دانلود و خرید کتاب شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه مریم صبوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شازده کوچولو

شازده کوچولو، شاهکار آنتوان دو سنت ‌اگزوپری نویسنده فرانسوی است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

خلاصه کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت ‌اگزوپری، در مقام سومین کتاب پرخواننده جهان در قرن اخیر قرار دارد. اگزوپری در این کتاب، داستان خلبانی را روایت می‌کند که ناچار به فرود اجباری در صحرای آفریقامی‌شود. خلبان در این بیابان با پسربچه‌ای متفاوت آشنا می‌شود و به سوالات عجیب او پاسخ می‌دهد. شازده کوچولو جزو کتاب‌های کم‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان به‌شمار می‌رود که به فلسفه دوست داشتن و عواطف انسانی می‌پردازد.

پسرک به خلبان می‌گوید که از سیارکی دوردست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف سیاره‌های دیگر دیار خود را ترک کند. او هم‌چنین از گل رز محبوبش می‌گوید که دل در گرو عشق او دارد. در نهایت نیز شازده کوچولو تصمیم می‌گیرد به سیارک خود بازگردد.

خواندن کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شازده کوچولو کتابی است که برای کودکان نوشته شده؛ با این وجود مطالعه آن را به همه افراد در رده‌های مختلف سنی پیشنهاد می‌کنیم. بدون تردید مطالعه کتاب پیش‌رو اثر آنتوان دو سنت ‌اگزوپری، شما را با فلسفه عمیق دوست داشتن آشنا می‌کند.

درباره آنتوان دو سنت ‌اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده و خلبان اهل فرانسه در سال ۱۹۰۰ میلادی متولد شد. اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود؛ او با آغاز جنگ به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست. در ماه ژوئیه ۱۹۴۴ هواپیمای او در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و احتمالا در همان زمان کشته شد.

اگزوپری موفقیت‌های قابل توجهی را در نویسندگی به دست آورده، از جمله آنکه جوایز ادبی معتبر فرانسه و همچنین جایزه کتاب ملی آمریکا را از آن خود کرده است. بیشتر شهرت این نویسنده فرانسوی به واسطه کتاب شازده کوچولو و نوشته‌های تغزلی‌اش با عنوان زمین انسان‌ها و پرواز شبانه، است.

جملاتی از کتاب شازده کوچولو

فردا شازده کوچولو باز آمد.

روباه گفت: بهتر بود به وقت دیروز می‌آمدی. تو اگر هر روز ساعت چهار بعد از ظهر بیایی من از ساعت سه به بعد کم کم خوشحال خواهم شد و هرچه بیشتر وقت بگذرد احساس خوشحالی من بیشتر خواهد بود. سر ساعت چهار نگران و هیجان زده خواهم شد و آن وقت به ارزش خوشبختی پی خواهم برد. ولی اگر در وقت نامعلومی بیایی، دل مشتاق من نمی‌داند کی خود را برای استقبال تو بیاراید... آخر در هر چیز باید آیینی باشد.

شازده کوچولو پرسید : "آیین" چیست؟

روباه گفت: این هم چیزی است فراموش شده، چیزی است که باعث میشه روزی با روزهای دیگر و ساعتی با ساعت با ساعت‌های دیگر فرق پیدا کند. بدین گونه شازده کوچولو روباه را اهلی کرد و همینکه ساعت وداع نزدیک شد روباه گفت: آه... من خواهم گریست.

شازده کوچولو گفت: گناه از خود توست. من که بدی به جان تو نمی خواستم. تو خودت خواستی که من تو را اهلی کنم...

روباه گفت:درست است.

شازده کوچولو گفت: در این صورت باز گریه خواهی کرد؟

روباه گفت: البته.

شازده کوچولو گفت: ولی گریه هیچ سودی به حال تو نخواهد داشت.

روباه گفت: به سبب رنگ گندم زار گریه به حال من سودمند خواهد بود.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

_SOMEONE_
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

شازده :آدما که تنهان کجا میرن؟ روباه:تو خودشون... بی شک بهترین کتابیه که در تموم عمرم خوندم. ناتوانم در توصیفش! قابل توجه دوستداران شازده جلد دوم این کتاب هم نوشته شده به اسم برگشت شازده پسر اگه دوست داشتید اون رو هم بخونید.

armin
۱۳۹۷/۰۱/۰۶

شازده کوچولو:گل من گاهی بی وفا کم حوصله و مغرور بود اما ماندنی بود این ماندش بود که او را تبدیل به گل من کرده بود

ماهی
۱۳۹۸/۰۷/۲۸

زیبا، پر احساس ، عمیق و دوست داشتنی❤ شازده کوچولو ، آدم کوچولویی با سرشتی پاک و افکاری بزرگ به دور از دنیای اعداد و ارقام به دور از دنیای آدم بزرگ ها ... ******************** شازده کوچولو گفت :((اهلی کردن ))یعنی چه؟ روباه گفت:

- بیشتر
طاها
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

شازده کوچولو داستان بسیاری از ماست

__mohadeseh.b__
۱۳۹۸/۰۴/۲۳

شازده کوچولو :اهلی کردن یعنی چی؟! روباه :یعنی ایجاد علاقه؛ تو تا ابد نسبت به چیزی که اهلیش کرده ای مسئولی .♡ ------------------------ بی نظیر وقابل تامل بود؛ یه حسِ تلخ و شیرین یه غم دوست داشتنی ای داشت 👌

زهرا سادات حسینی
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

خیلی قشنگ بود. پیشنهاد میکنم انیمیشن شازده کوچولو رو هم ببینید.

"Shfar"
۱۳۹۸/۰۶/۱۶

شازده کوچولو.. که اگر مانند هر انسان سالم دیگه ای خونده باشینش یا(حداقل اسمشو شنیده باشین) ، عاشقش شدین😊 این کتاب فقط برای بچه ها نیست، اتفاقا به نظر من لازمه زندگی هر جوونی هست که این کتابو یه بار دیگه بخونه

- بیشتر
مسیح
۱۳۹۷/۰۶/۲۰

بعد از سالها دوباره خوندمش ، نسخه قبلی که خونده بودم با ترجمه جناب شاملو بود ، ترجمه خانم صبوری هم خیلی خوب و روون بود ، و داستان شازده کوچولو هم که همچنان لذت بخش و عاااااالی😊✌👏⚘

فاطمه ناظریان
۱۳۹۸/۰۱/۱۳

سالها بود میخواستم این کتابو بخونم ولی قسمت این بود که امروز از رو طاقچه بخونم‌اش. در عین اینکه کوتاهه، خیلی کتاب رسا و شیواییه. خیلی‌ها داستان علمی تخیلی نوشتن ولی وجه امتیاز شازده کوچولو اینه که مخاطب رو با این تخیلش

- بیشتر
kazemi.z
۱۳۹۶/۰۸/۲۷

شازده کوچولو‌محشره محشر...بارها خوندمش ولی بازم سیرنمیشم.به خصوص فصل های پایانیش.هنوزهم وقتی حالم بد میشه میخونمش وازش لذت میبرم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱۰)
محاکمه خودت ازمحاکمه هر بنی بشری مشکل‌تر است. اگر موفق شوی به درستی درباره‌ی خودت قضاوت کنی، آنگاه یک عالم به تمام معنا می‌شوی.»
نسیم
اما مرد خودپسند صدای او را نشنید. آدم‌های خودپسند هرگز هیچ صدایی را نمی‌شنوند، جز صدای تعریف و تمجید.
salar.asadyar
شازده‌کوچولو دوباره سر صحبت را باز کرد که: «آدم‌ها کجان؟ آدم تو کویر یک‌کم احساس تنهایی می‌کنه». مار گفت: «بین آدم‌ها هم احساس تنهایی می‌کنی».
senora zahra
می‌توانی خودت را محاکمه کنی، این سخت‌ترین کار دنیاست. محاکمه خودت
gilda
اگر کسی اجازه بدهد که اهلی‌اش کنند، باید خطر گریه کردن را هم قبول کند.
ماهی
سوزن‌بان گفت: «آدمیزاد هرگز از جایی که هست راضی نمی‌شود».
gilda
چیزهایی که مهمند، هیچ‌وقت با چشم دیده نمی‌شوند
mamsoudi
«شماها خوشگلید؛ اما توخالی هستید. نمی‌شود برایتان جان داد. مسلم است که یک رهگذر معمولی خیال می‌‌کند که گل من شبیه شماهاست. اما گل من به تنهایی مهم‌تر از صدها گل سرخ شبیه شماست. چون او بوده که من آبیاری‌اش کرده‌ام؛ اون بوده که زیر درپوش شیشه‌ای گذاشتمش؛ اون بوده که برایش حفاظ درست کرده‌ام؛ من به خاطر اون کرم‌های ابریشم را می‌کشتم (به جز دوسه‌تاشون که گذاشتیم بمانند تا به پروانه تبدیل بشوند) چون فقط اونه که غرغرهاش، خودنمایی‌هاش و یا حتی حرف نزدن‌هاش را به دقت گوش داده‌ام، چون او گل من است»!
حـــامـــیـــن
آدم‌بزرگ‌ها همیشه به توضیح بیشتری نیاز دارند.
Mina
اگر کسی اجازه بدهد که اهلی‌اش کنند، باید خطر گریه کردن را هم قبول کند.
Mohamad Mahdavi

حجم

۶۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۶۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۳۰%
تومان