دانلود و خرید کتاب سرگذشت پادشاهان زن عباس سلیمانی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت پادشاهان زن اثر آزاد تیموری

کتاب سرگذشت پادشاهان زن

معرفی کتاب سرگذشت پادشاهان زن

عباس سلیمانی امیری در این اثر، مروری بر جایگاه زنان در دوران آغازین تمدن بشر موسوم به دوران «مادرشاهی» و زن‌سالاری دارد و گریزی هم به جایگاه زنان درباری بعد از اسلام زده‌است. نویسنده در این اثر ادعا می‌کند که نزدیک به سه‌هزار سال زنان بر سرزمین کهن ایران پادشاهی می‌کردند و از عهده اداره کشور برمی‌آمدند.

در این کتاب ملکه‌های ایران‌زمین و تمدن‌های مصر و ایلام و بین النهرین از دوران باستان و ملکه های عهد غزنوی از بعد از اسلام معرفی شده‌اند.

«نخستین زنی که بر ایران زمین حکومت می‌کرد، به نوشته صاحب نظران ایران‌بان نام داشت که پایتخت آن، شهر «سیلک» بود که در کنار کاشان امروزی واقع بود.

ساکنان آن شهر فقط یکصد هزار نفر بودند که در کنار دریاچه‌ای زندگی می‌کردند و با صید ماهی و شکار پرندگان از دریا، روزگار خود را می‌گذراندند.

آن دریاچه از کاشان تا به خراسان امتداد داشت که بعدها بر اثر زلزله‌ای که به وقوع پیوسته بود، آب آن فرو رفت و به کلی خشک گردید و مردم آن دیار به ناچار ترک وطن کردند و راهی دیار دیگر گردیدند.

آن‌ها پس از مهاجرت‌ها و کوچ کردن‌های بسیار در نواحی مختلف، سرانجام به استرآباد آمدند و زندگی کوه‌نشینی را در آن‌جا برگزیدند که همین زمان آغاز کوه‌نشینی بود که در ایران شروع گردید و از این سرزمین به میان ملل دیگر سرایت کرد.»

نظرات کاربران

دهقان غذاخوار
۱۳۹۸/۰۴/۰۱

من تعجب میکنم!!! چرا طاقچه این همه کتاب از ایرانِ پیش و پس از اسلام گذاشته ولی حتی یک دونه کتاب از تاریخ ایران در زمان اسلام نگذاشته که مسلمانان! با چه خشونتی وارد شدند و سرداران ایرانی که واقعا انسان گریه اش

- بیشتر
StarShadow
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

با اینکه کتاب در نگاه اول مستند و واقعی به نظر نمیاد، ولی برای من جالب بود و ازش خوشم اومد! ۱- باید در نظر داشته باشید که تنها در مورد بخش های یک تا سه کتاب که به دوران

- بیشتر
ناهید
۱۳۹۸/۰۶/۱۴

این رمان بود یا کتاب تاریخی؟ :|کاش مستندتر و بدون شاخ و برگ هایی که مشخصه زاده تخیل نویسنده است نوشته میشد تا میتونستیم به صحتش اعتماد کنیم

fatemeh
۱۳۹۸/۰۱/۲۵

من واقعا انتظار داشتم ک یه تحقیق جامعی براش صورت گرفته باشه ولی حتی اگه هم اینجور بوده من بازتابی ازش توی کتاب ندیدم اینقد راحت بدون هیچ سند و مدرک اسم پادشاهانم میاره... من خودم رفتم ویکی پدیا رو دیدم ببینم در

- بیشتر
arezoo
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

واقعا اگه میدونستم تااین حدضعیفه نمیخریدم درحدبچه های دبستانی نوشته شده اونم به صورت یک افسانه اصلانمیتونم باورکنم حقیقت داشته باشه یک مطلبو چندبار تکرار کرده برام عجیبه که طاقچه معرفیش میکنه ولی اسمش دهن پرکنه

🌼Melika🌼
۱۳۹۷/۰۵/۰۷

کتاب خوبی بود و بار معنایی و تاریخی بالا و استانداردی داشت

محیا
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

اصلا کتاب گیرایی نیست باید بایه قلم قوی تری داستانهای تاریخی نقل بشن

Roya
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

به غیر از آشنایی با اسامی شون ، داستان هاش جذاب بود

Nastaran Farajpor
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

از نظر من مجموعه چرند و پرند واقعی این بود مطالب گویا همه داستان های تخیلی بود اگر ابتدا ن یشنده داستان میگفت من به شخصه این ذهنیت رو از زمان قدیم دارم و داستان ها رو خودم اضافه کردم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
رود: پس خاک این کوزه با خاک باقی کوزه‌ها تفاوت دارد. پدر: آری دخترم. رود: پس تو موفق به کشف تازه‌ای شده‌ای. پدر: همین‌طور است. به این ترتیب کوزه‌گر پیر برای اولین‌بار در تاریخ، از فلز مس کوره‌ای ساخت که تا آن زمان هیچ‌کس نساخته بود و کسی هم به وجود فلز مس پی‌نبرده بود.
StarShadow
ایرانیان گذشته به جای کلمهٔ مرد «من» را بر زبان می‌آوردند و به جای کلمهٔ زن هم اسم «من» ذکر می‌کردند. به همین علت کاملاً مشخص نبود که منظور از «من» مرد است یا زن. رود دوم، کلمهٔ زن را مقابل کلمهٔ «من» وضع کرد تا این‌که بین اسم مرد و نام زن در عام تفاوتی وجود داشته باشد و این کلمه از زبان ایرانی وارد زبان اروپایی گردید و مورد استفاده قرار گرفت.
StarShadow
واژهٔ «آمازون» از کلمهٔ «مازون» گرفته شد که اصل این کلمه ایرانی است و به مفهوم زن آمده است که شاه مردم است. این واژه بعدها به صورت آمازون درآمد و جهانی شد.
StarShadow
مرغ و خروس در قدیم، فقط در ایران زندگی می‌کردند و از ایران به نقاط دیگر جهان انتقال داده شد.
StarShadow
گفته می‌شود ملکه تومی‌ریس تأکید کرده بود که ما باید به سرزمین‌هایی حمله کنیم که اولاً دارای ثروت باشند و دیگر این‌که مردان زیبارویی داشته باشند، بنابراین بهترین کشور برای تاخت و تاز، ایران است که هم مردم ثروتمندی دارد و هم دارای مردان زیبا هست.
StarShadow
مسألهٔ المپیاد را که یونانیان خود را مبتکر آن می‌دانند، در ابتدای امر به وسیلهٔ ایرانیان شکل گرفت و خود یونانی‌ها آن را به وجود نیاوردند بلکه از ایران به یونان رفت و از آن‌جا به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد. شیوهٔ ورزش کردن در هوای آزاد، از روش‌های ایرانیان بود و یونانی‌ها آن را از ایرانی‌ها اقتباس کردند و به مرور زمان آن را به شکل المپیاد درآوردند.
StarShadow
تا ابتدای آغاز پهلوانی، تمام پادشاهان ایران چه در شهر سیلک و چه در گیان و یا در زابلستان و خراسان و حتی مازندران، همهٔ آن‌ها زن بودند و تمدن ایرانیان به حمایت و پشتیبانی و راهنمایی آن پادشاهان زن، به وجود آمد. زنانی که در ایران پادشاهی می‌کردند، افرادی فوق‌العاده باهوش بودند و تمدن ایران را پایه‌گذاری نمودند و ملت ایران را از هرگونه خطر و حوادث احتمالی نجات دادند و اقدامات مفیدی انجام دادند.
StarShadow
یکی از کارهای مفیدی که بانو «رودآب» انجام می‌داد، ساختن زورق یا کشتی کوچک بود که برای اولین‌بار به وسیلهٔ همین زن ساخته شد و به کمک مردم آن را به آب انداختند. بانو رودآب سوار بر آن زورق می‌شد و در دریای خزر از این سوی تا بدان سوی می‌رفت و اگر یونانیان مدعی شدند که اولین زورق را زنان یونانی ساختند واقعیت ندارد زیرا که این زنان ایرانی بودند که برای نخستین‌بار زورقی ساختند، مخصوصاً بانو رودآب بود که به این‌کار اقدام کرد و در دریای مازندران آن را به آب انداخت. بنابراین باید گفت که قسمت کشتی‌سازی از ابتکارات زنان ایرانی بود.
StarShadow
ایرانیان اولین ملت صنعتگر جهان آن روز به شمار می‌آمدند و به کمک قلع توانستند ظروف مسی را سفید کنند و از زنگ زدگی به در آورند تا زنگ نزند و مردم را بیمار نکند. ایرانیان مردمی بودند که با ذوب کردن فلز آهن، به مردم دیگر نقاط این طریقه را آموختند و به آنان یاد دادند که چگونه فلز را ذوب کنند. اگر مردم ایران به ذوب کردن آهن اقدام نمی‌کردند، اگر به جهانیان نمی‌آموختند، به جرأت می‌توان گفت که تمدن بشریت قرن‌ها عقب می‌ماند و ما امروزه در همهٔ نقاط جهان، این پیشرفت‌ها را نمی‌دیدیم.
StarShadow
معروف است به این‌که ایرانیان اولین ملتی بودند که مفرغ ساختند و با مخلوط کردن مس و قلع، مفرغ به دست آوردند که تا آن زمان در میان هیچ قوم و ملتی سابقه نداشته است. همچنین آن‌ها اولین مردمی بودند که از قلع برای سفید کردن مس استفاده کردند.
StarShadow

حجم

۵۳۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۵۳۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان