دانلود و خرید کتاب علی علیه السلام هستی بخش ایمان حسین درگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علی علیه السلام هستی بخش ایمان اثر حسین درگاهی

کتاب علی علیه السلام هستی بخش ایمان

معرفی کتاب علی علیه السلام هستی بخش ایمان

«علی علیه السلام هستی بخش ایمان» کتابی درباره کرامات حضرت علی (ع) و امامت ایشان، نوشته حسین درگاهی و محمد دولتی است. ضرورت امامت و اهل بیت، اولین روز و آخرین ساعات پیامبر، نفس و جان پیامبر، غدیر و بیعت و پوشاندن نور خدا عناوین فصل‌های این کتاب‌اند. «در میان همه وقایع تاریخ، جریان غدیر و فرمایشات رسول خدا (ص) از عجایبِ بیانات حضرت در معرّفی امیرالمؤمنین (ع) است. هر کس مسلمان است، بر این عقیده است که آیه ۶۷ سوره مائده در برگیرنده دستور ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین (ع) به مردم است و این مطلب مورد اتفاق مفسّرین شیعه و سنّی است. و اینک اجمالی از آن واقعه: نزدیک ظهر روز دوشنبه، همین که به منطقه غدیر خم رسیدند، حضرت فرمودند: اَیهَا النّاسُ، أجیبُوا داعِی اللهِ، اَنَا رَسُولُ اللهِ. ای مردم، دعوت کننده خدا را اجابت کنید که من پیام آور خدایم. این کنایه از آن بود که هنگام ابلاغ پیام مهمی فرا رسیده است. سپس فرمان دادند تا منادی ندا کند: همه مردم متوقف شوند و آنان که پیش رفته‌اند بازگردند و آنان که پشت سر هستند توقف کنند، تا آهسته آهسته همه جمعیت در محل از پیش تعیین شده جمع گردند. همچنین دستور دادند: کسی زیر درختان کهنسالی که در آنجا بود نرود و آن موضع خالی بماند.»
گنج بی رنج
حسین درگاهی
بیایید خدا را بندگی کنیم
حسین درگاهی
در کوچه باغ‌های بهشت؛ تخلیص کتاب‌ کوچه‌باغ‌های بهشت سعادت
حسین درگاهی
زندگی سالم به زبان ساده؛ توصیه‌هایی در سلامت تغذیه و تربیت
عباس داروییان
سرورانه‌ها؛ گره‌هایی از زلف مهدوی
حسین درگاهی
ره‌آوردی از حج برای راهیان حج؛ تذکراتی برای ره‌یافت به معرفت و معنای حج
حسین درگاهی
کوچه باغهای بهشت سعادت
حسین درگاهی
پیامبری و پیام
حسین درگاهی
پرتوی از عنایات الهی و افاضات رحمانی بر عالم ربانی آیت الله آقا نجفی اصفهانی
حسین درگاهی
برای آمدنت
حسین درگاهی
شیوه خدایی شدن
حسین درگاهی
به سمت اسماء؛ موضوع‌شناسی و روش‌شناسی معارف الاهیه
حسین درگاهی
شرح دعای عهد
میرزا محمد بن محمد حسن بن ملا علی هرندی
دریچه‌ای به باغ رازهای سر به مهر
حسین درگاهی
غرائب قرآن و قرناء آن
حسین درگاهی
بر سر سفره‌ی انعام معرفت
حسین درگاهی
سَفر در صَفر
حسین درگاهی
هفت‌بند
مولا حسن کاشی آملی
همتی ای همراهان
حسین درگاهی

نظرات کاربران

نرجس منتظر
۱۳۹۷/۰۸/۰۲

یا علی اسم تو بردم نه غمی ماند نه همی بابی انت و امی #شهریار

سیستماتیک
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

حدیث :اگر تمام مردم بر حُب علی بن ابی طالب علیه السلام گرد می آمدند خداوند جهنم را نمی آفرید....

فاطمه
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

کتاب در کل ، روان و کوتاه و خوب بود. علی‌الخصوص قسمت‌های پایانی که چند فضائل امیرالمومنین علیه‌السلام رو تیتروار مطرح کرده بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
رسول الله (ص) به علی (ع) اشاره نمودند و فرمودند: این را می‌بینی؟ گفت: بلی! فرمودند: ولی این ولی خداست؛ پس دوستی و سر سپردگی و سرپرستی او را بپذیر و دشمن این دشمن خداست؛ پس با او دشمنی کن! ولایت (دوستی، سرپرستی و سرسپردگی) ولی این را بپذیر اگرچه قاتل پدرت و فرزندت باشد و با دشمنش دشمنی کن اگرچه پدرت و یا فرزندت باشد!
سیّد جواد
به فرموده رسول اکرم (ص): النَّظَرُ إلی علی بنِ أبی طالبٍ (ع) عبادةٌ، و ذکرُه عبادة، و لا یقبَلُ إیمانُ عبدٍ إلّا بولایتِه و آلبَرائةِ مِن أعدائِه. نگاه کردن به علی بن أبیطالب (ع) عبادت است، یاد کردن او عبادت است و ایمان هیچ بنده‌ای قبول نمی‌شود، مگر به قبول ولایت و صاحب اختیاری او و دوری از دشمنان او.
سیّد جواد
ابن عباس در روایتی می‌گوید: چون پیامبر (ص) در بستر مرگ افتاد، در خانه مردانی بودند از جمله عمر بن خطاب. حضرت فرمودند: هَلمَّ اَکتُب لَکم کتاباً لَن تضلّوا بَعدَه. بیائید برای شما نوشته‌ای بنویسم که پس از آن هرگز گمراه نگردید. عمر گفت: حتما بر پیامبر درد چیره شده است، والّا قرآن که در میان شماست و کتاب خدا هم که ما را بس است. حاضران در خانه به اختلاف افتادند و برخی آنچه را عمر گفت می‌گفتند، پس چون هیاهو و اختلاف را افزون کردند، پیامبر (ص) فرمودند: از من دور شوید که، کشمکش و نزاع نزد من شایسته نیست.
سیستماتیک
إِنَّما وَلِیکمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکعُونَ
سیستماتیک
مَعاشِرَ النّاسِ، إِنَّهُ جَنْبُ اللهِ الَّذی ذَکرَ فی کتابِهِ الْعَزیزِ، فَقالَ تَعالی: (أَنْ تَقُول نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ اللهِ). ای مردم! او (علی) جَنْبُ الله است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده پس خدای تعالی فرموده است اینکه شخصی (در روز قیامت) می‌گوید: (ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم).
سیستماتیک
علی (ع)، جلودار بهشتیان سپید چهره نورانی است.
فاطمه

حجم

۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۱,۲۰۰
تومان