دانلود و خرید کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها آویگیل لیو ترجمه حسین شاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها اثر آویگیل لیو

کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها

معرفی کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوج‌ها نوشته دکتر آویگیل لیو و دکتر متیو مک کی راهنمایی برای بالینگران است تا روش‌های درست به کارگیری ذهن آگاهی، ارزش‌ها و طرحواره‌ها برای بازسازی روابط زوجین را بیاموزند.

درباره کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها

لیو و مک‌کی در این کتاب توضیح می‌دهند که یادگیری در کودکی فرآیندهای شناختی و هیجانی‌ای را دربرمی‌گیرد که بر رفتار تأثیر می‌گذارند؛ در صورتی که این رفتارها مشکل‌آفرین باشند، نیازی به بازسازی یا حذف تجارب شناختی و هیجانی برای ارتقای عملکرد سالم نیست. بلکه در عوض، می‌توان به نحوی با این تجارب روبرو شد، آن‌ها را پذیرفت و طوری به آن‌ها پاسخ داد که در نهایت به بهبود رابطه کمک کنند. این تکلیف، پذیرش افکار و هیجانات را در دو سطح درون‌فردی و بین‌فردی دربرمی‌گیرد. در این مداخلهٔ یکپارچه، کمک به زوج‌ها در فراگیری الگوهای یادگیری‌ای که در تعاملات تنش‌زا راه‌اندازی می‌شوند و آوردن آگاهی و حضور ذهن به بافت وسیع‌تری از کارکرد ارتباطی، شرایط را برای اقدامی مهیا می‌کند که ارتباط نزدیکی که زوج‌ها به دنبال آن هستند یعنی تعلق و عشق منجر شود.

در کتاب درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش برای زوج‌ها، شما با سیر یکپارچه‌سازی کار با طرحواره و مفهوم‌پردازی طرحواره‌ها با شش فرآیند مرکزی ACT (شامل پذیرش، ناهم‌جوشی، ارتباط با لحظه اکنون، خود به عنوان زمینه، روشن‌سازی ارزش‌ها و اقدام متعهدانه) آشنا خواهید شد. همچنین به سوی به‌کارگیری این یکپارچگی در حل مشکلات زوج‌ها و نجات رابطه‌شان رهنمون می‌شوید. فرمول‌بندی طرحواره بدین منظور آموزش داده می‌شود تا در پیش‌بینی رفتارهای اجتنابی مشکل‌ساز به شما کمک کند.

خواندن کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

روان‌درمانگران، روان‌شناسان بالینی و مشاوران خانواده می‌توانند از راهنمایی‌های این کتاب استفاده کنند.

جملاتی از کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها

در طول مواجهه هیجانی، درمانگر یک حالتی را در زوج‌ها برمی‌انگیزد که طرحواره‌ها فعال شوند و به آن‌ها کمک می‌کند تا تماس و ارتباط خود را با تجربه حفظ کنند. درمانگر با هدایت زوج‌ها به سمت ابراز تجاربشان در مورد محتوا، پذیرش را تقویت می‌کند. درمانگر همسران را ترغیب می‌کند تا به توصیف تجاربشان و خلق یک فضای شفقت‌ورز و اعتباربخش بازگردند، در حالی که همزمان لحظات انتخاب را برای پاسخ متفاوت در هنگام رویارویی با هیجانات و امیال پرفشار دشوار یادآوری می‌کند. درمانگر در پذیرش تجارب درونی شامل احساسات، امیال و نیازها و همزمان کمک به زوج‌ها در تغییر نحوه ارتباط با آن تجارب، به همسران کمک می‌کند. همین عمل، محتوایی را که تعارض در آن روی می‌دهد دگرگون می‌کند. با اصلاح و تغییر فعالانهٔ محتوا، زوج‌ها برای رویارویی با هیجانات دشوار تحمل خود را زیاد می‌کنند، از اینرو تمایل برای پذیرش و ماندن با درد طرحواره‌ای در لحظات آتی فعالسازی طرحواره‌ها، افزایش می‌یابد.

فهرست کتاب درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول: جایی که تعارضات زوج شروع می‌شود

فصل دوم: فراگیری طرحواره‌ها

فصل سوم: رفتارهای مقابله‌ای مبتنی بر طرحواره و نقش اجتناب

فصل چهارم: شفاف‌سازی ارزش‌ها برای زوج‌ها

فصل پنجم: شناسایی موانع اعمال مبتنی بر ارزش‌ها و شناسایی لحظات انتخاب

فصل ششم:؛ موانع شناختی اقدام‌های مبتنی بر ارزش‌ها

فصل هفتم: موانع هیجانی اقدام‌های مبتنی بر ارزش‌ها

فصل هشتم: نقص‌های مهارتی به عنوان موانعی بر سر راه اقدام‌های مبتنی بر ارزش‌ها

فصل نهم: حل مسئله ارزش‌مدار

فصل دهم: دیدگاه‌گیری

فصل یازدهم: ساختار جلسه: پروتکل ۸ مرحله‌ای

پیوست الف: نتایج پژوهش

پیوست ب: پرسشنامه طرحواره زوج‌ها

پیوست ج: ACT برای دیالوگ جلسه زوج

پیوست د: خلاصه‌برگ‌ها

منابع

واژه‌نما انگلیسی به فارسی

واژه‌نما فارسی به انگلیسی

یادداشت‌ها

درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی
استفان هافمن
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
شناسایی ابعاد ادراک خود در اختلالات افسرده خویی و وسواس فکری - عملی
عباس رمضانی‌فرانی
تندآموز روان درمانی دلسوزی مدار
پل گیلبرت
مثلث و مثلث‌سازی در خانواده (الفبای درمان)
فرشاد بهاری
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
فعال‌سازی رفتاری برای درمان افسردگی
سونا دیمیدجیان
رفتاردرمانی شناختی؛ ساده، اما موثر
مایکل جِی اسکات
تکنیک‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر
محمدامین شریفی
به‌هم‌وابستگی بس است (کتاب کار)
ملودی بیتی
بنیادهای روان درمانی گشتالت
فردریک پرز
اختلال شخصیت مَرزی؛ راهنمای عملی برای درمان‌گران و درمان‌جویان
محمدامین شریفی
نمونه های بالینی DSM-5
جان.دبلیو. بارنهیل
یکصد فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی
کنت دیویس
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
اختلال فشار روانی پس از سانحه (PTSD)
فاطمه زرگر
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل

نظرات کاربران

شیرزاد
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

ترجمه جالب نیست. موضوع و محتوای کتاب جالبه ولی با این ترجمه چیزی دستگیرتون نمیشه. چندتا پاراگراف کتاب رو من از متن انگلیسی کتاب دادم google translate، خیلی بهتر از ترجمه کتاب نتیجه گرفتم!!! یه ترجمه دیگه از انتشارات آذرین مهر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
روابط عاشقانه درد گریزناپذیری را به همراه دارند که در صمیمت ریشه دارد. همه روابط ریسک را به دنبال دارند، اما در رابطهٔ عاشقانه نمی‌توان از درد گریزناپذیری که در لحظات محرومیت، تنهایی، ناامیدی، پریشانی، ناایمنی و گسستگی پدیدار می‌شود، خلاصی یافت. در نتیجه، ما مایلیم با همسر خود درآمیزیم و توسط او دیده شده و مورد پذیرش واقع شویم، در حالی که همزمان از طرد، بی‌توجهی و مورد قضاوت واقع شدن، واهمه داریم. از آن جا که ما هم مشتاق صمیمیت هستیم و هم از آن واهمه داریم، در کش و قوس حرکت به سوی پیوند و از آن طرف عقب کشیدن به خاطر محافظت از خودمان قرار می‌گیریم. تأکید اصلی این کتاب بر یادگیری مشاهده و روبرو شدن با درد گریزناپذیر صمیمیت، بدون استفاده از راهبردهای ویرانگر روابط است.
راحیل زارعی
این یک اشتباه است که طرحواره‌ها و درد هیجانی طرحواره‌محور را به عنوان چیزی بدانیم که باید آن را تغییر دهیم. طرحواره‌های منفی فراگیر هستند - همهٔ افراد تاحدی دارای آن هستند. همچنین تغییر و اصلاح آن‌ها بسیار دشوار است (فصل دوم را ببینید). هدف از زوج‌درمانی توقف راه‌اندازی طرحواره‌ها یا حتی کاهش درد هیجانی نیست، بلکه تغییر نحوهٔ پاسخ همسران به درد هیجانی است.
احسان رضاپور
طبق نظر جفری یانگ، طرحواره‌ها باورها و داستان‌های مرکزی‌ای هستند که ما درباره خود و روابطمان ساخته‌ایم. یک طرحواره یک ساختار شناختی ریشه‌دار یا چارچوبی است که در سازمان‌دهی اطلاعات و درکمان از جهان به ما کمک می‌کند. طرحواره مانند لنزی است که از دریچه آن به جهان می‌نگریم، تجاربمان را سازمان می‌دهیم و رویدادها را تفسیر می‌کنیم. طرحواره‌ها داستان‌هایی هستند که در طول زندگی درباره خودمان ساخته‌ایم. این داستان‌ها ادراک‌ها و تجاربمان از دیگران را تحریف می‌کنند و می‌توانند به پیشگویی‌های خودکامبخش در روابط منجر شوند. طرحواره‌ها در کودکی از تجارب اولیه‌ای که با خانواده و دوستان داریم شکل می‌گیرند و در روابط فعلی‌مان همچنان ادامه می‌یابند.
احسان رضاپور
متأسفانه، ذهن کاملاً دقیق نیست و گاهی خطر را درک می‌کند در حالی که خطری در کار نیست.
کاربر ۳۲۹۸۳۳۳

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان