دانلود و خرید کتاب پیر فلسفه اسلامی غلامرضا جمشیدنژاد اول
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیر فلسفه اسلامی اثر غلامرضا جمشیدنژاد اول

کتاب پیر فلسفه اسلامی

معرفی کتاب پیر فلسفه اسلامی

کتاب پیر فلسفه اسلامی نوشتهٔ غلامرضا جمشیدنژاد اول است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مروری بر زندگی و آثار «ابویوسف یعقوب» معروف به «کِنْدی» است.

مجموعهٔ ۵۰جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه‌فقط از جنبهٔ شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و باتوجه‌به دانش‌‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

درباره کتاب پیر فلسفه اسلامی

کتاب پیر فلسفه اسلامی ابتدا درمورد زندگی و شخصیت فرهنگی و پایگاه اجتماعی «کِنْدی» سخن گفته و سپس دررابطه‌با کتاب‌ها و نوشته‌های او توضیحاتی را ارائه کرده است. نویسنده در ادامه از پیدایش نخستین گفتمان‌های کلامی و فلسفی در جهان اسلام، پژوهش در اندیشه‌های فلسفیِ «کِنْدی» و هستی خدا در دیدگاه فلسفی او سخن گفته است. «ابویوسف یعقوب بن اسحاق بن الصّبّاح بن عمران بن اسماعیل بن محمد بن أشعث بن قیس الکِنْدی» (ابوالحکما) (۸۰۱–۸۷۳ میلادی، ۱۸۵–۲۵۶ هجری) مترجم نهضت ترجمه، ریاضی‌دان، منجم، موسیقی‌دان، فیلسوف عرب و عضو دارالحکمه بود. او با نوشتن کتاب «فی استعمال اعداد الهندی» در ۸۳۰ میلادی، نقش بزرگی در انتقال اعداد هندی به تمدن اسلامی و سپس به اروپا داشت. «کِنْدی» نخستین حکیم اسلامی است که به آثار حکمای یونان دسترسی داشته و به ترجمهٔ آثار ارسطو و تفسیر و بیان آن‌ها پرداخته است.

خواندن کتاب پیر فلسفه اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران آشنایی با «کِنْدی» یا «ابویوسف یعقوب» پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۳,۲۰۰
تومان