دانلود و خرید کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد ویلیام سی‌یرز ترجمه جواد میدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد اثر ویلیام سی‌یرز

کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

معرفی کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد اثر دکتر ویلیام سیرز، از سری کتاب‌های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است که به موضوع مراقب‌های دوران بارداری و پیش از تولد نوزاد و مراقبت از نوزاد پس از تولد می‌پردازد. مشکلاتی مانند افسردگی پس از زایمان و بازگشت به کار و رابطه زناشویی پس از زایمان هم از موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

خواندن کتاب آمادگی برای زایمن و مراقبت از نوزاد را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

مادرانی که قصد بارداری دارند، مادران باردار و بانوانی که به تازگی وضع حمل کرده اند.

جملاتی از کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

انتخاب و خریدن تخت بچه، یکی از خاطرات مهم و هیجان‌انگیز برای والدینی است که در انتظار نوزاد هستند. مجسم کردن و مشاهده نوزاد در یک تخت زیبا و آراسته، نقش زیبایی در خاطر والدین بر جا می‌گذارد. در انتخاب و تهیه تخت نوزاد باید نکاتی را رعایت کرد که عبارتند از:

ایمنی تخت نوزاد ـ بیشتر نوزادان علاقه‌ای به خوابیدن در تخت خود نشان نمی‌دهند. معمولا پس از مدتی تخت نوزاد تبدیل به صندوق یا محلی برای جمع‌آوری اسباب‌بازی می‌شود. بنابراین بهتر است به‌جای خریدن یک تخت، برای مدتی آن را کرایه کنید یا از آشنایان به امانت بگیرید و اگر نوزاد به آن علاقه نشان داد، درصدد خرید آن برآیید.

تخت نوزاد، به‌ویژه اگر استانداردهای ایمنی در آن رعایت نشده باشد، باعث صدمات جدی می‌شود. بهتر است در انتخاب آن نهایت دقت به‌کار رود. رنگی که برای رنگ‌آمیزی آن به‌کار می‌رود باید فاقد سرب باشد. تخت‌هایی که قبل از سال ۱۹۷۴ ساخته شده‌اند، از رنگ‌های دارای سرب استفاده کرده‌اند که در حال حاضر غیرقانونی هستند. اگر نوزاد عادت به جویدن نرده‌ها دارد، آن‌ها را با وسیله‌ای غیرسمی بپوشانید. حفاظ و نرده‌های دو طرف تخت باید با چفت مناسب طوری محکم شود که نوزاد نتواند آن‌ها را باز کند. فاصله بین نرده‌های تخت باید بیشتر از ۶ سانتی‌متر نباشد، تا سر نوزاد در آن گیر نکند.

به‌طور کلی، تخت نوزاد به‌منظور ایمنی باید ساده و بی‌پیرایه باشد. از خرید تخت‌های زینتی با کنده‌کاری و گل‌ها و تزئینات برجسته که ممکن است به نوزاد صدمه بزند، خودداری کنید. قفل‌ها و چفت‌های حفاظ‌ها، باید دارای لبه‌ای گردشده و غیربرنده باشند. در چارچوب تخت نباید سوراخ یا شکافی وجود داشته باشد که انگشت نوزاد در آن گیر کند. اتاق نوزاد باید نزدیک اتاق والدین باشد تا درصورت وقوع حادثه‌ای، صدای نوزاد شنیده شود.

فهرست کتاب آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد

سخن ناشر

پیشگفتار

فصل ۱: بهترین شیوه رفتاری والدین در پرورش نوزاد

فصل ۲: انتخاب محل زایمان

فصل ۳: کلاس‌های آمادگی برای زایمان

فصل ۴: ایجاد همبستگی با نوزاد قبل از تولد

فصل ۵: وظایف مادر قبل از تولد نوزاد

فصل ۶: تغذیه نوزاد با شیر مادر یا شیر خشک

فصل ۷: تغذیه با شیر مادر به روش صحیح

فصل ۸: ایجاد دلبستگی با نوزاد

فصل ۹: هم‌اتاق شدن مادر با نوزاد

فصل ۱۰: قیافه نوزاد

فصل ۱۱: اعمال ناخودآگاه نوزاد

فصل ۱۲: معاینات پزشکی و واکسن‌های نوزاد

فصل ۱۳: تغییرات سریع در نوزاد

فصل ۱۴: زندگی در کنار نوزاد

فصل ۱۵: تغذیه نوزاد

فصل ۱۶: ختنه نوزاد

فصل ۱۷: نام‌گذاری نوزاد

فصل ۱۸: قدرت بینایی نوزاد

فصل ۱۹: قدرت شنوایی نوزاد

فصل ۲۰: گریه نوزاد

فصل ۲۱: آشنایی با روحیه و اخلاق نوزاد

فصل ۲۲: ترس از لوس شدن نوزاد

فصل ۲۳: انتخاب وسیله برای حمل نوزاد

فصل ۲۴: انتخاب تخت نوزاد

فصل ۲۵: سیسمونی و اتاق نوزاد

فصل ۲۶: معاینات پزشکی نوزاد

فصل ۲۷: مشکلات طبی و عادی نوزاد

فصل ۲۸: ناراحتی‌های پوستی عادی در نوزاد

فصل ۲۹: مراقبت‌های بدنی نوزاد

فصل ۳۰: ملاقات برادران و خواهران با نوزاد

فصل ۳۱: پرورش استعدادهای کودک

فصل ۳۲: مراقبت از نوزاد بیمار

فصل ۳۳: تشخیص بیماری در نوزادان

فصل ۳۴: افسردگی مادر بعد از زایمان

فصل ۳۵: نگهداری و پرورش فرزندخوانده

فصل ۳۶‌: نگهداری و پرورش نوازد استثنائی

فصل ۳۷: مادران تنها و پرورش نوزاد

فصل ۳۸: مسافرت با نوزاد

فصل ۳۹: بازگشت به کار بعد از مرخصی زایمان

فصل ۴۰: روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

پرسش و پاسخ

یادداشت‌ها

چهل نکته‌ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد
ویلیام سیزر
راه‌های درمان بی‌خوابی نوزادان و کودکان نوپا به زبان آدمیزاد
آرتور لوین
مهارت‌های اولیه‌ی نوزاد
میریام استوپارد
راهنمای کامل والدین (جلد ۱)
رابین گلداستین
تغذیه دوره‌ی بارداری: راهنمای کامل تغذیه سالم
آماندا گرانت
بارداری به زبان آدمیزاد
نیالا نصیراوغلی
بارداری سالم
میریام استوپارد
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
اولین غذاها
میریام استوپارد
کودک، آرامش و راحتی: ۱۰۰ روش ساده و کاربردی برای والدین
ایزابل گامب دراگو
کودک هوشیار بپروریم
بئاتریس میلتر
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد
جیمز گیلورد
مادر و جنسیت فرزند
نهاله مشتاق
کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی
تکلا. اس. نی
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
روش‌های تقویت توجه و تمرکز در کودکان
ماندانا سلحشور
بازی با نوزاد
جکی سیلبرگ
زبان مادر
نهاله مشتاق

نظرات کاربران

بنفشه
۱۳۹۹/۰۶/۱۶

من این کتاب را پس از زایمانم هدیه گرفتم کتابی بسیار عالی که پاسخ خیلی از سوالاتی که برام پیش میومد را با خواندن این کتاب دریافت کردم

Fatemeh Kg
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

خیلی کتاب قشنگی بود برای مادرانی که هیچ از زایمان و نوزاد نمیدانند واقعا قشنگ بود

آلاله
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

این کتاب اصول کلی زایمان و نحوه برخوردمان با نوزاد در اولین روزهای پس از تولد رو به خوبیدودبا دقت نظر توضیح میدهد و چون حجم کتاب کم است برای شروع و در دست داشتن اطلاعات کلی مفید است

fagol
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

برای نومادران کتاب عالی هست

adel alizadeh
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

کتاب مفید و کاربردی، با فصل بندی های کوتاه که راحت میشه خوند. مطالب کاربردی برای تمامی والدین.

