دانلود و خرید کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی اریک کیم ترجمه نیما رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی اثر اریک کیم

کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی

معرفی کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی

«ذن در هنر عکاسی خیابانی» کتابی از اریک کیم است که با ارائه راهکارهایی به ما یادآور می‌شود، بیش از تجسم هر هدفی، چه در قالب عکاسی، هنر یا هر نوع فعالیتی، می‌توان خود زندگی را گرامی داشت. در این کتاب علاوه‌بر آشنایی بیشتر با افکار و فلسفهٔ اریک کیم و تکمیل روش‌های عکاسی خیابانی، نکته‌های قابل تأملی را می‌خوانیم که می‌تواند نگرش ما را به زندگی و فعالیت عکاسی به‌عنوان وجهی از کار و زندگی و هنر تکمیل کند. اگر کار و زندگی حقیقتاً خلاقانه باشد جهت آن از درون به بیرون خواهد بود؛ زیرا بیان طبیعی خود از درون ناشی می‌شود. آنگاه انسان می‌تواند به شکلی طبیعی زندگی کند و با معنویت عمیق درون خود در تماس باشد. فلسفهٔ اریک کیم فارغ از موضوع عکاسی ما را به آرامش دعوت می‌کند و توصیه‌هایی هم برای دست‌یابی و حفظ آن دارد. این دیدگاهی است که در جای‌جای کتاب اریک کیم دیده می‌شود. در این کتاب ترغیب می‌شویم، زیاده‌خواهی مداوممان را مهار کنیم و به چیزهایی که داریم بها بدهیم. یاد می‌گیریم که چگونه با به‌کارگرفتن روش‌های متفاوت اجازه ندهیم عوامل بیرونی به‌راحتی آرامش ما را به هم بزنند و از طرفی انرژیمان را صرف اموری کنیم که دراختیار ما هستند.

نظرات کاربران

asemaneyejan
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

اولین کتابی هست که درخصوص عکاسی میخونم اما به طرز شگفت آوری دوسش داشتم مخصوصا اینکه فقط نکات عکاسی نمیگه بلکه در خلال موضوع عکاسی، درس زندگی هم میگه... خلاصه خیلی خوشحالم از خوندن این کتاب:))

Marya Morrevna
۱۴۰۰/۰۵/۰۷

مطالب تکراری و کلیشه‌ای مثل به نظرات دیگران اهمیت نده و جوری عکاسی کن که انگار آخرین روز زندگی‌ات است زیاد داشت و گاهی چندباره همان‌ها را می‌گفت که باعث شد با سرعت خیلی بالایی این کتاب را تموم کنم.

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
اگر توقعی نداشته باشید، هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوید: «قدرت استاد این‌گونه است: می‌گذارد همه‌چیز بیاید و برود بدن هیچ تلاش و تمایلی؛ هیچ‌گاه توقع نتیجه‌گرفتن ندارد بنابراین هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود؛ هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود بنابراین هیچ‌گاه روحش پیر نمی‌شود.»
asemaneyejan
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیز که در جستن آنی آنی مولانا هدف واقعی آموختن عکاسی نیست. هدف این است که زندگی را زندگی کنیم. مارتین لستر
معجزه ی سپاسگزاری
عکس را برش نزنید؛ ۲. هر عکسی که می‌گیرید در صفحهٔ نمایش دوربین چک نکنید؛ ۳. بیش‌ازاندازه روی عکس‌ها کار نکنید؛ ۴. بایک لنز با فاصلهٔ کانونی ثابت کار کنید؛ ۵. بیشتر کتاب بخوانید تا اینکه تجهیزاتتان را عوض کنید. یک‌بار دیگر تأکید می‌کنم که این نکته‌ها فقط برای راهنمایی شماست و به‌هیچ‌وجه قانون نیستند. این موارد بر اساس تجربه‌های شخصی خودم به دست آمده و نکته‌هایی هستند که کمک‌های زیادی به من کرده‌اند (و ممکن است برای شما قابل‌استفاده نباشند). این راهنمایی‌ها برای عده‌ای جواب می‌دهد و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند کارهایی انجام دهند که خودشان فکر می‌کنند درست است.
mojgan
هرچه سطح توقعاتمان بیشتر باشد، کمتر انعطاف‌پذیر خواهیم بود و نمی‌توانیم با ذهن باز کار کنیم (در برابر موقعیت‌های عکاسی)
asemaneyejan
«عکاسی برای من هنر مشاهده است. عکاسی هنر پیداکردن چیزهای جالب در مکان‌های عادی است... این کار تنها با دیدن میسر نمی‌شود، نکتهٔ مهم نحوهٔ دیدن است.»
asemaneyejan
هدف واقعی آموختن عکاسی نیست. هدف این است که زندگی را زندگی کنیم. مارتین لستر
معجزه ی سپاسگزاری
به نظر من اجتناب از نگاه‌کردن به عکس‌های بد، مهم‌تر از نگاه‌کردن به عکس‌های خوب است. چیزهایی که می‌بینیم ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ اگر همیشه به عکس‌های متوسط نگاه کنیم، بر کار ما نیز تأثیر می‌گذارند
asemaneyejan
از نگاه من بهترین عکاسان خیابانی آن‌هایی هستند که ساده کار می‌کنند؛ اگر کمی احساسی و بدون طفره بگویم: هرچه کمتر، بهتر.
asemaneyejan
اولین اثر یک عکاس خود اوست.
Mohammad Hassan Hajivandi
«بهتر است بیشتر کتاب بخوانید تا اینکه لوازم عکاسیتان را در مدت کوتاهی عوض کنید».
شهرام صفاری زاده

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان