دانلود و خرید کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی محمد گوگانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی اثر محمد گوگانی

کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

نویسنده:محمد گوگانی
انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگاهی اجمالی به فعالیت مذهبی در فضای مجازی

امروزه در فضاهای مجازی شاهد فعالیت‌ گروه‌ها مختلف با خط مشی‌ها و اعتقادات و گرایش‌های گوناگون هستیم. در کنار این دنیای هزار رنگ و فعالیت‌های مختلف مفید و مخرب، فعالیت‌های مذهبی هم در جریان‌اند. شاید حساسیت این‌گونه فعالیت‌ها بسیار بیشتر از فعالیت‌های دیگر باشد چون با اعتقادات و باورهای یک جامعه در ارتباطند و هرگونه اطلاعات مخرب، انحرافی و شبه‌ناک پیامدهای سخت ناگواری دارد. محمد گوگانی نویسنده «نگاهی اجمالی به فعالیت‌های مذهبی در فضای مجازی» در کتابش، اصول و روش‌ها، بایدها و نبایدهای پاسخ به شبهات در شبکه‌های مجازی به خصوص تلگرام را تشریح کرده است. موانع انگیزشی فعالیت در فضای مجازی، شرایط امر به معروف و نهی از منکر، خاستگاه‌های فکری دشمنان، پرتکرارترین شبهات در تلگرام، انواع پیام‌های مذهبی، چند قاعده ساده در پیام‌های مذهبی و پیام‌های ممنوعه سرفصل‌های این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۵/۰۸

کتاب ۴۳۶ از کتابخانه همگانی ، یک کتاب بسیار مفید و خواندنی. هر فردی که از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و ... استفاده میکند، حتما باید این کتاب را مطالعه کند.

فرسا
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

بعد از خوندن این کتاب دلم میخواست از خجالت تو زمین آب شم و بمیرم . قشنگ یک دل سیر با این کتاب گریه کردم و افسوس خوردم ... خدا منو ببخشه که اینقدر گناه کردم و میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
به هیچ عنوان حق نداریم خود را به هر دلیلی (حتی به واسطه نعمت هدایت که ان‌شاءالله به واسطه محبت اهل‌بیت (ع) نصیب‌مان شده است) خود را بالاتر از کسی بدانیم. چه بسا با وزش نسیمی شرایط وارونه شود. و هر کس که در پله بالاتری از نردبان اعتقاد قرار دارد جایگاه خطرناک‌تری در امتحانات خواهد داشت.
سیّد جواد
علامه جعفری چه زیبا فرمودند: حرکت کشتی نجات نیازی به دریا ندارد. این کشتی بر روی قطره اشکی مقدس که برای حسین ریخته می‌شود، می‌گذرد. اشکی که از اعماق دل برمی‌آید و جان را می‌شوراند و آن‌گاه، رهسپار پیشگاه اقدس خداوندی می‌شود.
سیّد جواد
در رویارویی با شبهات در شبکه‌های اجتماعی باید ابتدا به این بیندیشیم که این سؤالی است که از سوی چه کسی و به چه نیتی مطرح شده است؟ به جرأت می‌توان گفت اغلب سؤالات مطرح شده در این شبکه فقط به صورت نقل و تکرار است و ناقل آن فقط آن را به اصطلاح "کپی" یا "فوروارد" کرده است.
سیّد جواد
جنگ ترک الجبلین که در آن سه میلیون ایرانی به‌دست اعراب کشته شدند چه بود؟ راستش اصلاً چنین جنگی وجود نداره و این اسمو من از خودم در آوردم. ولی برای حرفم منبع دارم: کتاب تاریخ طبری، جلد سوم، صفحه ۵۶۷. کی به کیه؟؟ حالا کی میره این کتابو پیدا کنه و بره جلد سومش و صفحه ۵۶۷ رو بخونه و بیینه چنین جنگی هست یا نه. یه منبع دیگه هم هست: شرح ابن ابی توافر، جلد ۲، صفحه ۹۷. اصلاً شاید چنین کتابی نباشه، چون اسمشو از خودم در آوردم، کی به کیه؟ این شده داستان متون و عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی...
سیّد جواد
این چنین میشه که با این متنها و عکس‌های دروغ و پر از جعل و تحریف، یه عده باستان پرست و نژادپرست میشن. یه عده که شاید زمانی نمازخون بودن، آتئیست و بی‌دین میشن یا توی اعتقاداتشون شک میفته، یه عده افکار عجیب غریب و درهم برهم پیدا میکنن، یه عده مریض میشن. مریض روحی، مریض فکری و حتی مریض جسمی. بیایید اعتقاداتمون رو روی هوا و توهمات این و اون نسازیم تا با دو تا فوت کردن بریزه پایین.... خوب بخونیم. خوب بشنویم و خوب فکر کنیم.
سیّد جواد
مسیحیان و زرتشتیان (باستان‌گرایان)؛ از فعالان فضای مجازی به شمار می‌روند که خود در دین تحریف شده‌شان دارای هزاران عیب و تناقض هستند. در این میان گاهی هم شبه دین بهائیت فعالیت‌هایی دارد و بیشتر با تکنیک‌هایی مثل مسخره کردن احکام و اعتقادات اسلام و پرداختن به موضوع ورود اسلام به ایران سعی در تشکیک باور اسلامی دارند. چنانچه کسی به مبانی و آموزه‌های دینی این گروه آشنا باشد به راحتی می‌تواند تشت رسوایی آنان را از بام اندازد. از اسطوره‌های فکری این گروه می‌توان به کوروش کبیر، پاپ، مادر ترزا و رضا شاه پهلوی اشاره داشت.
سیّد جواد
سواحل شمال، جنوب، ترکیه و تایلند پر و خالی شد و زاغه‌ها بیشتر! رفتیم خانه بخوابیم صدای ترقه نگذاشت گفتند چهارشنبه سوری جزو میراث فرهنگی است. کاخ‌های آنچنانی ساختند و وقتی پرسیدیم پس نیازمندان چی؟ گفتند هر کس اختیار مال خودش را دارد! سیزده بدر سبزه گره زدند و تا پرسیدیم خرافات نیست؟ گفتند سنت‌های باستانی است! کلافه گفتیم این چه وضعیه؟ گفتند تقصیر اسلام شماست!
سیّد جواد
دم از بی‌تعصبی می‌زنند ولی با افتخار قبل از دهان گوینده به یقه گوینده توجه دارند و مرجع کلامشان مارک کراواتشان است و اگر عمامه به سر چیزی گفت یا نوشت، نشنیده چوب تعصب می‌زنند! مخاطبان هم ته پست‌های بی‌ربط، اسم پرفسور سمیعی و دکتر حسابی را که ببینند لایک می‌کنند بی‌آن‌که از خودشان بپرسند چطور ممکن است یک پزشک یا فیزیک‌دان این همه حرف روانشناسانه و جامعه شناسانه و... داشته باشد؟
سیّد جواد
جایگزین کردن سنت‌های الهی و استفاده از لفظ کائنات برای ایجاد یک جایگزین ذهنی برای خداوند با اصطلاحات جذابی مثل قانون جذب یک ترفند اومانیستی است.
سیّد جواد
امام علی (ع) می‌فرمایند: و إنّما سمّیت الشبهه لأنها تشبه الحق. شبهه را از این رو شبهه نامیدند زیرا که شباهت به حق دارد. طرفداران باطل به گونه‌ای سخنان خود را تنظیم می‌کنند و با آب و تاب بیان می‌نمایند که مردم آن سخن را حق می‌پندارند به طوری که واقعیت بر مردم پوشیده می‌شود.
سیّد جواد

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۶۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان