دانلود و خرید کتاب تطهیر با جاری قرآن؛ تفسیر سوره‌های آل عمران و مدثر... (جلد سوم) علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تطهیر با جاری قرآن؛ تفسیر سوره‌های آل عمران و مدثر... (جلد سوم) اثر علی صفایی حائری

کتاب تطهیر با جاری قرآن؛ تفسیر سوره‌های آل عمران و مدثر... (جلد سوم)

امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تطهیر با جاری قرآن؛ تفسیر سوره‌های آل عمران و مدثر... (جلد سوم)

مجموعه سی و یک جلدی «تطهیر جاری با قرآن» شامل تفسیر موضوعی و جزء به جزء استاد علی صفایی حائری (عین ـ صاد) از قرآن مجید است که کتاب سوم این مجموعه به تفسیر سوره‌های آل عمران، مدثر، انشراح، تین، علق، قدر، بینة، زلزلة، عادیات و قارعة می‌پردازد.

نظرات کاربران

شقایق خیری
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

من سوره ی انشراح و زلزال رو نیاز داشتم تا بتونم طبق کتاب مقدمات تدبر در قرآن‌ ازش گزاره های تدبری خوب در بیارم که کوتاه و مفید بود

کنتس مونت کریستو
۱۴۰۱/۰۲/۱۵

کتاب که فوق العاده ست، اما همین امروز نسخه چاپیش رو به قیمت ۱۵۵۰۰ تومان برای یکی از دوستانم هدیه خریدم :))

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
تو باید در سخت‌ترین شرایط، در شکم حادثه‌ها و در شب تاریک، قدر و طرحت را بریزی تا در طلوع فجر کار کنی و برنامه‌ها را پیاده کنی، وگرنه کسی که می‌خواهد تازه پس از فجر کاری را شروع کند و طرحی را بریزد، دیگر به کارش نمی‌رسد، که غروب از راه می‌رسد
علیرضا
در دل تاریکی‌ها و در بطن حادثه‌ها است که تو باید طرح فردا را بریزی و در طلوع فجر، همراه فرشته‌های نازل شب قدم برداری. اشتباه ما این است که در شبمان کاری نمی‌کنیم و در شکم گرفتاری‌ها و ظلمت‌ها، یا تسلیم تاریکی می‌شویم و یا مرثیه خوان ظلمت. و این فاجعه را در طلوع فجر می‌فهمیم که هیچ کاری نکرده‌ایم و هیچ طرحی نریخته‌ایم. و تا دست به کار شویم و طرحی بریزیم، هزار مانع بر سر راهمان می‌گذارند و هزار درگیری برایمان ایجاد می‌کنند و تا بخواهیم حرکت کنیم به غروب رسیده‌ایم و دوباره گرفتار شب شده‌ایم.
علیرضا
هدیهٔ بزرگ اقلیت بودن و در تنگنا افتادن باشد؛ چون در تنگنا و تاریکی است که طرح‌ها ریخته می‌شوند و نقشه‌ها شکل می‌گیرند
علیرضا
در این شب برای تو همه چیز فراهم شود: ۱ ـ نعمت‌ها و اندازه‌ها ۲ ـ کتاب و راهنما ۳ ـ نیروهای نازل بر مقام ولایت ۴ ـ طرح ریزی و تقدیر تو. و این است که بیدار ماندن و طرح ریختن در این شب توصیه شده و بهترین کار در این شب گفت‌وگوی علم و رسیدن به آگاهی و بینشی است که بتواند در این طرح و تصمیم کمک کار باشد
علیرضا
و این انسان، نه خوب است و نه بد و نه ترکیبی از خوبی و بدی و روح و لجن، که خوبی و بدی با جهت‌گیری انسان شکل می‌گیرد نه با استعدادهای او.
mohdiu
که اقرار گرفته و می‌پرسد در حالی که خبر داده که ما بارهای سنگین، وزر و رنج‌های بزرگ تو را که کمرت را می‌شکستند، برداشتیم. چگونه؟ آیا با کم جلوه دادن غم‌ها؟ نه. با بزرگ کردن خود تو، با باز کردن سینهٔ تو. غم‌ها را نمی‌توان کم کرد، باید خودت را زیاد کنی، باید سینه‌ات را گسترده کنی. آن‌وقت غم‌های بزرگ در این سینهٔ بزرگتر از هستی و عظیم‌تر از دریا هیچ طوفانی نمی‌آورند و هیچ بحرانی نمی‌زایند. این بینش قرآن است. این تسلیت خداست. در برابر دردهای بزرگ و بارهای سنگین یک راه بیشتر نیست، آن هم زیاد کردن خودِ تو و باز کردن سینهٔ تو و وسعت دادن به ظرفیت تو.
mohdiu
ما غم‌ها را در زرورق می‌پیچیم و مائده‌های زمینی درست می‌کنیم و آن قدر سخت دروغ می‌گوییم که خودمان هم باور می‌کنیم که دنیا قشنگ است، به همان قشنگی که آقای حجازی و آندره ژید به تصویر می‌کشند. و این دروغ مثل دروغ اشعث، آن طماع عرب، خودمان را هم به دنبال می‌کشد و توقعمان را بالا می‌برد، ولی همین که از خواب بیدار می‌شویم می‌بینیم که نه بابا هیچ آشی خیر نمی‌کنند و دنیا خوشی‌هایش، هنگام بلوغشان، ریش و سبیل ناخوشی در می‌آورند و پدر می‌سوزانند، که؛ خوشی چیزی جز ناخوشی نیست.
mohdiu
آدمی آگر نبافد بهتر است که به تأویلی گرفتار شود که استنادی ندارد و در قواعد زبانی و ظهور کلام جایگاهی نیافته است.
mohdiu
برای بعضی‌ها، نزّل علیک الکتاب و انزل علیک الکتاب، یک معنا را می‌رساند، همان طور که انزل الیک و یا انزل علیک، یک معنا را دارد. برای من هر تغییری و هر تفاوت و اختلافی معنا دارد. با توجه به حکمت و احاطهٔ حق و با توجه به ظهور حال کلام و متکلم و مخاطب و شرایط و وضعیت آنها من به دلم و به احساسم آموخته‌ام که صبوری کند و سنگینی ندانستن را با سنگینی بافتن‌ها و یا نفی دانستنی‌های مجهول مقایسه کند و در کنار رفعت آیه‌ها توقف نماید تا شاید در او رفعتی ریشه بگیرد و یا تضرّعی راه را نزدیک سازد.
mohdiu
توجه به دو اصل: ۱ ـ قدر و امکانات تو، ۲ ـ نیازها و ضرورت‌ها و شرایط جامعهٔ تو، شکل بگیرد.
علیرضا

حجم

۱۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان