دانلود و خرید کتاب پدیدارشناسی بسیجی شهید سیدجواد طاهایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدیدارشناسی بسیجی شهید اثر سیدجواد طاهایی

کتاب پدیدارشناسی بسیجی شهید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدیدارشناسی بسیجی شهید

سید جواد طاهایی در کتاب «پدیدارشناسی بسیجی شهید» در پی تبیین و تقویت این تصور است که ایدهٔ بسیجی شهید، عامل تداوم حیات جمهوری اسلامی ایران است و با ضعف آن، دولت جمهوری اسلامی دچار خلاء معنا و سپس زوال می‌شود و به‌هرحال، هیچ عامل دیگری در حدّ اهمیت آن نیست؛ اینکه تصورِ جمعیِ جامعهٔ ایرانی از رزمنده‌ای که درمسیر اتصالِ حقیقت آسمانی به واقعیت زمینی شهید شد، تقدیر آیندهٔ سیاست ایران و بنابراین، خودِ ایران را شکل می‌دهد. در این کتاب کوشش می‌شود جانمایه درکِ نوعِ ایرانیان از جنگ تحمیلی، واکاوی و درک شود و آن، اسطورهٔ (یا ایدهٔ مرکزی) انسانِ آرمانیِ ایرانی است که چیستی، ماندگاری وتعیین‌کنندگی مقوله دفاع مقدس در سیاست ایران را در خود نهفته دارد و توضیح می‌دهد. چیستی تفکر بسیجی، تفکر بسیجی و تجلیات آن و تعیین‌کنندگی تفکر بسیجی در این اثر به خوبی تشریح شده است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اگر معیار، ذهنیت و قضاوتِ رزمندگان داوطلب ایرانی باشد، جنگ برای یک آیندهٔ مقدس، معنایی دقیق‌تر و درست‌تر از جنگ برای یک گذشتهٔ مقدس (قرآن، سنت، ...) دارد. جنگ برای گذشتهٔ مقدس، ویژگی بنیادگرایی و جهاد بنیادگرایانه است. حال آنکه ویژگی بارز دفاع مقدس، باور به زمینه‌سازی برای یک آیندهٔ مقدس و مهدویتی است.
سجاد
چنانکه یک بار بیان شد، هر نوع تفکر جهان‌گرایانه‌ای که بر بستر انقلاب اسلامی در آینده پدید بیاید، برای آن‌که تجدید نظر طلبانه نباشد و بتواند به خوبی از نیروی مندرج در تاریخ دفاع مقدس بهره بجوید، باید سه ویژگی داشته باشد: از نظر سیاسی شجاعانه باشد (شرمنده ـ گونه نباشد)، از نظر هدف، تقلیل گرایانه نباشد (می‌تواند سکوت کند یا از بازی‌های کلامی حسب شرایط زمانه استفاده کند و مفاهیمی از مکاتب رایج زمانه را بکار گیرد، اما نباید اهداف آرمانگرایانه را حقیر سازد) و سرانجام، از نظر اعتقادی، التقاطی نباشد.
yanox
ایدهٔ بسیجی شهید، عامل تداوم حیات جمهوری اسلامی ایران است و با ضعف آن، دولت جمهوری اسلامی دچار خلاء معنا و سپس زوال می‌شود
عباس

حجم

۲۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
۶۱,۶۰۰
۳۰%
تومان