دانلود و خرید کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا علیرضا پناهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا اثر علیرضا پناهیان

کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

معرفی کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا برگرفته از مباحث استاد علیرضا پناهیان با موضوع درک، رشد و آثار رابطه بنده با خداوند است که در انتشارات بیان معنوی منتشر شده است.

درباره کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا قصد دارد به شما یاد دهد برای اینکه احساس نیاز به رابطه‌ٔ عبد و مولا رابطه را در خودتان کشف و بعد جنس این رابطه را لمس کنید، سعی کنید تا آنجا که می‌توانید گناه نکنید؛ تعلقات خودتان را ببرید و کار بد نکنید. این کتاب به مخاطب یاد می‌دهد نگاه بد نکند، بدزبانی نکند، گوشش را کنترل کند و را بندگی را در پیش بگیرد.

 این کتاب با موضوع «رابطۀ عبد و مولا» عمدتاً در ایام اعتکاف و در مساجد دانشگاه‌های تهران ارائه شده و مورد استقبال دانشجویان و دانشگاهیان قرار گرفته است. 

رابطۀ انسان با خداوند متعال، بر خلاف تصور برخی که آن را یک رابطه یک‌طرفه می‌دانند، رابطه‌ای کاملاً دوطرفه است. این کتاب سعی دارد نگاه دوطرفه ارتباط با خداوند را بیان کند و به خواننده کمک کند روح خودش را به خداوند نزدیک کند.

خواندن کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سخنرانی‌های استاد پناهیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

«لزوم تلاش برای برقراری ارتباط صحیح با خداوند

از سوی دیگر، علاوه بر داشتن تلقّی درست از خداوند، باید به شکل‌گیری درست ارتباط‌مان با خدا هم توجه کنیم. خداوند متعال «ربّ» ماست و ما باید تلاش کنیم تا نیاز به ارتباط با «ربّ العالمین» را در خود پیدا کنیم. پیدا کردن این نیاز کار زیاد دشواری نیست، ولی کمی زمان‌بر است.

ما نیاز داریم که کسی به ما محبّت کند، این نیاز را زود می‌فهمیم. ما نیاز داریم کسی ما را پناه دهد، این نیاز را هم زود می‌فهمیم. ما نیاز داریم کسی که قدرت بالایی دارد از ما پشتیبانی کند، این نیاز را هم خوب می‌فهمیم. ما نیاز داریم کسی در ناامیدی به ما امید دهد، این نیاز را هم زود می‌فهمیم. اما اینکه ما نیاز داریم کسی را بپرستیم، نیازی عمیق‌تر است و باید مقداری کار کنیم تا به این نیاز برسیم.

اگر به این نیاز برسیم پس از مدتی می‌پرسیم: «چه کسی ارزش پرستیدن را دارد؟» یعنی به دنبال معبودی می‌گردیم که او را بپرستیم. دل ما خیلی از اوقات برای «کسی» تنگ می‌شود که علی‌القاعده آن کس باید خدا باشد. اما دل ما باید برای «پرستیدن» خدا تنگ شود. اگر دلمان برای پرستیدن خدا تنگ شد، خدا را پیدا می‌کنیم. مثل جوانی که دلش برای ازدواج تنگ شده و بی‌قرار ازدواج است. اگر احساس نیاز به ازدواج در یک جوان پدید بیاید، کم‌کم طرفِ خودش را هم پیدا خواهد کرد. کم‌کم این نیاز به او آدرس خواهد داد.

ما باید نیاز به پرستش را بیدار کنیم نه نیاز به ویژگی‌های دیگر را. این کار، کمی سخت است. به همین دلیل زمانی که به بعضی می‌گویی: «بیا نماز بخوان!» می‌گوید: «برای چه بخوانم؟» می‌گویی: «برای مناجات کردن با خداوند متعال.» می‌گوید: «خب حالا بدون نماز مناجات کنم چه می‌شود؟» چنین شخصی هنوز نیاز به پرستش را درک نکرده است، اما نیاز به نجواکردن با یک بزرگ‌تر را درک کرده. اگر نیاز به پرستش را هم درک می‌کرد می‌گفت: «من دوست دارم با کسی مناجات کنم و او به من دستور بدهد تا من دستور او را اجرا کنم.» اگر نیاز به پرستش در من بیدار شود می‌گویم: «دوست دارم خدایی داشته باشم که مرا پشتیبانی کند، من با او مناجات کنم، مهربان باشد، پناهم دهد، و حتی اگر دستور داد و انجام ندادم مرا مجازات کند!»

ارتباط تو با خدا؛ ارتباط یک «عبد با مولا» است. به خاطر همین ارتباط است که انسان خود را به عنوان عبد می‌شناسد. لذا اگر گفتند انسان چیست؟ انسان کیست؟ تو به عنوان یک انسان خود را چگونه شناخته‌ای؟ چگونه یافته‌ای؟ آن وقت می‌رسی به این نکته که می‌گویی: «من یک عبد هستم.»»

نظرات کاربران

میم.ابریشمی
۱۳۹۷/۰۵/۲۲

مگه میشه استاد پناهیان کتاب بنویسه و ارزش خوندن نداشته باشه؟؟🤔 اگر دوست دارید نشاط از دست رفتتون رو دوباره برگردونید و خیلی خیلی بیشترش کنیدکتاب های استاد پناهیان رو بخونید.😍

یازهرا
۱۳۹۷/۰۵/۲۲

این کتاب عمیقا به این مسئله میپردازد که چگونه باید بنده بود....با خواندن این کتاب مشکلات زندگی برایتان قابل تحمل تر خواهد بود و زندگی و بندگی و عبادت معنایی دیگر پیدا می کند....

FJ
۱۳۹۸/۰۳/۰۳

زندگی ینی این خودمو مسخره کرده بودم تا الان ...

mohamad
۱۳۹۷/۰۷/۱۱

انسان اگر سر جایش قرار نگیرد آرامش ندارد، استعداد هایش شکوفا نمی شود و هرز می رود، روابطش با مردم درست نیست و... این کتاب به اصلاح نگاه انسان از خود در رابطه با خدا و قرار گرفتن سر جای اصلی

- بیشتر
♥ нαмє∂ ♥
۱۳۹۸/۰۲/۲۰

استاد پناهیان شما بهترینین ❤ خیلی دوستتون دارم

رضا.صاد
۱۳۹۹/۰۱/۰۴

عالی بود! استاد پناهیان مفاهیم عبادت و بندگی رو خیلی خوب و ساده با مثال توضیح دادند اینکه چطور باید با خدا ارتباط برقرار کنیم و چطور عاشق خدا بشیم و کلی چیز های قشنگ و جالب رو توی این کتاب

- بیشتر
بنت علی
۱۳۹۸/۰۳/۱۶

زندگیم تا حالا معنایی نداشته بدون دونستن این مطالب

🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

پناهیان بی نظیره توصیع می کنم سخنرانیاشونو مخصوصا تنها مسیر برای زندگی بهتر گوش بدین رایگانه

Pooriya
۱۳۹۸/۰۱/۲۶

یکی از شگفت انگیزترین کتاب هایی که خوندم و هنوز در حیرتش هستم. شاید درک مطالب گفته شده برام سخت باشه ولی بسیار دلنشین و قشنگ بود توضیحات

.
۱۳۹۸/۰۸/۰۶

کتابی برای سیر و سلوک

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۳۷)
امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «همان‌گونه که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی‌شوند، محبت دنیا و محبت خدا هم با هم جمع نمی‌شوند.»
بهار
ولی خدا اجازه سقوط را هم به هر کسی نمی‌دهد.
F.Aminzadeh
خدا می‌گوید: «من دل تو را این‌گونه ساخته‌ام که جز با من آرام نمی‌شود. این دل ناآرام تو تنها در سایه ارتباط با من به ساحل آرامش می‌رسد و قرار پیدا می‌کند.»
erfan
کمی آرام باش، شلوغ نکن، درگیر نباش، نگران دنیا نباش، حسرت دنیا نخور، به دیگران حسادت نکن. گذشته و آینده را رها کن، به عرض و طول خودت (یعنی اطرافت) کاری نداشته باش. حریصانه برخورد نکن، حرص و جوش نخور، آرام باش و خلاصه در یک کلام آب را گِل نکن تا در زلالی آب، عمق دریای وجود خودت را ببینی
.
«إِلَهِی کفَی بِی عِزّاً أَنْ أَکونَ لَک عَبْداً؛ خدایا این عزت برای من کافی است که بنده تو هستم.»
pourya
«اگر می‌توانی هر روز یک سوره یاسین بخوان و آن را به حضرت زهرا (س) هدیه کن.»
کاربر ۹۹۲۷۳۰
ای بندۀ خدا! تو که چه بخواهی و چه نخواهی عبد هستی، پس چرا می‌خواهی از حقیقت خودت دور شوی؟ در بعضی از امور که تو اصلاً حق انتخاب نداری، انرژی‌ات را الکی در این امور مصرف نکن. بپذیر که عبد هستی و انرژی و توان خودت را از اینجا به بعد صرف کن.
الحمدالله علی کل حال
خدا می‌گوید: «من دل تو را این‌گونه ساخته‌ام که جز با من آرام نمی‌شود. این دل ناآرام تو تنها در سایه ارتباط با من به ساحل آرامش می‌رسد و قرار پیدا می‌کند.»
Nasrin mohseninia
قبل از نماز درباره نماز با خدا گفتگو کنیم و از او بخواهیم که ما را بپذیرد و اذن ورود به حریم کبریایی‌اش را بدهد، بعد از نماز هم درباره نماز با خدا گفتگو کنیم. همان‌طور که در هنگام ورود به حرم مطهر ائمه (ع) از آنها اذن دخول می‌گیریم و معتقدیم که آنها حی و زنده هستند
F313
خیلی از اوقات ما به اندازۀ انسانی که در مقابل ما فعال است هم روی خدا حساب باز نمی‌کنیم.
F313

حجم

۱۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۱۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان