دانلود و خرید کتاب هشت داستان کوتاه گابریل گارسیا مارکز ترجمه نازنین نوذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب هشت داستان کوتاه

با زحمت بسیار خواندن را یاد گرفتم. معلم به من نام حروف را نیاموخت، بلکه صداهای همخوان را یاد داد. بدین صورت توانستم اولین کتابی را که در قفسه‌ی خاک‌آلود انباری پیدا کردم بخوانم. کتاب ورق ورق و ناقص بود، اما مرا چنان عمیق جذب کرد که دوستی گفت: «لعنتی! این بچه نویسنده می‌شه.» وقتی گفت از راه نویسندگی زندگی‌ام را خواهم گذراند، تاثیر عمیقی بر من گذاشت. سال‌های بسیار زیادی گذشت، بی‌این‌که بدانم آن کتاب هزار و یک شب بوده است. همچنان به نظرم می‌آید داستانی که از همه بیشتر دوست داشتم ـ یکی از کوتاه‌ترین و ساده‌ترین داستان‌هایش را خوانده بودم ـ در تمام عمرم بهترین داستان بوده. داستان از این قرار است: مرد ماهیگیری به خانم همسایه‌اش قول داد که اگر برای تور ماهیگیری‌اش به او سرب قرض بدهد، اولین ماهی‌ای که صید کند، به او هدیه می‌کند. وقتی زن شکم ماهی اهدایی را باز کرد تا سرخ کند، در آن الماسی به اندازه‌ی یک بادام بود.
معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

mostapha
۱۳۹۳/۱۲/۰۲

سلام چرا این نمونه نداره که بدونیم کدوم داستان کوتاه های مارکز؟ داستان های ماکز هزار بار هزار نفر ترجمه کردند لطفا توضیحات را بیشتر کنید ممنون

وحید
۱۳۹۳/۰۵/۲۰

دارم ب این جمع بندی میرسم ک مارکز هیچ جوره نویسنده مورد علاقه من نیست!

مهریماه
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

توصیه نمیکنم چون موضوع داستان ها درباره مرگ شخصیت هاست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
اگر می‌خواهی کاری بکنی، الان بکن. بعد، حتی اگر از تشنگی هم مُردی هیچ کجا آب نمی‌خوری. به خصوص، نباید گریه کنی.
Babak Z
آرامش شریف آدم‌هایی را داشت که به فقر خو می‌گیرند.
shahrzad

حجم

۱۲۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۲۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان