دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی اخلاقی هنر حسن بلخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی اخلاقی هنر اثر حسن بلخاری

کتاب جامعه شناسی اخلاقی هنر

نویسنده:حسن بلخاری
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی اخلاقی هنر

«جامعه شناسی اخلاقی هنر» نوشته دکتر حسن بلخاری قهی، کتابی است که علاوه بر پرداختن به ماهیت هنر و نقش و جایگاه آن در اجتماع، نظریه‌های جامعه‌شناسان مختلف از مکاتب مختلف را در باب وجه اخلاقی هنر بررسی کرده است. آغازین رویکردهای فلسفی در تبیین نسبت میان هنر و اخلاق، نقش اخلاقی هنر در تعالی فرهنگی، هنر و تعهد اخلاقی و اجتماعی، هنر، تعهد، و خلاقیت موضوعات عمده مورد بحث در این کتاب‌اند. در بخشی از این کتاب امده است: «از آنجا که بافت نگریستن به هنر پیوسته تغییر می‌کند، همان‌طور که جامعه همیشه در حال تغییر است، تفسیر ما و نگرش‌های ما به هنر و کل دوره‌های مختلف نیز متحول و دگرگون می‌شود. بدین صورت، هنر خود را تسلیم تحقیقات و پژوهش‌های جامعه‌شناسی می‌کند تا جامعه‌شناسان هنر پرده از ماهیت آن بردارند؛ گرچه این تحقیقات نسبت به پژوهش‌های فلسفی ناچیزند و به تعبیر استراسولدو، جامعه‌شناس ایتالیایی، فقط نیم درصد تولیدات جامعه‌شناختی را می‌توان به جامعه‌شناسی هنر مربوط دانست و حتی زورا زولبرگ، جامعه‌شناس امریکایی، نیز در مقاله‌ای با عنوان " چرا جامعه‌شناسان از هنر غافل شده‌اند؟" سعی کرده این مسئله را مورد توجه و بررسی قرار دهد، با همه این‌ها نیمهٔ دوم قرن بیستم و به‌ویژه نیمهٔ اول قرن بیست و یکم در انحصار تحقیقات جامعه‌شناختی هنر خواهد بود.»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هومر در منظومهٔ ادیسه، آن‌گاه که به شرح توانگری‌ها و توانمندی‌های هفائیستوس، خدای هنر، آهنگری، و معماری المپ می‌پردازد، از ساخت و صنع تور جادویی سخن می‌گوید که هفائیستوس برای افشا و اثبات خیانت همسر خویش، آفرودیته، آن را ساخته و بر فراز تخت خویش می‌آویزد. آرس و آفرودیتهٔ خیانتکار در دام این تور، که به مهارت و هنر هفائیستوس ساخته شده، گرفتار آمده و او خدایان را بر آستان سرای خویش فرود می‌آورد تا زشتی کار آن دو را ببینند و آنان را شماتت کنند که: نه! کارهای ناپسند را سودی نیست، کندترین خدا تندترین را در دام انداخته است. آنک امروز هفائیستوس، با همه کُندی و گرانی‌اش در کار، تند و تیزترین خدایانی را که دارندگان المپند فرو گرفته است، او آن لنگ، به یاری ترفندها و نیرنگ‌هایش بدین‌سان، خطاکار می‌باید سزای پیوند گناه‌آلودش را ببیند.
esrafil aslani
قاضی میراحمد درباره شیخ محمد تمیمی، شاگرد خواجه عبدالحی، می‌آورد که وی چون حقوق شاگردی را به جای نیاورد، به عقوق (عاق) استاد مبتلا و به نفرین او گرفتار و بر اثر همین نفرین دار فانی را وداع گفت.
هانیه

حجم

۳۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۳۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۵۷,۴۰۰
۳۰%
تومان