دانلود و خرید کتاب لحظه‌ی برخاستن ملیندا گیتس ترجمه سوما فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لحظه‌ی برخاستن اثر ملیندا گیتس

کتاب لحظه‌ی برخاستن

معرفی کتاب لحظه‌ی برخاستن

لحظه‌ی برخاستن کتابی است از میلندا گیتس. ایده‌ی اصلی و کلی کتاب آگاه کردن زنان از توانایی‌ها و قدرت روحی و جسمیشان است. 

خلاصه کتاب لحظه برخاستن

میلندا گیتس در این کتاب می‌گوید که همه‌ی ما همه‌ی آن چیزی که برای تغییر نیاز است را درون خودمان داریم، فقط باید بیشتر بدانیم و از جایمان بلند شویم.

میلندا گیتس معتقد است دنیا می‌تواند و باید جای بهتری باشد. گیتس می‌خواهد تغییرات مثبت ایجاد کند. او در کتاب لحظه‌ی برخاستن نگاه جامعه شناسانه دارد و آرمان‌ها و رویاهایش را با زبانی داستان‌گونه با مردم دنیا در میان می‌گذارد. میلندا گیتس زنان را برابر مردان و رکن اصلی جامعه می‌داند و در این کتاب می‌گوید راز موفقیت در بهبود اوضاع جهان بیدار کردن زنان و آگاهی بخشیدن به آنان است تا دنیا را در دست بگیرند. گیتس باور دارد که تغییر از جزئیات شروع می‌شود، به همین خاطر در کتاب لحظه‌ی برخاستن سعی می‌کند دیدگاه خواننده را نسبت به زندگی شخصی‌‌اش و بعد جامعه و دنیا تغییر دهد. او ما را از وجود ویژگی‌هایی که درون همه‌مان مشترک است آگاه می‌کند به این وسیله ما را برای بلند شدن و ایجاد تغییر در زندگی تشویق می‌کند.

درباره ملیندا گیتس

میلندا گیتس همسر بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت است. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان سومین زن قدرتمند جهان شناخته شده است. کمک کردن به دیگران از دغدغه‌های همیشگی میلندا گیتس بوده است. این بار با انتشار کتاب «لحظه‌ی برخاستن» میلندا گیتس ماهی گیری را به دیگران یاد می‌دهد تا هر کسی بتواند به خودش کمک کند و رشد فردی را کسب کند.

کتاب لحظه برخاستن برای چه کسانی مناسب است

لحظه‌ی برخاستن برای افرادی که به دنبال موفقیت و ایجاد تغییرات اثرگذار در دنیا هستند کتاب جذاب و کارآمدی است.

برای مطالعه‌ی جمله‌هایی  از کتاب، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

جملاتی از کتاب لحظه برخاستن

آموزش برابر افراد را به‌سمت توانمندسازی سوق می‌دهد؛ اما آموزش نابرابر برعکس این‌را انجام می‌دهد. از میان تمام ابزارهای تفرقه‌انگیز که برای فرستادن مردم به حاشیه استفاده می‌شوند، آموزش نابرابر مضرترین و پایدارترین آن‌هاست. اگر تلاشی صریح برای گنجاندن همهٔ افراد وجود نداشته باشد، مدارس هرگز درمانی برای طردشدن نخواهند بود؛ آن‌ها دلیل آن خواهند بود.

بااین‌وجود علی‌رغم مزایای شگفت‌انگیز تحصیل دختران، بیش از ۱۳۰ میلیون دختر در سراسر جهان هنوز به مدرسه نمی‌روند. رسیدن به این تعداد را اغلب پیشرفت تلقی می‌کنند؛ اما فقط به این دلیل که در گذشته موانع رفتن دختران به مدرسه بدتر بوده است. در دوران مدرسهٔ خودم، تعداد پسرانی که در سراسر دنیا به مدرسه می‌رفتند بسیار بیش‌تر از دختران بود. این اختلاف در کشورهایی رایج بود که رفتن بچه‌ها به مدرسه الزامی نبود.

نظرات کاربران

Shahrzad
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

نکته خیلی جالبی که در این کتاب بهش اشاره شده اینه که برای توانمندسازی زنان باید کنترل تنظیم خانواده در دستانشون باشه. یک تصویر خیلی غم انگیزی که ترسیم میکرد این بود که خانم گیتس در کشوری جهان سوم برای فعالیت

- بیشتر
Anahid
۱۴۰۰/۰۷/۱۵

یک کتاب عالی در این کتاب ملیندا سفر زندگی خودش را شرح می ده و تلاشهاش برای هماهنگی با محیطش برای بلندشدن و فراتر رفتن از اونچه جامعه براش درنظرگرفته برای غرق نشدن در سایه‌ی قدرت همسرش برای کمک به جامعه

- بیشتر
farnaz
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

لطفا فردا این کتابو بذارید

lady_lawyer
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

چرا نمیشه خرید انجام داد ؟؟؟

ABCD
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

بینظیره بی نظیر.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
گاهی تنها کاری که برای پیشرفت زن‌ها لازم است، این است که از پایین‌کشیدن‌شان دست برداریم.
کاربر ۱۳۴۳۵۷۶
. در قلب و ذهن زنان قدرتمند امروز، «هر دیواری یک در است».
شهربانو رمضانی
«اگه برنامهٔ خودت رو تنظیم نکنی، کس دیگه‌ای این کار رو می‌کنه.» اگر من برنامه‌ام را با چیزهایی پر نمی‌کردم که احساس می‌کردم اهمیت دارند، افرادِ دیگر برنامه‌ام را با چیزهایی پر می‌کردند که احساس می‌کردند اهمیت دارد.
Kimia Bahari
فمینیسم یعنی باور این‌که هر زنی باید بتواند حرف خود را بزند و استعداد خود را دنبال کند و این‌که زنان و مردان باید همگی باهم کار کنند تا موانع را از بین ببرند و به تعصباتی پایان دهند که سد راه زنان شده است.
Kimia Bahari
وقتی زن‌ها رشد کنند، انسانیت ارتقا می‌یابد.
روشنك
هنگامی که جِن در پاییز ۲۰۰۱ مهدکودک را آغاز کرد، مدرسه‌ای پیدا کردیم که برای او ایدئال بود؛ اما سی یا چهل دقیقه از ما فاصله داشت و در آن سوی پلی قرار داشت. می‌دانستم که باید دو بار در روز برای رفت‌وبرگشت از خانه به مدرسه رانندگی کنم. وقتی به بیل بابت مدت‌زمانی شکایت کردم که باید در ماشین سپری می‌کردم، او گفت: «من می‌تونم یه‌کمش رو انجام بدم.» و من گفتم: «جدی؟ این کار رو می‌کنی؟» او گفت: «حتماً، این بهم زمان می‌ده که با جِن صحبت کنم.» بنابراین بیل شروع به رانندگی کرد. او خانهٔ ما را ترک می‌کرد، جِن را به مدرسه می‌برد، برمی‌گشت و از کنار محلهٔ ما رد می‌شد و به مایکروسافت می‌رفت. دوبار در هفته این کار را انجام می‌داد. بعد از حدود سه هفته، در روزهایی که من بودم، متوجه شدم که بسیاری از پدران فرزندان‌شان را به کلاس می‌آوردند؛ بنابراین پیش یکی از مادران رفتم و گفتم: «سلام، چه خبره؟ این‌همه پدر این‌جا هست.» او گفت: «وقتی بیل رو دیدیم، رفتیم خونه و به شوهرامون گفتیم: "بیل گیتس بچه‌شو می‌رسونه مدرسه؛ پس تو هم می‌تونی."»
مرجان غایب دوست
اگر هواپیمایی سقوط کند، سیصد نفر می‌میرند و این برای خانواده‌های‌شان غم‌انگیزاست و در هر روزنامه مقاله‌ای دربارهٔ آن وجود دارد؛ اما در یک روز سی‌هزار کودک می‌میرند و این برای خانواده‌های‌شان غم‌انگیز است و در هیچ روزنامه‌ای مقاله‌ای دربارهٔ آن وجود ندارد. ما درمورد مرگ این کودکان چیزی نمی‌دانستیم؛ زیرا در کشورهای فقیر اتفاق می‌افتاد و آن‌چه در کشورهای فقیر رخ می‌دهد در کشورهای ثروتمند توجه زیادی به خود جلب نمی‌کند.
Kimia Bahari
چند سال بعد، شبی بازهم بعد از شام من آخرین نفر در آشپزخانه، مشغول تمیزکردن ظروف هر پنج نفرمان بودم که با ارزش‌قائل‌شدن برای خودم اعلام کردم: «تا وقتی مامان از آشپزخونه بیرون نرفته، هیچ‌کس بیرون نمی‌ره.» هیچ‌چیز در مادربودن به‌معنای این نیست که درحالی‌که بقیه می‌روند پی کار خود، من بمانم و تمیز کنم. بیل از آن حمایت کرد، حتی بااین‌که مجبور بودم به او که می‌خواست ظرف‌ها را بشوید این کار را بدهم؛ زیرا هیچ‌کس دیگر آن‌را درست انجام نمی‌داد.
مرجان غایب دوست
«چه‌چیزی رو الان بهتر و عمیق‌تر از گذشته می‌دونی؟» من این سؤال را دوست دارم؛ زیرا چگونگی یادگیری و رشد ما را تکریم می‌کند. دانایی، اندوختن حقایق بیش‌تر نیست؛ بلکه درک حقایق بزرگ به‌روشی عمیق‌تر است.
Kimia Bahari
وقتی ما زن‌ها بتوانیم از استعداد و انرژی خود استفاده کنیم، خودمان می‌توانیم از ارزش‌های خودمان دفاع کنیم و این زندگی همه را بهتر می‌کند. وقتی زن‌ها حق‌وحقوق‌شان را به دست می‌آورند، خانواده‌ها و همچنین جوامع شکوفا می‌شوند. این ارتباط براساس حقیقتی ساده است: وقتی گروهی حذف‌شده را به حساب می‌آورید، این به‌نفع همه است و وقتی در سطح جهانی کار می‌کنید تا حق زنان و دختران، یعنی نیمی از هر جمعیت را در نظر بگیرید، به‌نفع تمام اعضای جامعه تلاش می‌کنید.
Kimia Bahari

حجم

۲۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان