دانلود و خرید کتاب کیلان وخواجه تاجدار علی توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیلان وخواجه تاجدار اثر علی توکلی

کتاب کیلان وخواجه تاجدار

نویسنده:علی توکلی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۲.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کیلان وخواجه تاجدار

علی توکلی در کتاب کیلان و خواجه تاجدار شرحی بر منطقه ییلاقی کیلان و تاریخ پر فراز و نشیب آن، نوشته است. 

درباره کتاب کیلان و خواجه تاجدار

کیلان تا حدود ۳۰سال پیش به‌عنوان یکی از ییلاقات بسیار زیبای اطراف تهران شناخته می‌شد؛ هرچند که در حال حاضر به مکانی خشک و بی آب تبدیل شده است. گردو، برگه و قیسی از مهم‌ترین محصولاتی بودند که با کیفیتی اعلا از این منطقه به دست می‌آمدند و به کشورهای اروپایی صادر می‌شدند. تجارت محصولات کشاورزی این منطقه از چنان رونقی برخوردار بود که چندین تجارت‌خانه در آن احداث شده بود. بزرگان بسیاری برای فتح یا دیدن این منطقه به کیلان سفر کرده‌اند. بزرگانی چون آیت الله محمدحسین طباطبائی، علامه شیخ عبدالحسین امینی و آیت الله مرتضی مطهری نیز با هدف استراحت و نوشتن آثارشان مدتی در این منطقه سکنی گزیده‌اند. علی توکلی در کتاب کیلان و خواجه تاجدار به شرح تاریخچه، گویش و فرهنگ مردم منطقه کیلان پرداخته است. در ادامه نیز تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه ییلاقی و سفرهای مهمی که به آن شده است را روایت کرده است.

خواندن کتاب کیلان و خواجه تاجدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب کیلان و خواجه تاجدار را به علاقمندان تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب کیلان و خواجه تاجدار

می‌توان گفت که زبان عمومی مردم کیلان لهجه‌ای از زبان باستانی پهلوی رازی است، که زبان طبری یا مازندرانی که ریشه و بن زبان‌های دیرین ایرانی است و عربی و اندکی ترکی بدان در آمیخته است و از زبان دری نیز در قرون اسلامی تأثیر یافته است و در میان آبادی‌های اطراف کیلان طرز اشتقاق و کلمات و لحن صوت و اداء مصوت‌ها و تصریف افعال تفاوتی مشاهده می‌شود، راه یافتن زبان فارسی در گویش مردم کیلان روزافزون است خاصه از زمانی که مدارس به سبک جدید در کیلان پا گرفت و وسیله‌های نوین ارتباط نظیر رادیو تلویزیون و اتومبیل و رو آوردن مردم به شهر تهران همه و همه سبب شده است که تمام مردم کیلان و آبادی‌های اطراف آن به زبان شیرین و فصیح فارسی آشنا شوند و گویش باستانی خویش را به تدریج فراموش کنند، دیری نخواهد پایید که دیگر گویش جز نامی باقی نخواهد ماند. به هر حال چون کیلان در ارمنه تاریخی از راه‌های اصلی و معابر سهل‌العبور کوهستانی در کناری قرار داشته است، جز در وقایع عظیم مثل رواج اسلام، حمله اسکندر و جمله مغول دیگر دستخوش حادثه مهمی نبوده است نسبتاً اصالت واژه‌ای و صوتی خود را در مقابل دگرگونی‌ها زمان حفظ کرده است از این رو است که اکنون در آن‌جا و آبادی‌های مجاور واژه‌های قدیمی‌تر از فارس کنونی می‌یابیم.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب کیلان و خواجه تاجدار، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۰۲۱۱۱
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

منو ببخشید ازین صراحت کلامم .اما واقعا سختم شد . شما یا خودتونو خیلی دسته بالا گرفتین . یا مردمو خر فرض کردین. ۲۴ به شما بدیم ۳ تومنم اینترنت مصرف کنیم خب میریم نسخه چاپیشو میخریم کلی هم لذت

- بیشتر
کاربر ۳۱۹۶۶۱۵
۱۴۰۰/۰۲/۲۷

والا خیلی پر رویید آخه کتاب که میشه 50 تومان خریدش 24 تومان بدیم اینجا که چی بشه ، خیلی زرنگ تشریف دارید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

حجم

۶۵۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان