دانلود و خرید کتاب هنر معاصر در عصر جهانی شدن رابرت سی مورگان ترجمه گلنار یارمحمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر معاصر در عصر جهانی شدن اثر رابرت سی مورگان

کتاب هنر معاصر در عصر جهانی شدن

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر معاصر در عصر جهانی شدن

رابرت سی. مورگان در مجموعه مقالات «هنر معاصر در عصر جهانی شدن» پنج مقاله گردآورده است که موضوع هنر و وضعیت آن در عصر حاضر را از تمام وجوه بررسی می‌کنند. 

مورگان معتقد است که هنرمند امروزی هنرش را همچون یک کالا به سیستم اقتصاد جهانی عرضه می‌کند و تا زمانی که کارش سودرسان باشد مورد توجه است؛ پس ناچار است هنرش را مطابق میل سیستم انتخاب کند و این مسئله هنر را دچار بحران هویت می‌کند به خصوص برای هنرمندان تبعیدی و مهاجر. 

مورگان در این اثر برای درمان چنین وضعیتی نوزایی نقد هنر را تجویز می‌کند. گفتمانی که کاربردی‌تر، تحلیلی‌تر و بومی‌تر علیه فشارهای رسانه‌های تجاری قد علم کند.

رابرت سی. مورگان، استاد دانشگاه‌های معتبر امریکا، در رشته‌ی تاریخ هنر معاصر است و کتاب‌ها، کاتالوگ‌ها و تفاسیر زیادی درباره‌ی هنرمندان معاصر در کشورهای مختلف نوشته است. مورگان در کتاب «هنر معاصر در عصر جهانی شدن»، از سفرهایش به کشورهایی می‌گوید که هنر و هنرمندانش ناچارند میان دیده‌ شدن در آن کشور و یا عرصه‌ی جهانی ــ به قیمتی که گفته شدــ یکی را انتخاب کنند. او در اندونزی، مراکش، مالی، مقدونیه، مغولستان، کره، ایران و فلسطین هنرمندانی می‌بیند که به نظام ارتباطی و در نتیجه جهان هنر در مفهوم جدید آن طی بیست و پنج سال اخیر دسترسی ندارند؛ چون «این هنرمندان از درون به بیرون می‌نگرند.»

خواندن مقالات مورگان کمک می‌کند از زاویه‌ای دیگر به موضوع هنر در دنیای معاصر بنگریم. زاویه‌ای که به هویت هنر و هنرمند در دنیای معاصر می‌پردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۷۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان