دانلود و خرید کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه گرگوری بسم ترجمه مریم آرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه اثر گرگوری بسم

کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه

نویسنده:گرگوری بسم
انتشارات:نشر سیفتال
امتیاز:
۴.۳از ۳۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه

کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه نوشته گرگوری بسم با ترجمه مریم آرین منتشر شده است. از مجموعه‌کتاب‌هایی‌ست که به بررسی فلسفی فرهنگ عامه‌پسند می‌پردازند.

درباره کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه

فلسفه، همان‌طور که افلاطون می‌گوید، با خیال آغاز می‌شود. کودکان راجع به همه چیز خیال‌پردازی می‌کنند. آنان ذاتاً کنجکاو، پرسش‌گر، و مشتاق یادگیری هستند. گاهی آنان از افراد بزرگ‌سالی که باور دارند نیز بسیار بیش‌تر درک می‌کنند. به این خاطر است که جی.کی. رولینگ، هم‌چون جی.آر.آر. تالکین، لوییس و دیگر نویسندگان بزرگ کودکان، در ایجاد مسائل پیچیده و طرح سؤالات چالش‌زا درنگ نمی‌کند. این کتاب برای آن دسته از هواداران رولینگ است که به دنبال کشف مسائل عمیق‌تر موجود در کتاب‌ها و فیلم‌های پاتر هستند.

خواندن کتابسرآمد هری پاتر و فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام طرفداران حرفه‌ای هری پاتر پیشنهاد می‌کنیم. 

بخش‌هایی از کتاب سرآمد هری پاتر و فلسفه

هرمیون گفت «در واقع، باید هم بکنه! ولی منظورم اینه که هر اتفاقی هم برای جسمت بیفته، روحت سالم و دست‌نخورده باقی می‌مونه.»(۲)

پس ما می‌دانیم که در دنیای رولینگ، روح از نابودی جسم نجات پیدا می‌کند. جدا از واقعیت بقا، کاملا مشخص نیست که چه بر سر روح یک فرد مرده می‌آید. در هری پاتر و محفل ققنوس، در تالاری در وزارت جادو که سیریوس می‌میرد، یک گذرگاه مرموز پرده‌دار هست، و هم هری و هم لونا لاوگوود صداهایی از آن سوی پرده می‌شنوند. تفسیر لونا این است که افراد مرده پشت پرده هستند و ما دوباره آنان را خواهیم دید. سپس‌تر، نیک سربریده به هری گفت سیریوس که اخیراً کشته شده به راه خود «ادامه می‌دهد،» اما او هیچ توضیح دیگری برای آن‌چه در حالت عادی رخ می‌دهد نداد. البته نیک یک شبح است و برای هری توضیح می‌دهد که جادوگران می‌توانند از «ادامه‌دادن» خودداری کنند و به صورت تصویری شبح‌مانند از خود قبلی‌شان باقی بمانند. او گفت که جادوگران اندکی این مسیر را انتخاب می‌کنند و شاید فهمیدن دلیلش سخت نباشد.

نیک به نوعی، با تقلیدی شبح‌گونه از بدن به زندگی ادامه می‌دهد، تقلیدی که می‌تواند ببیند و دیده شود، بشنود و شنیده شود، اما سوای این‌ها، او از دیوارها عبور می‌کند و اثر فیزیکی کمی دارد. ظاهراً اشباح دنیای رولینگ هنگامی‌که فردی در تماس با آن‌ها قرار می‌گیرد احساس سرما ایجاد می‌کنند، و میرتل گریان به نحوی قادر است در دست‌شویی آب بپاشد، اما غیر از این، به‌نظر می‌رسد آن‌ها اغلب فاقد اثرات جسمانی هستند. به نظر می‌رسد ولدمورت تمام این مدت این نوع از نامیرایی را داشته، اما این نوع از نامیرایی فاقد ارتباط فیزیکی واقعی‌ست و مهم‌تر از آن برای ولدمورت تهی از قدرت است. 

نظرات کاربران

🎶🎵🎧Asal🧙‍♂️🧙‍♀️🧚‍♀️
۱۳۹۹/۰۴/۱۶

عالی من عاشق هری پاتر هستن و این کتاب هری پاتر رو دوباره برای من زنده کرد این کتاب بهترین کتاب هست پاتر هدا حتما بخونن چون میدونم حتما خوششون میاد و اونایی که هری پاتر ندیدن نخونن چون حصلشون

- بیشتر
Moriarty
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

فلسفه نباید توی زیرزمین خاک بخوره...این لب مطلب کتابه. نویسنده، درباره ی موضوعاتی شدیدا مهم و مورد بحث در فلسفه صحبت میکنه و اونها رو تشریح میکنه، بدون اینکه حس کنید دارید فلج مغزی میشید... فلسفه جذابه، خیلی جذاب...البته، اگه بتونید

- بیشتر
هرماینی گرنجر
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

من به شما توصیه میکنم که حتما مطالعه کنند چون چیز های بیشتری درباره ی فیلم هری پاتر میفهمید

کاربر ۲۱۷۳۵۷۹
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

تا عشق و امید هست،چه باک از بوسه دیوانه ساز

Sajad
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

این کتاب با بقیه رمان هایی که خوندم فرق داشت از بچگی هم عاشق هری بودم ولی زیاد پیگیرش نبودم . تا اینکه این کتاب رو خوندم و بیشتر دنبال هری و ماجراجوییشون رفتم بهتون پیشنهاد میکنم که برید کتاب

- بیشتر
کاربر ۱۴۲۹۹۹۵
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

من یک جادوگرم نه مشنگ

ꋪꀤꀍꍏꈤꍏ.ꀘꀍ
۱۴۰۰/۰۲/۰۵

این کتاب یکم فلسفیه و اتفاقات موجود در داستان ها و فیلم های هری پاتر رو با دیدگاه های فلسفی بررسی میکنه. علاقه مندان به داستانهای هری پاتر شاید خوششون بیاد.

♡Luna♡
۱۴۰۰/۰۸/۱۷

عالی عالیییییییییییییییییییییی🥺🥺🥺

Reyhane
۱۴۰۰/۰۲/۱۶

من فیلمشو دیدم فوووووق العاده بود خیییلی خوب مخصوصا هرماینی😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

writer
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

منم دارم یه داستانی مینویسم و در تمام این سه سال عشق به نویسندگی جوانا رولینگ بهترین الگوی من بوده و هست امیدوارم منم بتونم داستانی بنویسم که همه دوسش داشته باشن عاشقتم رولینگ

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹۲)
اگر قربانی بوسهٔ دیوانه‌ساز هم‌چنان دارای احساس باشد، و حتا بدنی در حالت نباتی ممکن است به نوعی به محرک‌های حسی پاسخ نشان دهد
المپیان؟:)
هرگز فراموش نکن که شاید روح اون چنان آسیب دیده باشه که نشه ترمیمش کرد، اما مغز و قدرت‌های جادوییش دست نخورده باقی مانده‌اند. کشتن جادوگری مثل ولدمورت، حتا بدون جان‌پیچ‌هاش باز هم به قدرت و مهارتی فوق‌العاده نیاز داره.
المپیان؟:)
چرا دگرنمایان گاهی هم‌چون خود معمولی‌شان رفتار می‌کنند و گاهی نیز هم‌چون فرد یا حیوانی که به آن تغییر شکل داده‌اند؟ برای آن‌که بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم، بایستی ابتدا چیستی یک انسان تغییر شکل‌داده را بفهمیم. به زبان ساده‌تر، هنگامی‌که سیریوس تغییر شکل می‌دهد، آیا به سگ تبدیل می‌شود، یا هم‌چنان انسان است؟
المپیان؟:)
اگر واقعاً رولینگ مفهوم احساسی روح را اتخاذ کرده باشد، می‌توان گفت این کار را با چرخشی جالب انجام داده است. دیدگاه احساس نظریه‌ای فلسفی نیست که متخصصین الاهیات و فیلسوفان آن را مطرح کرده باشند، بلکه عصارهٔ روش‌های گوناگونی‌ست که ما از واژهٔ روح استفاده می‌کنیم.
المپیان؟:)
ت. اولا، اسنیپ یک مرگ‌خوار بوده؛
♡♧judy pendelton♧♡
یک نفر حتماً شکلات پاتیلی من را با معجون فلیکس فیلیسیس آغشته کرده، چرا که کارکردن روی این کتاب از آغاز تا انتها لذت محض بود. امتیازاتی که مایلم اعطا کنم برای تلاش، صبر، و شوخ‌طبعی هم‌کاران بردباری‌ست که در به‌وجودآمدن این کتاب از خود نشان دادند.
المپیان؟:)
روح‌ها نقش بزرگی در حماسهٔ هری پاتر ایفا می‌کنند. در نقاط مختلف کتاب، هری، سیریوس بلک، و دادلی دورسلی از مکیده‌شدن روح‌شان توسط دیوانه‌سازها جلوگیری می‌کنند؛
المپیان؟:)
می‌دونی، تا وقتی که قلب و مغزت کار می‌کنه، می‌تونی بدون روح بازهم وجود داشته باشی. اما دیگر هیچ شخصیتی نداری، نه خاطره، نه... هیچی. اصلا راه بهبودی وجود ندارد. فقط... وجود خواهی داشت. مثل یک پوستهٔ تو خالی. روحت برای همیشه رفته... گم شده
Moriarty
خودتان را یک زندانی تصور کنید، محبوس، که برای ماه‌های متوالی نمی‌توانید بیرون بروید. حالا، سرانجام، می‌توانید به بیرون برید. آزادید هرکاری که می‌خواهید انجام دهید... می‌توانید در اطراف بدوید، از هوای تازه لذت ببرید، به سینما بروید، هرکاری که دل‌تان می‌خواهد انجام دهید. چه کار می‌کنید؟
المپیان؟:)
یک روح دکارتی به شدت آسیب ببیند، در آن صورت افکار، مهارت‌ها، و توانایی‌های جادویی آن فرد نیز آسیب می‌بیند، اما تمامی این موارد در ولدمورت سالم باقی ماندند. از آن‌جا که به توانایی حسی ولدمورت، علاوه بر روح آسیب‌دیده‌اش، خدشه‌ای وارد نشده، به نظر می‌رسد که دیدگاه هوشیاری نیز حذف می‌شود.
المپیان؟:)

حجم

۴۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان