دانلود و خرید کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار برایان ال‌. وایس ترجمه زهره زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار اثر زهره زاهدی

کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار

انتشارات:صبح صادق
امتیاز:
۳.۹از ۱۸۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار

کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار نوشتهٔ برایان ال. وایس و ترجمهٔ زهره زاهدی است. نشر صبح صادق این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دربارهٔ پژوهش‌هایی مربوط به پیش از تولد و پس از مرگ است. همهٔ آنچه در این اثر می‌خوانید، حقیقت دارد. این کتاب، در زمینهٔ فراروان‌شناسی نوشته شده و موضوعات مربوط به همین حوزه، همچون خواب مصنوعی را بررسی کرده است.

درباره کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار

کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار، به گفتهٔ نویسنده، کمک ناچیزی به تحقیقاتی است که در زمینهٔ فراروانشناسی و به‌ویژه تجربیات پیش از تولد و پس از مرگ، در دست انجام است. همهٔ آنچه در این اثر می‌خوانید، حقیقت دارد. برایان ال. وایس، چیزی به روایت‌های موجود اضافه نکرده و تنها قسمت‌های تکراری را حذف کرده است. روایت‌های این کتاب، دربارهٔ یکی از بیماران دکتر برایان ال. وایس، به نام کاترین، است.

کاترین، پس از گذراندن دوره‌های روان‌درمانی متفاوت و بی‌اثربودن آنها، به‌وسیلهٔ خواب مصنوعی و گذشته‌درمانی بهبود یافت و تمامی اختلالاتش ظرف ۲ ماه از بین رفت.

نوشتن این کتاب، ۴ سال طول کشید؛ سال‌هایی برای آنکه نویسنده جرأت کند، حرفه‌اش را به مخاطره بیندازد و این اطلاعات نامأنوس را آشکار کند. دکتر برایان ال‌. وایتس دانش‌آموختهٔ دانشگاه کلمبیا و دانشکدهٔ پزشکی ییل است. او به‌عنوان روان‌پزشک ارشد و رئیس مرکز پزشکی مونت سینایی در میامی کار کرده است.

کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار در ۱۶ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره زهره زاهدی

زهره زاهدی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. وی مترجم و نویسنده است.

زاهدی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بانک‌داری از دانشگاه آمريكایی بيروت بوده است. او کتاب‌های مختلفی را در حوزه های روان‌شناسی عمومی، رمان، زندگی فلاسفه و... ترجمه و منتشر كرده؛ کتاب‌هایی همچون «استادان بسيار زندگی‌های بسيار»، «برای یک روز ديگر»، «تنها عشق حقيقت دارد»، «چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازيم»، «چهار توافق»، «چيزی بيشتر از زندگی»، «شواهدی برای زندگی پس از مرگ»، کتاب مشهور «غرق در نور» نوشتهٔ بتی جی ایدی، «معجزه وجود دارد» و... .

بخش‌هایی از کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار

«هفته بعد، هنگامی که کاترین در قرار بعدی‌اش حاضر شد، آماده بودم تا نوار مکالمات حیرت‌انگیز هفتهٔ قبل را برایش بگذارم. هرچه باشد، او علاوه بر خاطرات زندگی‌های گذشته اشعاری الهی و آسمانی نیز در اختیارم قرار می‌داد. به او گفتم که اطلاعاتی از تجربیات بعد از مرگ به دست داده است، هر چند که مطلقاً از مرحلهٔ میانی و وضعیت روحانی چیزی به خاطر نداشت. او که اکنون به طرز شگفت‌آوری درمان شده و خوشحال بود، نیازی به شنیدن این مطالب نداشت. مضاف بر این که اینها به نوعی برایش « وهم‌آور » بودند.

او را واداشتم که به نوارها گوش کند. این حرف‌ها شگفت‌انگیز، زیبا، و نشاط‌آور بود، و بر زبان خودش جاری شده بود. دلم می‌خواست این اطلاعات را با او سهیم شوم. او فقط چند دقیقه به صدای نجوای ملایم خودش روی نوار گوش کرد، و بعد از من خواست خاموشش کنم. گفت که آن حرف‌ها برایش خیلی مرموز و عجیب است و ناراحتش می‌کند. در سکوت به خاطر آوردم: « اینها برای توست، نه او ».

نمی‌دانستم که این جلسات چه مدت دیگر طول خواهد کشید زیرا حال او هفته به هفته بهتر می‌شد. اکنون فقط امواج کوچکی بر دریاچهٔ روزگار متلاطم او، باقی مانده بود. او هنوز از مکان‌های محصور می‌ترسید، و رابطه‌اش هم با استوارت همچنان پا در هوا باقی مانده بود. به جز اینها، پیشرفتش چشمگیر بود.

ماه‌ها بود که ما دیگر جلسهٔ روان‌درمانی به شیوهٔ متداول نداشتیم. ضرورتی نداشت. چند دقیقه‌ای دربارهٔ وقایع طول هفته گپ می‌زدیم، و بعد به سرعت دست‌به‌کار بازگشت به گذشته به کمک هیپنوتیزم می‌شدیم. یا به دلیل تجربهٔ مجدد خاطرات حقیقی، ضربات مهم روانی، و مسائل کوچک اما ناراحت‌کنندهٔ روزمره، و یا به دلیل روند دوبارهٔ زیستن تجارب گذشته، کاترین به معنای واقعی درمان شده بود. حملات ترس و اضطرابش به کلی ناپدید شده بود. دیگر هیچ ترسی از مرگ یا مردن نداشت. دیگر نمی‌ترسید از این که کنترلش را از دست بدهد. امروزه روانپزشکان برای درمان بیمارانی با علائم کاترین، از آرام‌بخش‌های قوی به میزان زیاد و داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند. علاوه بر دارو، بیماران اغلب تحت روان‌درمانی شدید قرار دارند یا در جلسات گروه‌درمانی ترس شرکت می‌کنند. بسیاری از روانپزشکان اعتقاد دارند که علائمی مانند علائم کاترین ریشهٔ بیولوژیکی دارد و در یک یا چند عنصر از فرمول‌های شیمیایی مغز نقص کارایی وجود دارد.»

نظرات کاربران

ققنوس
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

بنظرم فوق العادست اعتقاد به زندگی دوباره از دین بودایی میاد. و تمام ادیان ساخته ذهن بشرهستند به خاطر کاهش دادن تالمات و رنجهاشون در زندگی. از تمام ادیان میشه خوبهاشو سوا کرد. این یعنی ذهن رشد کرده و متعالی. اعتقاد و

- بیشتر
me
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

من عاشق این کتابم و باید بگم به شدت به تناسخ معتقدم... البته من شنیدم این کتاب سندیت معتبری نداره.. ولی به شخصه اعتقاد دارم که اعتقاد به تناسخ و تکامل و خداگونه شدن برخلاف باور یک عده باعث بوجود

- بیشتر
zahra
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

کتابیه که اعتقاد به تناسخ چه داشته باشیم و چه نه، توصیه های معنویش به درد هر کسی میخوره و با اعتقادات صحیح منافات نداره

Behzad @booker
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

توصیه میکنم در کنار این کتاب حتما کتاب "تنها عشق حقیقت دارد" از همین نویسنده را بخونید که به نظرم مکمل هم هستن. در مورد مطالب کتاب که کاملا مشخصه داستانهایی مستند در مورد خود نویسنده هست که تحصیلات آکادمیک روانشناسی

- بیشتر
هلیا
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

من چون بلافاصله بعد از خوندن کتاب سفر روح از دکتر مایکل نیوتون این کتاب رو به پیشنهاد کاربران خوندم واقعا تونستم با مطالبش ارتباط برقرار کنم و کاملا منطبق بر کتاب سفر روح بود و حتی با بیان جالبترین

- بیشتر
کاربر ۱۶۱۷۵۰۲
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

احتمالا قبل از خوندن این کتاب یک خلاصه ای ازش رو خوندیدو میدونید حول چه موضوعیه اگه شماهم جزو افرادی هستید که این مطالب جزو دغدغه های بزرگتونه حتما بخونیدش شاید نتیجه ای ک میده اونقدر واضح و شفاف نباشه ولی

- بیشتر
sp.soheili
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

کتاب تاثیر گذاری بود که همگی رو به عشق و همدلی و کمک به همنوع فرا میخواند تا همگی از لحاظ معنوی در این دنیا رشد کنیم و به کمال برسیم

sasa
۱۳۹۹/۰۹/۱۵

تنها کتابی که منو متحول کرد . این کتاب بهتون میگه هدف اصلی از زندگی کردن چیه و چه راهیو باید انتخاب کنیم .

the Wittral
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

گاهی اوقات مطالبی دیده میشه که منطقی نیست. به عبارتی با دیدگاه خود کتاب هم منطقی نیست. ۱. جمعیت جهان از ۷۰۰ سال پیش تا الان حدودا ۲۰ برابر شده. ۷۰۰ سال قبل، پس از هزاران سال زندگی بشر، جهان

- بیشتر
Nafaspodcast
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

فوق العاده بود یکی از زیباترین کتابهایی بود که در زمینه خودشناسی خوندم . حتما در اینده دوباره میخونمش و نکات مهم استادان رو یادداشت میکنم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۵)
همهٔ ما در نهایت به یک جا خواهیم رفت، هر چند با سرعت‌های مختلف. هیچ کس بزرگ‌تر از دیگری نیست.
Fereshteh Radmanesh
ما به خاطر دفاع از عقیدهٔ تعداد معدودی از اشخاص می‌میریم.
Ali Saeedi
اما اگر مردم می‌فهمیدند که زندگی ابدی است، که ما هرگز نمی‌میریم، ما در واقع هرگز متولد نشده‌ایم، آن گاه این ترس زایل می‌شد. اگر می‌دانستند که به دفعات زندگی کرده‌اند و به دفعات زندگی خواهند کرد، چه اطمینانی می‌یافتند! اگر می‌دانستند که ارواحی در اطراف‌شان وجود دارند که به آنها کمک خواهند کرد، و پس از مرگ به این ارواح خواهند پیوست، (از جمله ارواح رفتگان محبوب‌شان)، چه آسایشی می‌یافتند! اگر می‌دانستند که « فرشتهٔ نگهبان » وجود دارد، چه قدر احساس امنیت بیشتری می‌کردند! اگر می‌دانستند که عمل خشونت و ظلم در قبال دیگران هم ثبت می‌شود و در زندگی دیگری ناچار خواهند شد تاوانش را بپردازند، چه قدر از میزان خشم و تمایل به انتقامجویی کاسته می‌شد! باید دانست تنها با دانش می‌شود به خدا رسید، تملک مادیات و قدرت چه ثمری خواهد داشت، در حالی که با مرگ فرد آنها هم تمام می‌شوند و برای رسیدن به خدا به درد نمی‌خورند، حرص و طمع و تشنهٔ قدرت بودن، به هر حال هیچ ارزشی ندارد.
shahrzad
عقل به کندی عمل می‌کند. علتش این است که دانش ذهنی که به سهولت کسب می‌شود، باید به دانش حسی یا ناخودآگاه تبدیل شود. به محض آن که تبدیل شود، برای همیشه حک می‌شود. تمرین‌های رفتاری کاتالیزور ضروری جهت انجام این عمل است. مفهوم دانش بدون عمل، رنگ می‌بازد و محو می‌شود. دانش نظری بدون تمرین عملی کافی نیست.
Fereshteh Radmanesh
شاید در لحظهٔ وقوع یک رویداد روشن‌بینی و بصیرت درک علت آن را نداشته باشیم، اما به یاری گذشت زمان و بردباری بر ما روشن خواهد شد.
Fereshteh Radmanesh
می‌دانم که هر عملی بهایی دارد که باید پرداخت. آنچه می‌رود، در واقع عیناً بازمی‌گردد.
Fereshteh Radmanesh
صره از ناصره جدا شود.
Shahab Hooshmand
فرض کن در درون هر کسی یک الماس بزرگ قرار دارد. الماسی به طول سی سانتیمتر را تصور کن. این الماس هزار تراش خورده است، اما این تراش‌ها با چرک و قیر پوشیده است. این وظیفهٔ روح است که تراش‌ها را یکی یکی پاک کند تا سطح الماس درخشان شود و بتواند رنگ‌های یک رنگین کمان را منعکس کند. اکنون، بعضی از انسان‌ها بسیاری از تراش‌های‌شان را پاک کرده‌اند و نورشان می‌درخشد. عده‌ای دیگر تنها چند تراش را پاک کرده‌اند، هنوز به آن درخشندگی نیستند. با این حال همهٔ آدم‌ها در سینه‌شان الماس درخشانی دارند که هزار تراش درخشان دارد. الماس کامل است.
هلیا
شکیبایی و زمان‌داری ... هر چیز به وقتش خواهد آمد. زندگی را نمی‌شود تعجیل کرد. زندگی طبق برنامه‌هایی که بسیاری از مردم دل‌شان می‌خواهد پیش نمی‌رود. ما باید هر چه را که در وقتش به ما می‌دهند بپذیریم و بیشتر نخواهیم. اما زندگی ابدی است. و ما هرگز نمی‌میریم. ما در واقع هرگز متولد نشده‌ایم. ما فقط از مراحل مختلف می‌گذریم. پایانی نیست. انسان‌ها ابعاد بسیار دارند. اما زمان، آن زمانی که ما فرض می‌کنیم نیست، زمان در درس‌هایی است که یاد می‌گیریم. مکثی طولانی و استاد شاعر ادامه داد: همه چیز به وقتش بر تو آشکار خواهد شد. اما تو باید فرصت داشته باشی دانشی را که تاکنون به تو داده‌ایم، در خودت تحلیل ببری.
Pershia
طبق نوشتهٔ اغلب محققین، ارواح تمایل دارند که در گسترهٔ چندین زندگی به صورت گروهی، مکرراً به جسم بازگردند و به سرنوشت‌شان عمل کنند، دیونی را که به دیگران و به خودشان دارند ادا کنند، و درس را بیاموزند.
miracle

حجم

۱۵۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۵۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
۲۳,۰۰۰
۵۰%
تومان