دانلود و خرید کتاب ابریشم بانو عزت‌الله مهرآوران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابریشم بانو اثر عزت‌الله مهرآوران

کتاب ابریشم بانو

انتشارات:نشر آواژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ابریشم بانو

کتاب ابریشم بانو، نمایش‌نامه‌ای به قلم عزت‌الله مهرآوران بازیگر و کارگردان نام‌آشنای کشورمان است که داستان زنی را روایت می‌کند که چشم‌انتظار شوهری است که از مرده یا زنده بودنش نیز خبری ندارد. نشر آواژ کتاب ابریشم بانو را به چاپ رسانده است.


درباره کتاب ابریشم بانو

کتاب ابریشم بانو یکی از نمایش‌نامه‌های عزت‌الله مهرآوران نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر در ایران است. بسیاری ابریشم بانو بهترین نمایشنامه عزتالله مهرآوران میدانند.این اثر دارای حال هوایی زنانه و خاص با شیوه نگارش و دیالوگ نویسی منحصر به فرد مهرآوران است. جنبه های بومی و ایرانی در نمایشنامه و رجوع به رسوم و آیین های فولکلور ایرانی از نقاط قوت این نمایشنامه محسوب می شود. این اثر نمایشی داستان زنی است که منتظر آمدن همسرش است. این در حالی است که زن داستان حتی نمی‌داند شوهرش مرده و یا زنده است. خانواده و اطرافیان زن را تحت فشار قرار می‌دهند که باید مجدد ازدواج کند، اما زن که همچنان می‌خواهد در انتظار شوهرش بماند برای نجات از فشار اطرافیان به قبرستانی پناه می‌برد و در تنهایی گذران زندگی می‌کند. نمایش‌نامه ابریشم بانو موفق به دریافت جایزه نخست اولین دوره انتخاب آثار برتر هنرهای نمایشی ایران شده است. 

درباره عزت‌الله مهرآوران

عزت‌الله مهرآوران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در سال ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان متولد شد. وی کار خود را در سینما در سال ۱۳۵۳ با فیلم می فروش به کارگردانی ولی محمدی آغاز کرد. عزت‌الله مهرآوران در سال ۱۳۶۱ اولین کارگردانی سینما خود را در فیلمی به نام فیدوس انجام داد. عزت‌الله مهرآوران درکنار بازیگری و کارگردانی، تجربه‌های متعددی در حوزه تالیف نمایش‌نامه نیز داشته است که برخی از نمایش‌نامه‌های منتشر شده از وی عبارت هستند از: صدا کن لیکو، انتظار، سجلی، جبال بارز و... .

جملاتی از کتاب ابریشم بانو

هزاران زن با گیسوان شب گرفته، با پاهای تاول بسته و دستانی پینه گرفته، با دل‌های نفرین‌دار، از خم این تل که به رنگ و جامه گرامی سیاوش، آذین بسته‌اند، اندوه تو را با خود خواهند برد، وگرنه از هنگامِ من تا گاهِ تو، زمین بر شاخ گاو نمی‌چرخید. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب ابریشم بانو، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان