دانلود و خرید کتاب من مل تامپسون ترجمه سونا انزابی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من

مل تامپسون ( -۱۹۴۶) فیلسوفو فعال اجتماعی بریتانیایی است. من کیستم؟ چگونه شخصی منحصر به فرد می‌شوم؟ آگاهی چیست و ربطش با آنچه در مغزمان می‌گذرد چیست؟ اینها برخی از پرسش‌های مهمی است که علم و فلسفه امروز می‌کوشد به آنها پاسخ دهد و تاثیری مستقیم بر نحوه درک ما از خودمان دارد. تامپسون در «من» به این موضوع از زاویه تازه‌ای نگاه می‌کند. او می‌گوید پرسش‌هایی که از قدیم درباره رابطه ذهن و بدن مطرح بود تا حدی به کیستی ما پرداخته‌اند اما نتوانسته‌اند به اصل موضوع نزدیک شوند: یعنی آن خودی که تجربه‌اش می‌کنیم. در جهانی که رخدادهای تصادفی در یک چشم به هم زدن زندگی ما را زیرو رو می‌کند، آیا می‌توان تصور ثابتی از «من» داشت؟ آیا واقعا می‌توانم دوستانم یا اعضای خانواده‌ام را بشناسم؟‌ آنها چطور، آیا آنها می‌توانند واقعیت «من» را بفهمند؟ برای شناخت یک نفر اسکن مغزی‌اش بیشتر به دردمان می‌خورد یا زندگینامه‌اش؟ موفقیت چیست؟ آرمان‌های زندگی ما چگونه شکل می‌گیرند و چه نقشی در شکل گرفتن «من» دارند؟ اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی چه تاثیری بر «خود» ما می‌گذارند؟ اینها برخی از پرسش‌هایی است که در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود. تامپسون با نگاهی به فلسفه، ادبیات، علم و دین در نهایت این دیدگاه را مطرح می‌کند که «خود» یک ماهیت ثابت نیست بلکه یک فرایند است. فرایندی که در جریان آن حواس و حافظه ما به کمک هم نقشه‌ای شخصی و منحصربه فرد خلق می‌کند. نقشه ای که به ما کمک می‌کند در جهان «راحت باشیم»، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به زندگی‌مان ارزش و معنا ببخشیم. تامپسون نشان می‌دهد که این فرایندی که توهّم ما از یک «من» متمایز از جهان را شکل می‌دهد، نه‌تنها به نورون‌های فاقد شخصیت ما شخصیت می‌بخشد بلکه جهان مادی خارج را هم تبدیل به جهانی می‌کند پر از ارزش، زیبایی، دوستی، معنا و تمام چیزهای دیگری که برایمان مهم است. «من» برای همه کسانی که به معنای زندگی‌شان فکر می‌کنند و گاهی از خودشان می‌پرسند من چطور این آدمی شده‌ام که هستم، کتابی خواندنی خواهد بود.

نظرات کاربران

Amin D
۱۳۹۷/۱۲/۰۳

تز اصلی کتاب این است که از طریق هدف گذاری و نقشه برداری از محیط پیرامونمان، به مرور چارچوبی از معنا و ارزش میسازیم و در نهایت نقشه ای ترسیم میکنیم که "من" را تشکیل میدهد. در این نگاه، من

- بیشتر
Ra8.M
۱۴۰۰/۰۷/۳۰

کاشکی از نشر خوب گمان بیشتر توی طاقچه بی نهایت قرار میدادید🥲

گلی فیروزکوهی
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کتاب بسیار مفیدیه. متن بسیار روان و سیر مطالب بسیار جذابه. دو بار آنرا مطالعه کردم. یکبار سه سال پیش، یک بار هم حالا، بعد از مطالعه کتاب دروغ/ اراده آزاد.... به نظر من به کسانی که به موضوع فلسفه

- بیشتر
Omid Rahimzadeh
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

بنظرم بیشترین ضعف کتاب ، در ترجمه آن است. ترجمه نه چندان روان ، باعث شده که نتوان در نهایت به دیدگاه دقیق نویسنده پی برد.

جستجوگر
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

نگاهیست به مبحث ذهن و آگاهی با سویه ایی فلسفی، گرچه در ابتدا نگاهی گذرا از حیث نوروساینتیسم به کارکرد مغز کرده است ولی همان نقدهای فلسفه را بر علم تجربی دارد و خلا توجیهی که همچنان برقرار می دانند. هویت

- بیشتر
کاربر ۵۵۳۲۸۸۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

من دوست داشتم قشنگ بود البته من عاشق عکاسیم و اینم درست میگفت

marziyeh
۱۳۹۵/۱۲/۰۲

عالی عالی عالی

hanie
۱۳۹۴/۰۷/۱۸

عالی،ممنون

MHF
۱۳۹۴/۰۶/۲۱

هنوز نخوندمش ولی یکی از دوستام بهم معرفیش کرد به طوری که می خواستم نسخه کتابش رو بخرم ممنون طاقچه دو مورد کتاب این کتاب به صورت غیر مستقی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
بين آنچه من هستم و آنچه ديگران فکر می‌کنند گسستی وجود دارد پس بايد اذعان کنم گسستی هم ميان آنچه من از ديگران در ذهن دارم با آنچه آنها واقعا در خودشان هستند وجود دارد.
nastar-esm
ما فقط وقتی می‌توانيم بفهميم چه می‌خواهيم که بفهميم چه چيزهايی را نمی‌خواهيم: وقتی که دريابيم ناگزيريم دست به انتخاب بزنيم.
گلی فیروزکوهی
در جهانی که دائما در حال تغيير است، هيچ خود ثابتی وجود ندارد.
nastar-esm
ما در تلاش و تقلاييم تا به‌رغم همه رويدادهای تصادفی و بلاهايی که بر سر هر موجود پيچيده‌ای در جهانی غيرشخصی می‌آيد، خودمان باشيم و به زندگی‌مان معنايی ببخشيم. اين مضمون اصلی آثار نويسندگانی همچون کامو و کوندراست. اگر زندگی ارزشی داشته باشد، اين ارزش بايد در همين روند زندگی نهفته باشد نه در نتيجه نهايی آن، چراکه نتيجه نهايی مرگ است و تجزيه شدن عناصری که اين موجود پيچيده و ذی‌شعور را به وجود آورده است.
گلی فیروزکوهی
خلاصه اينکه اگر سعی کنيم در تصميم‌گيری‌مان همه جوانب امر را بسنجيم و حساب همه چيز را بکنيم، در باتلاقی از دلايل و انگيزه‌های مختلف فرو خواهيم رفت.
Anahid
ضعف‌هايتان را به گونه‌ای به نمايش بگذاريد که قدرتتان را به رخ بکشند.
Sarsar Etr
تداوم و توسعه دين ربط چندانی به درستی نظام باورهايش ندارد، عامل اصلی استمرار دين اين است که نويدبخش مجموعه‌ای از باورهاست که بر هر باور ديگری غلبه دارد: اينکه تو مهمی؛ زندگی‌ات معنايی دارد؛ شفا يافته‌ای و رستگار شده‌ای؛ اينکه عاقبت آن شرافت و اصالتی را که در آشفتگی و سردرگمی‌های زندگی روزمره آرزويش را داشتی، به دست آورده‌ای؛ گمگشته‌ای هستی که سرانجام خانه‌ات را يافته‌ای.
گلی فیروزکوهی
حتی بدن من هم جايگاهی مادی دارد و من می‌توانم به‌طور ذهنی خودم را از آن مجزا ببينم. من خيلی راحت می‌توانم ناخن پايم را وارسی کنم و يا جای دردی را در بدنم تشخيص دهم! اما حسِ من بودنم جايگاهی مادی ندارد، يک فرايند است.
امیر
از ديد يک اگزيستانسياليست هيچ چيز ثابت و قطعی نيست؛ هيچ ماهيت مطلقی وجود ندارد که مجبور باشيم زندگی‌مان را با آن تطبيق دهيم. ما آزاديم که معيارهای شخصی‌مان را برای موفقيت انتخاب کنيم. پس از نظر يک اگزيستانسياليست موفقيت واقعی در هنر زندگی اين است که بدانيم ما آزاديم که انتخاب کنيم و عملاً نيز بر همين اساس زندگی کنيم.
vahidk
پس هنر زندگی و هنر فهم و پروراندن اين «من» که هويتمان است مستلزم اين است که ببينيم چگونه با مسئله گذاشتن و گذشتن از چيزها مواجه می‌شويم. و اگر حق با بودا باشد، اين راهی است که ما را نه به سوی يأس و نااميدی بلکه به سوی رضايت و خشنودی می‌برد.
مصطفی شهپری

حجم

۱۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۱۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان