دانلود و خرید کتاب گل؛ تاریخ فرهنگی و اجتماعی فوتبال نوین کریستیان کولر ترجمه مفید علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گل؛ تاریخ فرهنگی و اجتماعی فوتبال نوین اثر مفید علیزاده

کتاب گل؛ تاریخ فرهنگی و اجتماعی فوتبال نوین

معرفی کتاب گل؛ تاریخ فرهنگی و اجتماعی فوتبال نوین

فوتبال در اصل مقوله‌ای برای ارتباط میان مردم است. این ورزش زمینه را برای بحث‌های پرشور درباره راهبردهای درستی که مربی تیم خودی باید در پیش بگیرد، خاطرات حسرت‌بار و پرافتخار و طلایی و همچنین پیش‌بینی‌های آخرزمانی و فاجعه‌بار سقوط در فصل آینده فراهم می‌آورد. بحث‌های مربوط به فوتبال در خلاء اتفاق نمی‌افتند بلکه پیوندی ژرف با بستر اجتماعی‌شان دارند.

کتاب «گل؛ تاریخ فرهنگی و اجتماعی فوتبال نوین» نوشته کریستین کولر و فابین برندل، درباره پیوندهای فوتبال با بسترهای اجتماعی و فرهنگی سخن می‌گوید. فوتبال و جنگ، فوتبال و پول، فوتبال و مردم، فوتبال و جنسیت، فوتبال و استبداد و...مباحثی هستند که در این کتاب مطرح شده‌اند.

مطالعه این اثر را به پژوهشگران علوم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از این اثر می‌خوانید:

«ورزش فوتبال از دهه ۱۸۸۰ به این سو، عنصر جدایی‌ناپذیر فرهنگ طبقه کارگر در انگلیس و در قاره اروپای پس از جنگ جهانی اول بوده است. بسیاری از بهترین بازیکنان فوتبال دارای پیشینه حضور در طبقه کارگر بوده‌اند و بیشتر تماشاگران حاضر در جایگاه‌ها را نیز کارگران تشکیل می‌دادند. ورزش فوتبال از اوان کودکی و مشتاقانه در زمین‌های مناطق حاشیه‌ای کارگرنشین و کارخانجات بازی می‌شد. بسیاری از مالکان کارخانجات به شیوه زیردست‌نوازانه از فوتبال حمایت و تیم‌های کارخانجات را تاسیس می‌کردند. به‌زودی رقابت‌های قهرمانی میان کارخانجات نیز برگزار شد. باشگاه‌های برجسته مانند اف‌سی شالکه ۰۴ متعلق به کارگران بودند ولی این انتصاب نام تنها به بازیکنان و هواداران آنها و نه اعضای شورای مدیریت و مالکان باشگاه اشاره دارد. شور و اشتیاق طبقه کارگر برای انجام ورزش به‌طورکلی، و برای فوتبال به‌طور خاص، برای محافل برجسته جنبش کارگری محسوس بود. بنابراین، نیاز به بهره‌برداری از ورزش برای پیشبرد اهداف مبارزه طبقاتی سوسیالیتسی احساس می‌شد.»

نظرات کاربران

زهرا علی‌زاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

دید بسیار عالی درباره تاریخ فوتبال ارائه میده و ترجمه خوب و روانی داره.

کاربر 8061984
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

نظری دو سویه دارم و استاد علیزاده از جودوکاران قدیمی است که با فوتبال انسی دیرینه دارد. او فن اوگوشی را به زیبایی اجرا می کرد. و من الله التوفیق

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۵۷۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان