاریم نوشته کمیل نصیبی چمبلی است. این کتاب یک راهنمای جامع است برای اینکه چطور مصاحبه کاری داشته باشیم. این کتاب برخلاف کتاب‌های دیگر در زمینه مصاحبه برای مصاحبه کننده نوشته شده است و به او کمک می‌کند تا بتواند بهترین فرد را تشخیص دهد. 

درباره کتاب همه ما گرفتاریم 

مصاحبه کاری یکی از روش‌هایی است که شرکت‌‌ها و موسسات برای گزینش کارکنان خود به کار می‌برند. مصاحبه معمولاً به صورت حضوری بین دو نفر انجام می‌شود. گاه چند تن در مصاحبه حضور می‌یابند و برخی از مصاحبه‌ها از راه دور با تلفن با دیگر وسایل پیام‌رسانی مانند شبکه کامپیوتری یا تلویزیون انجام می‌گیرد. مصاحبه قدیمی‌ترین شکل گزینش است و معمولاً در ارزیابی کارمند یا متقاضی ارزش زیادی دارد. بسیاری بر این باور هستند که در ارتباط حضوری بهتر از هر روش دیگری می‌توانند شخصیت متقاضی را ارزیابی کنند. برخی ویژگی‌ها از جمله رفتار و منش، آراستگی ظاهری، برخورد مناسب و تأثیرگذاری مثبت در یک لحظه، فقط در مصاحبه می‌تواند مورد داوری قرار گیرد. همه این موارد در برخی شغل‌ها بسیار مهم هستند. یک مصاحبه‌کننده هشیار می ‌تواند از مصاحبه، شواهد مبنی بر هوش، گستردگی علایق و نگرش کلی متقاضی به کار و زندگی، را برداشت نماید. اگر مصاحبه‌کننده رئیس متقاضی (در صورتی که در مصاحبه موفق شود) باشد، می‌تواند بفهمد که آیا آن دو می‌توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند یا نه.

یکی از مشکلاتی که مصاحبه به عنوان روش گزینش دارد این است که بسیاری از دیگران پیش ‌داوری یا برداشت ‌های قبلی دارند: «انسان‌های چاق تنبل هستند» یا «انسان‌‌هایی که پیشانی کوتاه دارند، نادان هستند.»

بعضی مصاحبه ‌کننده‌ها آن‌ قدر مهارت ندارند که بتوانند سر صحبت را با مصاحبه ‌شونده باز کنند و به نحوی طبیعی با او صحبت کنند، در صورتی که از چندین مصاحبه‌کننده استفاده شود، که در مواقع مهم همین ‌طور است، مشکلات این روش به حداقل خود خواهد رسید.

گذشته از این، تأثیراتی که متقاضی در یک مصاحبه یا چند مصاحبه خواهد گذاشت، گاهی می‌تواند گمراه‌ کننده باشد. کسی که می‌تواند در برخورد اول تأثیر خوبی بر افراد بگذارد، ممکن است در آشنایی ‌های بیشتر آن‌ طور نباشد. بعضی افراد روشنفکرانه صحبت می‌کنند ولی چنان عمل نمی‌کنند. بعضی‌‌ها می‌توانند رفتارهای ناخوشایند خود را موقتاً پنهان کنند. بعضی ‌ها که سعی می ‌کنند رفتارهای گمراه ‌کننده داشته باشند، موفق نخواهند بود. بعضی‌ ها که به نظر مشوّش و پریشان می ‌آیند، ممکن است در یک موقعیت واقعی شغلی، بسیار سریع، مطمئن و عاقلانه عمل کنند.

اگر در یک شرکت خصوصی و یا دولتی مسوول انتخاب افراد برای شغل‌ هستید باید بتوانید دیگران را با چند جلسه پیش‌بینی کنید و بدون قضاوت و براساس رفتارشان به ویژگی‌های اخلاقی‌شان پی ببرید این کتاب می‌تواند برای شما یک راهنمای کارآمد باشد.

خواندن کتاب همه ما گرفتاریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کارمندان بخش منابع انسانی و کسانی که مسوولیت مصاحبه در شرکت‌ها را دارند پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۸٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان