دانلود و خرید کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه فریمن دنیل ترجمه ملک دخت قاسمی نیک منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه اثر فریمن دنیل

کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

معرفی کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

در بیماری پارانویا، شخص بیش از اندازه به سلامت و امنیت جانی و مالی خود و عزیزانش اهمیت می‌دهد و با افکار و توهمات بی‌پایه و اساس، خود را شکنجه می‌دهد. پارانویا در واقع باوری است غیرواقعی مبنی بر این که دیگران قصد آزار ما را دارند، ما را تعقیب می‌کنند، علیه جان و مال ما توطئه می‌کنند، پشت سر ما حرف می‌زنند و ...

بیمار پارانویایی دچار افکار و توهمات بی‌پایه و اساس است. ترس و اضطراب وی از آسیب‌ها و حوادثی است که شاید هرگز برایش اتفاق نیفتند. حسادت و سوءظن به دیگران، احساس ناامنی و بی‌اعتمادی به دیگران، احساس فراموش‌شدگی از سوی دیگران و حتی از سوی همسر و فرزندان، تعبیر و تفسیر غلط از رفتارها و برخوردهای دیگران و اتفاقاتی که احتمالاً برایش روی خواهند داد، ترس از ارواح و اشباح، باور به نیروهای ماوراءالطبیعه‌ای که افکارش را کنترل می‌کنند و ... همه از نشانه‌های این بیماری هستند.

حال سوال این‌جا است که چه عواملی باعث بروز پارانویا می‌شوند و زمینه‌های ذهنی، روانی و اجتماعی ابتلا به این بیماری چیست؟ آیا بیماری خطرناکی است؟ آیا بین پارانویای حاد و سوءظن‌های هر روزهٔ ما ارتباطی وجود دارد؟ آیا برخی از مردم بیش از دیگران مستعد این بیماری هستند؟ آیا در حال حاضر، بیش از گذشته بدان مبتلا هستیم؟ چگونه باید با افکار پارانویایی خود کنار آییم؟ چگونه می‌توانیم میزان ابتلا به این بیماری را در جامعهٔ خود کاهش دهیم؟ و چگونه باید یک بیمار پارانویایی را درمان کرد؟

نویسندگان این کتاب دکتر دنیل فریمن و دکتر جیسون فریمن، با تجارب علمی و عملی سالیان دراز خود کوشیده‌اند تا علل پدیدآورندهٔ این بیماری فراگیر و نیز راه‌های غلبه بر آن را به خوانندگان خود نشان دهند.

نظرات کاربران

Nasrin mohseninia
۱۳۹۸/۰۸/۰۵

در صد آمار و اثباتهای علمی و تحقیقاتی که درباره پارانویا گفته شده زیاد است و درباره تفاوتش با بقیه اختلالات روان رنجوری صحبت میکنه... اگر بخوای از ریشه با پارانویا آشنا بشی کتاب مناسبیه ولی یکم بعضی جاها به

- بیشتر
Naemeh Soleimani
۱۳۹۸/۰۳/۲۰

بیشت جنبه تحقیقاتی داره نه درمانی 😏😏😏😏 کمک خاصی نمیکنه

A.A
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

کتاب خوبی نبود تماما تکرار یک جمله بود و اینکه فقط از تحقیقات بود،درصورتی ک همون یکبار کافی بود برای معرفی این اختلال و بعد راهکار برای برخورد باچنین افرادی بده

میتــا
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

مسلما کامنت در خور نقد کتاب نیست فقط میخواستم بدونم چرا این مشکل پیش اومده؟ تا میخوام کتاب رو مطالعه کنم کلا برنامه طاقچه بسته میشه و اخطار میده. و خب فقط هم درمورد همین کتاب اینطوری میشه.کسی می‌دونه چرا؟

بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

ممنون طاقچه جان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
کسی که در غصه خوردن حرفه‌ای است، هر حادثهٔ پیش‌پاافتاده و کم‌اهمیتی را همچون حکم اعدام می‌بیند.
میتــا
پارانویا باوری است غیرواقعی مبنی بر این که دیگران قصد آزار رساندن به ما را دارند.
Forest ♂️
شهرها مکان‌هایی هستند که در آنها میلیون‌ها نفر تک و تنها زندگی می‌کنند
Nasrin mohseninia
همان‌طور که اضطراب نگرانی ما را تشدید می‌کند، همین‌طور هم موجب شدت گرفتن افکار پارانویایی ما می‌شود. نگرانی ما را بر آن می‌دارد تا به ترس‌هایمان بیندیشم، آنها را بزرگ جلوه دهیم و در خودمان پایدارشان کنیم.
Nasrin mohseninia
« سوءظن و حسادت، علائم مشترک در این بیماران است. مثلاً، اگر دیگران به‌شوخی به او چیزی بگویند، آن را جدی می‌گیرد. اگر به او ادای احترام نشود، از او دعوت نکنند، یا طرف مشورت قرار نگیرد. خود را فراموش‌شده و تحقیرشده تصور می‌کند. و این تصورات مدت‌ها او را عذاب خواهند داد. یا مثلاً، اگر ۲ نفر با هم صحبت کنند، فوراً فکر می‌کند که دربارهٔ او حرف می‌زنند. یا اگر او را طرف صحبت خود قرار دهند، آماده است تا هر کلام آنان را به غلط تعبیر کند و همین‌طور هم آماده است تا بدترین تعبیر و تفسیر را از گفته‌های آنان به دست دهد. او تحمل ندارد کسی مدام به او نگاه کند، یا با او حرف بزند. گمان می‌کند دیگران به او می‌خندند یا به او اشاره دارند ».
علی محتشمی
اگر ما نسبت به خودمان نظر مثبتی نداشته باشیم، احتمالاً تصور خواهیم کرد که اطرافیان ما هم نسبت به ما چنین نظری دارند.
Forest ♂️
- تمایل بیشتر به نگران شدن - اضطراب بیش از حد - احساسات منفی دربارهٔ خود و دیگران
Forest ♂️
هرچه دربارهٔ موضوعی بیشتر بشنویم و هر چه هیجان ناشی از شنیدن آن خبر بیشتر باشد، تأثیر آن بر ما بیشتر خواهد بود.
Forest ♂️
افکار پارانویایی ما ناشی از حوادثی نیستند که برای ما اتفاق می‌افتند. بلکه نوع احساسی که به خود، دیگران و جهان پیرامون‌مان داریم، باعث می‌شود تا نگاهی پارانویایی به حوادث زندگی و دیگران داشته باشیم.
Nasrin mohseninia
پس نحوهٔ نگرش ما به جهان پیرامونمان، عمدتاً متأثر است از تعداد دفعاتی است که خبری را دربارهٔ حادثه‌ای می‌شنویم و نه شدت و حدت تأثیر هیجانی که آن خبر در ما می‌گذارد. واقعیات عینی و ملموس، تأثیر کم‌تری در ما می‌گذارند.
میتــا

حجم

۳۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۵۰۰
تومان