ati
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

کاربردی نیست و اطلاعات کاملی نداره اما برای یک مطالعه کلی بد نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
نکته جالب در پرورش نوزاد آن است که آواز خواندن محرکی قوی‌تر از حرف زدن ساده است. هنگام آواز خواندن برای نوزاد، این سخن قافیه‌دار، بر قسمت چپ مغز تأثیر می‌گذارد و موسیقی آن بر قسمت راست تأثیر می‌کند. در بین انواع موسیقی، نوزاد موسیقی کلاسیک را که به‌آرامی اوج می‌گیرد و سپس رو به نقصان می‌گذارد، ترجیح می‌دهد و از شنیدن آهنگ‌های تند، مثل جاز ناراحت می‌شود
zbabaxni
بیشتر نوزادان هنگام شیر خوردن دوست دارند به تغذیه خود مشغول باشند و کسی با آن‌ها حرف نزند. مادر و نوزاد نقش خود را به‌خوبی یاد می‌گیرند، در فرصت مناسب به حرف می‌آیند و در موقع لزوم ساکت می‌مانند. این نکته یکی از عوامل مهم در پرورش نوزاد است و در روابط اجتماعی به کودک اعتمادبه‌نفس و احساس توانایی می‌دهد.
zbabaxni
۵. بعضی از کارهای منزل را به همسرتان بسپارید. ۶. مدتی از وقت خود را در حیاط منزل یا در پارک نزدیک منزل قدم بزنید، غذای خوب بخورید و مقدار زیادی مایعات و شیر بنوشید. ۷. پذیرش مهمان‌های رسمی را به هفته‌های بعد موکول کنید. ۸. سر و صورت خود را بیارایید و لباس خوب بپوشید. ۹. زمان خواب خودتان را با خواب نوزاد هماهنگ نمایید. ۱۰. به حرف اطرافیان ناآگاه درباره روش نگهداری نوزاد گوش نکنید.
Maryam Kazemi
ده نکته‌ای که مادران در این دو هفته باید رعایت کنند و به طنز «ده فرمان» نام گرفته‌اند، عبارتند از: ۱. آشپزی، تمیز کردن منزل، شستن لباس و پذیرایی از مهمانان و افراد خانه ممنوع است. ۲. کارهای منزل و همچنین مراقبت از خود را به یک مستخدم بسپارید. ۳. نوزاد را به‌دست افراد متفرقه ندهید. ۴. در لباس راحت خود باقی بمانید و روی صندلی راحتی بنشینید.
Maryam Kazemi
تجربه نشان داده است که در ماه‌های اول، نوزاد به طرح‌های راه‌راه و تاریک‌وروشن، خال‌دار و چهارخانه، مثل صفحه شطرنج، علاقه زیادی نشان می‌دهد. بنابراین، در پرورش و برانگیختن استعدادهای نوزاد، طرح‌های سیاه و سفید نقش مؤثری دارند. نوزاد تا سن چهارماهگی توجهی به رنگ‌ها ندارد و امتیازی برای رنگ معینی قائل نیست.
zbabaxni
این بررسی‌ها نشان داد، نوزادانی که از هنگام تولد نزد مادر به سر می‌برند، در کنار مادر می‌خوابند، از شیر مادر تغذیه می‌کنند و به گریه‌شان توجه می‌شود؛ در سال دوم استقلال بیشتری به‌دست می‌آورند. وابستگی این کودکان نسبت به والدین کمتر است و راحت‌تر از آن‌ها جدا می‌شوند و بالأخره نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود که دلبستگی والدین به نوزاد و رسیدگی به نیازهای او، باعث لوس شدن کودک نمی‌شود، بلکه از نوزاد کودکی بانشاط می‌سازد.
zbabaxni
طبق گزارش‌های کارشناسان پرورشی اطفال، نوزادانی که به کمک ساک یا شال بر پشت یا در بغل مادر حمل می‌شوند، شاداب‌تر از نوزادانی هستند که در کالسکه یا چرخ‌دستی جابه‌جا می‌شوند. در بیشتر کشورها، والدین و به‌ویژه مادرانی که کار می‌کنند، هنگام کار بچه‌های خود را به کمر یا پشت خود می‌بندند. این روش را نباید صرفآ یک روش ساده حمل نوزاد به‌حساب آورد و از تأثیرات مثبت آن در برقراری پیوند و دلبستگی بین والدین و نوزاد غافل ماند. تجربه نشان می‌دهد که به کول بستن یا بغل کردن نوزاد تأثیر خوبی در پرورش او دارد و رابطه عمیقی بین مادر و نوزاد برقرار می‌گردد که به کمک آن، کودک بانشاط بار می‌آید.
zbabaxni
۲) هنگام راه رفتن و کار کردن، به‌خاطر داشته باشید که نوزاد در بغل یا بر پشت شما سوار است. براثر فراموشی و براثر حرکت ناگهانی یا گردش تند یا برداشتن چیزی، نوزاد ممکن است به زمین بیفتد. برای جلوگیری از افتادن نوزاد، بهتر است مدتی تمرین کنید و درحالی‌که نوزاد را با یک دست گرفته‌اید، با دست دیگر چیزی را بردارید. ۳) هنگام دولا شدن، روی زانو خم شوید، و از خم کردن کمر خودداری نمایید. ۴) وقتی نوزاد را در بغل یا بر پشت خود سوار کرده‌اید، از آشپزی، دوچرخه‌سواری و رانندگی خودداری نمایید. ساک پشتی یا بغلی را نباید با صندلی نوزاد در اتومبیل اشتباه گرفت.
کاربر ۱۵۱۱۱۳۶

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان