دانلود و خرید کتاب ابر ابله ارلند لو ترجمه شقایق قندهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابر ابله اثر ارلند لو

کتاب ابر ابله

معرفی کتاب ابر ابله

اِرلند لو( - ۱۹۶۹)، نویسنده نروژی است. «ابر ابله» فضای یک دست و شفافی دارد و حوادث داستان‌ ظریف و به هم پیوسته، کنار هم چیده شده است. روایت قهرمان داستان آنقدر صمیمی و باورپذیر است که مخاطب تصور می‌کند دارد یک سرگذشتنامه می‌خواند تا یک رمان. نویسنده با لحنی موجز و صمیمی به مسائل هستی‌شناسانه پرداخته و با نگاهی ساده به روایت مسائل پیچیده‌ای رفته که حرف زدن راجع به آن خود الفبای خاصی را می‌طلبد. جهانی که نویسنده ترسیم کرده دچار چنان سکوتی است که در تمام نقاط داستان مشهود و قابل لمس است. البته این سکوت تا انتهای داستان حاکم است یعنی تا آنجا که شخصیت داستان به امریکا سفر می‌کند. بعد از رفتن او به نیویورک فضای داستان رنگ و بوی دیگری گرفته و به گونه‌ای شلوغ و بی‌بند و بار به چشم می‌آید. خلوت بودن فضای داستان بیش از هر چیز بر تنهایی قهرمان داستان تاکید دارد. مهمترین شاخصه «ابر ابله» تنهایی آن است. تا آنجا که به نظر می‌رسد در جهانی که پیش رویمان قرار دارد او تنها جنبنده آن است. اما «ابر ابله» برای فرار از تنهایی و انزوایش به اشیا پناه می‌برد و خود را با آنها می‌شناسد. روایت داستان اول شخص است و قصه اصلی روی مرز باریکی بین شرح حال و داستان حرکت می‌کند. «ابر ابله» ما را به یاد دو شخصیت مهم در تاریخ رمان می‌اندازد که هر کدام به شکلی دردناک استعاره‌ای از انسان قرن بیستم بودند. اول، مورسو قهرمان رمان «بیگانه» کامو و دوم، هولدن کالفیلد قهرمان رمان «ناتور دشت» سلینجر. «ابر ابله» شکل تکامل یافته و مدرن‌تری از این انسان است. با این تفاوت که نه به‌اندازه مورسو نسبت به امور بی‌تفاوت و باری به هر جهت است و نه به‌اندازه هولدن کالفیلد عصبی و سرکش. ابر ابله انسان تنهایی است که فقط زنده است و فقط می‌خواهد زندگی کند. بی‌هیچ توقع یا انگیزه‌ای. از وضعیتش ناراضی هم نیست. از روزگار شکوه‌ای ندارد و چیز زیادی از جهانش نمی‌خواهد.

نظرات کاربران

kamrang
۱۳۹۷/۰۹/۱۳

ماجرای دوست داشتنی بود طنز جذابی هم داشت خوندنش حال آدم رو بهتر می‌کنه⁦ ☺️⁩ بهترین وصفی که میشه از کتاب کرد , پاراگراف آخر خلاصست : ابر ابله انسان تنهایی است که فقط زنده است و می‌خواهد زندگی کند . بی هیچ توقعی

- بیشتر
totoro
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

این کتاب با اینکه جزو دسته کتابهای موفقیت یا روانشناسی قرار ندارد،به تنهایی قادر است حال شما را خوب کند و حتی شاید هم بشود آنرا انگیزشی حساب کرد. ببینید دوستان،تو این کتاب منتظر هیچ اتفاق خاصی نباشید.قسمتی از زندگی

- بیشتر
فربد
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

خوندنش حس خوبی میده و کاملا گیراست.

نازنین بنایی
۱۳۹۵/۰۴/۰۱

عالیه این کتاب.شخصیت کتاب خیلی درونگراس، خیلی راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. نثر هم ساده و در عین حال عمیقه

f a
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

خیلی دوست داشتم،بعدش دو تا کتاب دیگه شم خوندم(داپلر و روزهای رخوت) فوق العاده بود داپلر.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Peiman Hovisham
۱۳۹۷/۰۲/۱۲

برای من یه جورایی حس کتاب ناتور دشت (سلنجر) رو داشت ولی این رو شاید به خودم نزدیک تر حس کردم دوسش داشتم

mohammad
۱۳۹۷/۰۱/۱۷

من چند روز پیش خوندمش و عالی بود

کاربر ۷۷۷۱۰
۱۳۹۵/۰۶/۲۵

عالی بود واقعا با این شخصیت زندگی کردم این قدر که پرداخت اش خوب بود حتما بخونید :)

یوکی
۱۳۹۴/۰۹/۲۶

کتاب خوبیه.ارزش خوندن داره

ساجد🌿
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

عالی بود ترجمه عالی بود همچنین من به شدت به یاد کتاب ناطور دشت افتادم. یجورایی این کتاب خیلی به شخصیت خودم نزدیک بود همچنین کمی شباهت به عقاید یک دلقک داشت که خب اگر اون کتاب رو دوست داشتین عاشق ابر ابله

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳)
برادرم به من می‌گوید اصلاً فکرش را نکن. می‌گوید تو سرحال به‌نظر می‌آیی. این از هرچیز دیگری مهم‌تر است. پول اهمیتی ندارد. پول می‌آید و می‌رود. ولی چیزی که مهم است، برادرها هستند.
|قافیه باران|
ناگهان همه‌چیز برایم بی‌معنی شده بود. زندگی خودم، زندگی دیگران، جانوران و گیاهان، و کل دنیا. انگار دیگر با هم جور درنمی‌آمد.
rain_88
آن‌ها عجیب و غریب هستند، دخترها را می‌گویم. با این‌حال آدم نمی‌تواند از آن‌ها پرهیز کند. زیبایند. و همه‌جا هستند. آدم از کارشان سر در نمی‌آورد. از صدایشان خوشم می‌آید. وقتی می‌خندند و لبخند می‌زنند هم از آن‌ها خوشم می‌آید. و همین‌طور وقتی راه می‌روند. کمی هم ترسناکند. گاهی‌وقت‌ها فکر می‌کنم از چیزی خبر دارند که من خبر ندارم. ولی زیبا هستند. و به‌دست آوردن دلشان دشوار است. و همیشه از دیدن این‌که مهربان‌ترین و خوش‌روترین دخترها جذب مزخرف‌ترین پسرها می‌شوند، متحیر و متعجب می‌مانم.
kamrang
چیزی‌که واقعا برایم مفید است، حضور فردی بزرگ‌تر از خودم است. یک مرشد. کسی که بتواند به من بگوید چطور هرچیزی سر جای خودش قرار می‌گیرد. در آن‌صورت او از من می‌خواست کارهایی را انجام بدهم که در نظرم بی‌معنی و مفهوم است. من هم طاقتم را از دست می‌دادم و اعتراض می‌کردم، ولی به‌هرحال آن کارها را انجام می‌دادم. و به‌تدریج، پس از ماه‌ها کار سخت و طاقت‌فرسا، متوجه می‌شدم که در پس همه این چیزها، مفهومی ژرف‌تر هست، و مرشد در تمام این مدت نقشه‌ای زیرکانه داشته است.
kamrang
این اواخر زندگی‌ام عجیب و غریب شده است و به مرحله‌ای رسیده‌ام که به کل علاقه‌ام را به همه‌چیز از دست داده‌ام.
kamrang
اگر وارد جزئیات شویم. حال‌وحوصله ندارم خودم را به زحمت بیندازم، پس دهانم را می‌بندم.
پویا پانا
گاهی‌وقت‌ها به ماهی‌های قرمز غبطه می‌خورم. ظاهرا دامنه حافظه‌شان فقط در حد چند ثانیه است. محال است بتوانند سلسله‌ای از افکار را پیگیری کنند. آن‌ها همه‌چیز را برای اولین‌بار تجربه می‌کنند. هربار. و مادامی‌که از نقص و معلولیتشان بی‌خبر هستند، حتما زندگی برایشان داستان بلند خوب و خوشی است.
kamrang
در حالی‌که اتومبیل را توی دنده دو می‌گذارم، برای آخرین بار نگاهی به لیز می‌اندازم. از توی آیینه عقب. مدت‌هاست به هیچ دختری نگاه نکرده‌ام. از آن تیپ‌هایی است که دلم می‌خواهد بیش‌تر ببینمش؛ شاید حتی هر روز.
Mehdi A713
پدربزرگ من واقعا آدم خوبی است. نمی‌دانم من هم آدم خوبی هستم یا نه. نمی‌دانم اصلاً در نسل من واقعا آدم خوب پیدا می‌شود یا نه.
kamrang
چرا من با کسی دوست نیستم؟ هیچ دلیل منطقی و مناسبی برایش پیدا نمی‌کنم. افرادی که یک‌ذره هم به خوش‌برخوردی من نیستند، تنها نیستند. دنیا پر از بی‌عدالتی و حماقت است. به گمانم همین بخشی از مشکل من است. یعنی افراد کودن مسئول تمامی آهنگ‌های مسخره، کتاب‌ها و مجلات، فیلم‌ها و کارتون‌های غذاهای احمقانه آگهی‌های تلویزیونی هستند؟ یعنی امکان دارد قضیه به‌همین سادگی باشد؟ گاهی‌وقت‌ها فکر می‌کنم همین‌طور است. این مسئله کاملاً قابل تامل و توضیح است و بی‌نهایت جذاب. شاید این مردم واقعا احمق نیستند، و حسنِ نیت دارند، ولی بارها و بارها ناکام می‌مانند؟ این‌هم امکان‌پذیر است. تفاوت زیادی است میان احمق بودن و بداقبالی. مورد حتمی این است که آن‌ها تنها نیستند. تک به تکشان. ولی من نه.
پویا پانا

حجم

۲۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۲۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۵۰۰
تومان