دانلود و خرید کتاب سرشاخ آلفونزو ساستره ترجمه علی شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرشاخ اثر آلفونزو ساستره

کتاب سرشاخ

مترجم:علی شمس
انتشارات:نشر آواژ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرشاخ

سرشاخ نمایش‌نامه‌ای نوشته آلفونزو ساستره، نمایش‌نامه‌نویس اسپانیایی است. ماجرای این نمایشنامه حول و حوش یک مسابقه گاوبازی و یک پسر ماتادور جنجالی به اسم ژوزه آلبا می‌گذرد.

خلاصه کتاب سرشاخ

جیمنز و سانچز که پزشک است توی اتاق سانچز در بیمارستان نشسته اند و شطرنج بازی می کنند. آنها قرار است به یک مسابقه گاوبازی بروند. مسابقه‌ای که در ان حرف و حدیث درباره گاوباز جوانی است که می‌گویند گذشته سختی داشته اما حالا دارد تبدیل به یک ستاره می‌شود. در همین زمان پرستاری سراسیمه خبر می دهد که ژوزه البای معروف به شدت مجروح شده و به بیمارستان آنها منتقل اش کرده‌اند.

کتاب سرشاخ برای چه کسانی مناسب است

دوست‌داران نمایش‌نامه از خواندن این اثر لذت خواهند برد.

جملاتی از کتاب سرشاخ

«ژوزه آلبا را روی دست به اتاق پرستاری می‌آورند. ژوزه یک لباس دو رنگ سیاه طلایی به تن دارد و بخش بزرگی از آن به خون آغشته است. بیهوش است و دستش از بازو روی هوا تکان می‌خورد. پرستارها او را به اتاق می‌برند و روی تخت می‌خوابانند. در بسته می‌شود. برای لحظاتی صحنه خالی می‌ماند. سر و صدا افزایش پیدا کرده و بیشتر از قبل به گوش می‌رسد. یک خدمتکار در لباس فرم وارد می‌شود. رو به راهرو و خطاب به تنی چند که قصد ورود به اتاق را دارند.]
خدمتکار: [در را به زور هل می‌دهد و خطاب به بیرون] نمی‌تونید وارد شید. ممنوعه.
[زور خدمتکار به مردمی که فشار می‌آورند، نمی‌رسد و با یک فشار محکم پخش زمین می‌شود. چند نفری به زور وارد می‌شوند. خدمتکار خودش را جمع و جور می‌کند.]
خدمتکار: آقایون لطفاً برگردید به راهرو... اینجا نمونید.»

درباره آلفونزو ساستره

آلفونزو ساستره یکی از ستون‌های نمایش‌نامه‌نویسی اسپانیا است. او از سرآمدان گروهی است که از آن به عنوان «نسل دهه پنجاه» یاد می‌کنند.

ساستره نویسنده‌ای چند وجهی با گرایشات عمیق ضد فاشیستی است. در تمام طول مدت حکومت «فرانکو» وی به عنوان عنصری نامطلوب و مخل امنیت ملی شناخته می‌شد. او نویسنده‌ای‌ست که در تمام آثار خود رویکردهای اجتماعی و رفتارشناسی جامعه استبداد زده را منعکس کرده است. ساستره فعالیت‌های تئاتری خود را از اواسط دهه چهل میلادی آغاز می‌کند. او در فاصله یک دهه فعالیت به عنوان روزنامه‌نگار و نمایش‌نامه‌نویس مفهومی برساخته تحت عنوان «تئاتر اجتماعی اسپانیا» را بسط می‌دهد. La Cornada یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار آلفونزو ساستره نمودی استعاری از رابطه تسخیرپذیری و تسخیرشدگی دارد.

 گاو بازی به عنوان ورزش ملی اسپانیا زمینه روایت در این نمایش‌نامه است. او با کنار هم قرار دادن عناصر مهم فرهنگ توده، نمایش‌نامهاش را پیش می‌برد. 

نظرات کاربران

آویشن
۱۳۹۸/۰۶/۳۱

نمایشنامه ی خوبیه. از ساستره اولین کتابی بود که خوندم.

Πυρια
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

خیلی نمایشنامه‌ی خوبی بود انتظار نداشتم اینقد خوب باشه. مترجم یه مقدمه‌ی کوتاه ولی جذاب هم درمورد نمایشنامه نوشته که بهتره آخر سر بعد از خوندن نمایشنامه برین سراغش.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۵۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان