دانلود و خرید کتاب مدیریت استعداد؛ رویکرد استراتژیک علیرضا صارمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استعداد؛ رویکرد استراتژیک اثر علیرضا صارمی

کتاب مدیریت استعداد؛ رویکرد استراتژیک

معرفی کتاب مدیریت استعداد؛ رویکرد استراتژیک

«مدیریت استعداد؛ رویکرد استراتژیک» نوشته علیرضا صارمی، کتابی درباره روش‌های شناخت و مدیریت استعداد در افراد است. شناخت و مدیریت استعداد برای پیشبرد اهداف و برنامه‌هایی که در زندگی فردی و اجتماعی هرشخص وجود دارند، ضروری است و امروزه تعداد مقالات و کتاب‌های مربوط به مدیریت استعداد افزایش قابل توجهی داشته است، زیرا این امر به موضوعی با اولویت بالا در سازمان‌ها، حتی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است. مدیریت مناسب استعداد، به عنوان عامل اصلی و تعیین کننده موفقیت سازمانی تلقی می‌شود و برای ادامه حیات و پایداری سازمان‌ها امری ضروری است. کتاب حاضر پس از بررسی پیشینه واژه استعداد از نظر تاریخی و زبان‌شناسی، در فصل‌های مختلف خود تشریح می‌کند که چگونه استعداد سازمانی برای اهداف مدیریتی استعداد تعریف می‌شود، فلسفه مدیریت استعداد چیست، فرایند استراتژیک مدیریت استعداد چگونه است، چگونه می‌توان با مدیریت استعداد نظام شایسته‌ای ایجاد کرد، مدیریت استعداد جهانی چیست و هوش (هوش فرهنگی) و مدیریت استعداد جهانی چه ارتباطی با یکدیگر دارند. این کتاب و مباحث جذابش درباره مدیریت استعداد برای پژوهشگران حوزه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و بیشتر از آن برای مدیران و کارآفرینان مفید خواهد بود؛ چراکه دنیای کسب‌وکار و اداره شایسته آن نیازمند شناخت استعدادها و چینش صحیح آنها در سازمان است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هر چند ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما سلدنیک (۲۰۰۴) مدعی است که شناسایی و جذب افراد کلیدی در یک اقتصاد رو به رکود که روندی کند بر آن مسلط شده، بسیار ساده است. از آنجا که افراد بسیار مستعد، تمایل به مدیریت محیط پیرامون خود دارند، سازمان می‌تواند به وسیله پیشنهاد دادن کارهای چالش‌انگیز، ارائه فرصت‌ها و جبران خدمات عالی، متناسب با شرایط این افراد، به نفع خود از آنها بهره‌برداری کند، چرا که سایر سازمان‌ها یا به دلیل رکود، به خواب سازمانی فرو رفته‌اند و یا حداقل، اشتیاق چندانی به رقابت و جذب استعدادها ندارند. برای اینکه بتوان استعدادها را در این قالب ربود، خلق محیط جذاب و حاکم نمودن جو اشتیاق، یکپارچگی و آینده‌نگری در سازمان و حمایت از افراد ضروری است. صحت این امر در پژوهش فرانک و تیلور (۲۰۰۴) می‌توان یافت
مونا
افراد مبتدی در جستجوی ساخت هویت به وسیله برند و نام تجاری شرکت هستند. آنها به اهداف آموزشی نیاز دارند. آنها همچنین به دنبال شغل هستند تا به موفقیت برسند. کارکنان حرفه‌ای با تجربه، بر ارتقاء، حقوق بالا، گرفتن مسئولیت و تخصص تمرکز می‌کنند. افراد در آستانه استخدام، همانند کارگران انعطاف‌پذیر هستند و به یک چالش جدید نیاز دارند. علاوه بر این، آنها موقعیتی در شرکت جستجو می کنند که از آنها حمایت مالی کند. افراد حرفه‌ای در جستجوی پذیرش مسئولیت بزرگ هستند. هدف آنها رسیدن به مقام رهبری به منظور رسیدن به سطح بالای نیازها، یعنی خودیابی و مشارکت در شرکت است. بنابراین در شناسایی و به کارگیری استعداد باید اهداف هر یک از گروه‌ها مد نظر قرار داد.
مونا

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان