دانلود و خرید کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال، و عبور از موانع و مشکلات) آل سیبرت ترجمه علی‌رضا صارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال، و عبور از موانع و مشکلات) اثر آل سیبرت

کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال، و عبور از موانع و مشکلات)

معرفی کتاب مزایای تاب‌آوری (تغییرات برجسته، شکوایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال، و عبور از موانع و مشکلات)

«مزایای تاب آوری» نوشته دکتر آل سیبرت کتابی درباره تغییرات برجسته، شکوفایی تحت فشار، بازگشت به حالت نرمال و عبور از موانع و مشکلات است. این یک واقعیت است که جهان انسانی و حیات اجتماعی همواره در حال تغییر و تحول است و زندگی ما در گرو این تغییرات است، چرا که رکود و سکون در نهایت به فساد و تباهی انسان و اجتماع منجر می‌گردد. احتمالاً از خود پرسیده‌اید چرا برخی افراد با این تغییرات رشد می‌کنند و به تعالی می‌رسند، اما برخی دیگر خرد می‌شوند و خود را مانند قربانی، درمانده فرض می‌کنند. تفاوت این دو دسته افراد در یک ویژگی خاص، یعنی؛ «تاب‌آوری» نهفته است. دکتر سیبرت دارای مدرک دکتری روان‌شناسی بالینی از دانشگاه میشیگان است. او با تحقیق در زمینه طبیعت درونی بازماندگان تاب‌آور، یک شخصیت بین المللی برای خود دست و پا کرده است. کتاب حاضر حاصل ده سال تحقیق سیبرت درباره تاب‌آوری است. او در این کتاب به پنج سطح تاب‌آوری اشاره کرده است. در فصل اول بعد از تعریف تاب‌آوری و لزوم یادگیری تاب‌آوری در جهان پرآشوب، کلیاتی در مورد تاب‌آوری ارائه می‌گردد. در فصل دوم شما می‌توانید یک خود ارزیابی از میزان تاب‌آوری خود داشته باشید. در فصل سوم در مورد مرکز کنترل درونی و بیرونی صحبت می‌شود و این که چگونه این دو نگرش بر میزان تاب‌آوری افراد تاثیر گذار خواهد بود. با شروع فصل چهارم شما وارد سطح اول تاب‌آوری خواهید شد و تا انتها آخرین و برترین مرحله از این توان روحی را تجربه خواهید کرد. این اثر شما را به یک سفر کاوشگرانه دعوت می‌کند. در فصل سیزده تعداد زیادی شاخص معرفی می‌شود که می‌تواند ما را به مسیر متفاوتی از انسان بودن سوق دهد. شما با توسعه‌ی نقاط قوت تاب‌آوری خود، درک خواهید کرد که می‌توانید به آسانی تغییرات مخل را اداره نمایید.

نظرات کاربران

samir
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

به خود کتاب و نویسنده ۲.۶ از ۵ امتیاز میدم و تمریناتش تا حدودی به درد میخوره. ولی امان از ترجمه امااااان. ترجمه شلخته، غیرتخصصی و به معنای واقعی افتضاحه. اگر کتاب زبان اصلی رو با گوگل ترنسلیت ترجمه کنم

- بیشتر
کاربر 1178346
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

با سلام کتاب مفیدیه برای هر انسانی روی این کره خاکی زیرا که کسی نیست که ادعا کنه توی زندگی هیچ وقت با شرایط بحرانی و مشکلات بزرگ مواجه نشده و یا نخواهد شد کتاب همانطور که از تصویر روی جلد

- بیشتر
hoseinabh
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

بدتر از این آیا میشد ترجمه بشه؟ یه جاهایی افعال و ضمایر حتی هماهنگ نیستن ...

Anahid
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

افتضاح ترین ترجمه ی ممکن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
اگر دیگران را به خاطر ایجاد احساسات استرس زا سرزنش کنید و سپس نتیجه بگیرید، بهبود زمانی حاصل می‌شود که آنها تغییر کنند، شما خود را به یک الگوی قربانی درمانده تبدیل کرده‌اید. پس چه کاری باید انجام دهیم؟ کلید زندگی این است: «به خاطر تحریک عکس‌العمل‌هایی که آنرا دوست ندارید، سرزنش دیگران را متوقف کنید.» مشکل در آنچه دیگران انجام می دهند نیست، بلکه در عکس العمل‌هایی است که شما انجام می‌دهید
کاربر ۱۱۷۸۳۴۶
سینتیا از ترحم به خود اجتناب کرد. او به مشاوره خردمندانه‌ای که از یک روحانی در زمان حل مشکل ازدواج‌اش گرفته بود دوباره فکر کرد. کشیش گفته بود: «لیست شش چیزی که من می‌توانم انجام دهم به من بدهید. سپس یکی از آنها را جهت انجام انتخاب کن.» اکنون او از خودش پرسید: «چه چیزی می‌توانم انجام دهم؟» او برنامه‌ای برای از دست دادن درآمدش ارائه و گام‌هایی که باید برای جستجوی شغل جدید طی کند لیست کرد. وی گفت: «من نباید احساس کنم قربانی شده‌ام و نباید هیچکس را سرزنش کنم، بلکه باید به خودم بگویم این فقط زندگی است.»
f a
روبرت استرنبرگ و همکارانش تحقیقاتی در سطح جهان انجام داده‌اند تا سه نوع هوش- که در موفقیت زندگی نقشی تعیین‌کننده دارند- درک نمایند. استرنبرگ در سال ۲۰۰۳ رییس انجمن روانشناسی آمریکا بود. وی سه نوع هوش که در فرهنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر توصیف کرد: - هوش تحلیلی: منطق، علت و تفکر انتزاعی جهت حل مشکلات متعارف. - هوش خلاقانه: مورد استفاده در ارائه راه‌حل‌های نامتعارف در شرایط جدید و غیر معمول. - هوش کاربردی: جهت حل مشکلات موقعیتی (وابسته به موقعیت) و واقعی زندگی. افراد باهوش، دارای هوش کاربردی هستند، اگر چه آنها ممکن است به همان اندازه از تفکر منطقی و خلاقانه نیز استفاده نمایند.
마흐사
تاب‌آوری به معنای توانایی بازگشت به حالت نرمال پس از تحولات طاقت فرسای زندگی است. وقتی افراد تاب‌آور زندگی‌شان مختل می‌شود، قادرند احساسات خود را در مسیر صحیح هدایت کنند. هر چند آنها وقتی آسیب می بینند پریشان و مضطرب می‌شوند و احساس غم و اندوه، عصبانیت، فقدان و سردرگمی می‌کنند، اما اجاره نمی‌دهند این احساسات پایدار باقی بمانند. وقتی نتیجه‌ای غیرمنتظره روی می‌دهد آنان نه تنها بهبود می‌یابند، بلکه با بازگشت به حالت نرمال قوی‌تر از قبل می‌شوند. آنان مثالی از این جمله مشهور ویلهم نیچه هستند: «آن مرا نمی‌کشد، بلکه قوی‌تر می‌کند.»
احسان رضاپور
به طور کلی تاب‌آوری، توانایی افراد برای بازیابی خویش در هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها، مدارا با سطح بالایی از تغییرات مداوم مخل، حفظ سلامتی در موقعیت‌های استرس زا، برگشت به حالت اولیه، فائق آمدن بر سختی‌ها، تغییر مسیر و وارد شدن به یک مسیر جدید تعریف می‌شود.
احسان رضاپور
یک دفترچه یادداشت بردارید و سوال اصلی را در بالای آن صفحه بنویسید: - سوال‌های مهمی که باید بپرسم کدامند؟ - با تهیه لیستی از سوال‌ها شروع کنید. سوالاتی از قبیل: - چه چیزی در حال وقوع است؟ چه چیز رخ نمی‌دهد؟ - این واقعه چقدر مهم و جدی است؟ - چقدر زمان دارم؟ - آیا باید کاری انجام دهم؟ آیا نباید کاری کنم؟ - دیگران چه کارهایی انجام می‌دهند؟ چه کارهایی نمی‌کنند؟ چرا؟ - در چه نقطه‌ای باید به این رویداد واکنش نشان دهم؟ - دیگران چه واکنشی دارند؟ احساسات آنها چیست؟
کاربر ۱۱۷۸۳۴۶
سطح دوم تاب‌آوری نشان می‌دهد افرادی که بر حل مسائل تمرکز می‌کنند، نسبت به افرادی که احساس ناامیدی و درماندگی داشته یا خیلی احساسی و عاطفی عمل می‌کنند، دارای تاب‌آوری بیشتری هستند. وقتی شما با مشکلات غیر منتظره روبرو می‌شوید، بهتر است به خوبی بر آن تمرکز کنید. افرادی که به طور عاطفی با بحران برخورد می‌کنند به خوبی از عهده مشکلات بر نخواهند آمد.
마흐사
به طور کلی تاب‌آوری، توانایی افراد برای بازیابی خویش در هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها، مدارا با سطح بالایی از تغییرات مداوم مخل، حفظ سلامتی در موقعیت‌های استرس زا، برگشت به حالت اولیه، فائق آمدن بر سختی‌ها، تغییر مسیر و وارد شدن به یک مسیر جدید تعریف می‌شود.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
«من نباید احساس کنم قربانی شده‌ام و نباید هیچکس را سرزنش کنم، بلکه باید به خودم بگویم این فقط زندگی است.»
احسان رضاپور
تاب‌آوری به توانایی‌های زیر اشاره دارد: - مقابله با سطح بالایی از تغییرات مداوم مخل. - حفظ سلامتی و انرژی تحت فشار دائمی. - بازگشت آسان به حات نرمال و غلبه بر موانع و مشکلات. - غلبه بر سختی‌ها. - تغییر مسیر به سمت زندگی و کار جدید، هنگامی که ادامه مسیرهای قبلی امکان‌پذیر نباشد. - انجام اقدمات فوق بدون انجام روش‌های مضر یا ناکارآمد.
احسان رضاپور

حجم

۵۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۵۶۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان