دانلود و خرید کتاب در برابر استبداد تیموتی اسنایدر ترجمه بابک واحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در برابر استبداد اثر تیموتی اسنایدر

کتاب در برابر استبداد

معرفی کتاب در برابر استبداد

کتاب در برابر استبداد نوشتهٔ تیموتی اسنایدر (مورخ و پژوهشگر متخصص نازیسم و کمونیسم) و ترجمهٔ بابک واحدی است. نشر گمان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی ۲۰ درس پیرامون قرن بیستم است.

درباره کتاب در برابر استبداد

منشأ نگارش کتاب در برابر استبداد یک پست فیس‌بوک بوده است؛ پست فیس‌بوک که در آن تیموتی اسنایدر، مورخ مشهور حوزهٔ تاریخ حکومت‌های نازی و شوروی، به انتخاب رئیس‌جمهوری جدید امریکا واکنش نشان می‌داد؛ به انتخاب دونلد ترامپ. این نویسنده در نوشتهٔ خود به ترامپ تاخت و سرنوشتی را هشدار دهد که به‌گفتهٔ امریکایی‌ها مدت‌ها بود خیال می‌کردند هرگز بر سرشان نخواهد آمد.

کتاب حاضر در ۲۰ بخش نوشته شده است. نویسنده در مقدمه توضیح داده است که تاریخ تکرار نمی‌شود، ولی راه را نشان می‌دهد. اسنایدر در این کتاب، دانش جامع و گسترده‌اش از تاریخ جهان و به‌ویژه تاریخ استبداد را به کار می‌گیرد تا از تحولات قرن بیستم ۲۰ درس تنظیم کند. اسنایدر که پیش از این با کتاب «سرزمین خون» خودش را در جایگاه یکی از برترین مورخان معاصر جهان نشانده بود، در این کتاب کم‌حجم، حاصل سال‌ها مطالعه پیرامون تاریخ تحولات سیاسی جهان را، به‌شیوه‌ای موجز و مؤثر، در اختیار خواننده می‌گذارد.

خواننده در این کتاب می‌آموزد که اطاعت از حاکمان جبار خیلی‌اوقات اجباری و ناگزیر نبوده است و خیلی‌ها پیش از آن‌که کسی از آن‌ها اطاعت بخواهد، زانو می‌زنند و فرمان‌برداری‌شان را پیشکشِ حاکم می‌کنند؛ یا این‌که نداشتن زندگی خصوصی و استقلال فکر و عمل، بستری است برای سوءاستفادهٔ استبداد.

خواندن کتاب در برابر استبداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر امریکا و علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب در برابر استبداد

«گوش‌تان به شنیدن واژه‌های "افراطی‌گری" و "تروریسم" حساس باشد. حواس‌تان به مفاهیم مهلک "اضطرار" و "استثنا" باشد. عصبانی شوید اگر جایی شنیدید که مصطلحاتِ میهن‌پرستانه، خائنانه، در معنای دیگر به کار گرفته می‌شوند.

هوشمندترین نازی‌ها، یعنی کارل اشمیت، نظریه‌پرداز حقوق، با زبانی ساده جوهر حکمرانیِ فاشیستی را توضیح داده بود. او گفته بود که راهِ از میان برداشتن همهٔ قواعد تمرکز بر استثناءهاست. رهبران نازی با جعل اعتقادی عمومی مبنی بر این‌که زمانهٔ فعلی زمانه‌ای استثنایی است از مخالفان خویش جلو می‌افتند و بعد آن وضعیت استثنایی را به یک وضعیت اضطرار دائم تبدیل می‌کنند. این‌جاست که شهروندان آزادیِ واقعی را در ازای امنیت ساختگی فرومی‌گذارند.

شکی نیست که سیاستمداران امروز وقتی از تروریسم حرف می‌زنند، دارند از خطری واقعی خبر می‌دهند. ولی وقتی سعی می‌کنند ما را جوری تعلیم دهند که آزادی را به نام امنیت فروبگذاریم، باید حواس‌مان را جمع کنیم و تسلیم ایشان نشویم. برای داشتن یکی از این دو لزوماً نباید دیگری را فدا کرد. درست است که گاهی اوقات یکی را به بهای از دست دادن دیگری به دست می‌آوریم، اما گاهی اوقات هم چنین نیست. کسانی که با اطمینان به شما می‌گویند که فقط به بهای از دست دادن آزادی می‌توانید به امنیت دست یابید معمولاً می‌خواهند هم آزادی و هم امنیت را از شما سلب کنند.

هیچ بعید نیست که آزادی را فروگذاریم و امنیت بیشتر هم به دست نیاوریم. احساس تبعیت و تمکین در برابر مقام حاکم شاید آرامش‌بخش باشد، ولی این با امنیت واقعی فرق دارد. از طرف دیگر به دست آوردن کمی آزادی شاید ترسناک و اضطراب‌آور باشد، ولی این ناخوشی و اضطراب موقت خطرناک نیست. به‌راحتی می‌توان نمونه‌های مختلفی آورد از شرایطی که در آن هم آزادی و هم امنیت را همزمان قربانی می‌کنیم: وقتی وارد یک رابطهٔ بیمار می‌شویم یا به یک فاشیست رأی می‌دهیم. از طرف دیگر هم می‌توان به‌راحتی تصور کرد که چطور می‌توانیم انتخابی کنیم که هم آزادی و هم امنیت را افزایش می‌دهد، مثل بیرون آمدن از یک رابطهٔ بیمار یا مهاجرت از یک کشور فاشیستی. این وظیفهٔ حکومت است که هم آزادی و هم امنیت را افزایش دهد.»

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

کتاب با یک جمله از لِشِک کولاکُفسکی آغاز می‌شود: «در عالم سیاست اینکه بگویید فریب خورده‌اید بهانهٔ خوبی نیست.» در این کتاب خواننده یاد می‌گیرد که اطاعت از حاکمان ظالم، همواره اجباری و ناگزیر نبوده است و برای مقابله با

- بیشتر
مهرگان
۱۳۹۸/۰۷/۲۷

کتابی موجز و بسیار جذاب در مورد استبداد حتما بخونید و درس های زیادی برای آموختن داره که یاد بگیرید

علی
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

این کتاب در عین خلاصگی، درس‌های مهمی از استبداد قرن 20 به ما می‌دهد. این درس‌ها در فضای بعد از انتخاب 2016 آمریکا گفته شده است و با بررسی وقایع تاریخ معاصر. البته بنظر من نکات گفته شده صرفا درمورد

- بیشتر
negar
۱۳۹۸/۰۴/۱۳

بقیه کتابهای نشر گمان رو هم بزارید لطفا

ghazal
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

توصیه های کاربردی داره برای جلوگیری از ایجاد و گسترش دیکتاتوری،‌کتاب روان و کم حجم و برای من خیلی جذاب بود

Mono⁷
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

استبداد و خودکامگی حکومت‌ها الگوهای مشخصی داره که به اشکال و نحو‌ه‌های مختلف در طول زمان تکرار شده‌ن. توجه به تاریخ و درس‌گرفتن از اون، کمک می‌کنه تا در دام استبداد نیفتیم. تیموتی اسنایدر با آوردن مثال‌هایی از حکومت‌های دیکتاتوری

- بیشتر
motahare____sjafari
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

این کتاب راجب وضعیت ماست،شاید نه دقیقا،بیشتر برای مردمی ست که در دموکراسی زندگی میکنند و چگونه جلوگیری کنند از پا گرفتن دیکتاتوری،ولی به درد ماهم میخوره،تک تک اشتباهاتش رو ما انجام دادیم که الان اینجاییم و بعضی راه حل

- بیشتر
Blue Moon shiny
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

کتاب بسیار بسیار مهم که حتما باید خوانده شود حاوی توصیه‌ها و یادآوری‌هایی از تاریخ معاصر که حتما باید مرور شوند

behmorad
۱۳۹۷/۰۸/۲۰

کتابی فشرده، کاربردی و دقیق درباره رویارویی با استبداد. شاید فکر کنید این کتاب ویژه دوره ترامپ نوشته شده، ولی در اصل یک کتاب کاربردی برای رویارویی با استبداد و جوامع تمامیت گراست. قویا خواندن این کتاب رو توصیه و

- بیشتر
Amin D
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

برای مخاطبی دور از فضای انتخابات امریکا، چنین کتابی شاید همچو مانیفستی سیاسی خود را نشان دهد که راهبردهایی کلی اما مفید با خود دارد. نهایت انتظار اما، باید همان پروراندن پستهای وبلاگی باشد و نه اثری تحلیلی و یا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۰)
و سعی کنید کمی از اینترنت فاصله بگیرید، جایش کتاب بخوانید.
بلاتریکس لسترنج
اگر هیچ‌یک از ما حاضر نباشیم در راه آزادی بمیریم، همه زیر پای استبداد خواهیم مرد.
behmorad
نداشتن زندگیِ خصوصی و استقلال فکر و عمل بستری است مهیّا برای سؤاستفادهٔ استبداد،
بلاتریکس لسترنج
از تکرار جملاتی که همه می‌گویند خودداری کنید. به شیوهٔ بیانیِ خاص خودتان فکر کنید، حتا اگر برای بیان آن چیزی باشد که فکر می‌کنید همه می‌گویند. سعی کنید خودتان را از اینترنت دور کنید. کتاب بخوانید.
بلاتریکس لسترنج
بدبینیِ عمومی احساس دانا و متفاوت بودن به ما می‌دهد
بلاتریکس لسترنج
این طرز فکر غلطی است.
بلاتریکس لسترنج
به چشم دیگران نگاه کنید و احوال‌پرسی کنید این کار فقط رعایت ادب نیست. بلکه جزئی از شهروندی و لازمهٔ عضو مسئول جامعه بودن است. همچنین روشی است برای حفظ ارتباط با پیرامون‌تان، شکستن موانع اجتماعی و شناختن کسانی که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و کسانی که شایستهٔ اعتمادتان نیستند. اگر فرهنگ عیب‌جویی را در پیش بگیریم، به دنبال شناخت چشم‌انداز روان‌شناختیِ زندگیِ روزمره‌تان خواهید بود.
بلاتریکس لسترنج
جوامع درهم بشکنند، دموکراسی‌ها سقوط کنند، اخلاقیات فروبپاشد و مردمان عادی یکباره خودشان را اسلحه‌به‌دست بالای سر گورهای دسته‌جمعی بیابند.
بلاتریکس لسترنج
۱۱. پرس‌وجو کنید خودتان سر از ماجراها درآورید. وقت بیشتری را به خواندن مقالات بلند اختصاص دهید. مشترک رسانه‌های چاپی شوید تا از روزنامه‌نگارانِ تحقیقی حمایت کنید. بدانید که هدف بعضی از چیزهایی که در اینترنت منتشر شده‌اند ضربه و صدمه زدن به شماست. وبسایت‌هایی را که در مورد ادعاهای کارزارهای پروپاگاند تحقیق و حقیقت‌یابی می‌کنند بشناسید (که بعضی از آن‌ها در خارج از کشور هستند). مسئولیت آنچه را با دیگران به اشتراک می‌گذارید بر عهده بگیرید.
بلاتریکس لسترنج
نمادهای امروز راه به واقعیت‌های فردا می‌گشایند. حواستان به صلیب‌های شکسته و دیگر نمادهای نفرت باشد. نگاه‌تان را برنگیرید و به آن‌ها عادت نکنید. خودتان دست‌به‌کار شوید و از بین ببریدشان، و سرمشق دیگران شوید که آن‌ها هم همین کار را بکنند.
بلاتریکس لسترنج

حجم

۱۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان